• 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
anabolicbeast - специалист
kuger написа:
anabolicbeast написа:
Ето още нещо много интересно. На процесорното зарядно от Лидъл последната програма е точно за зареждане на гелови акумулатори (AGM), та на тази програма зарядното изключва при 14.7 волта, срещу 14.4 волта при стандартните с течен електролит. Зарядният ток и на двете програми е 3.8А без значение от капацитета.
На кое от двете, със или без дисплей?
С дисплей.

Прикачен файл

2.jpg
2.jpg (54.02 KиБ) Видяна 2309 пъти
kuger - майстор
Питам, защото имам и двете. Това без дисплей се изложи тотално, не можа да подхване тотално изтощен акумулатор, но с напрежение над това, което пише в инструкцията, че може .
Другото с дисплея още не е пробвано.
anabolicbeast - специалист
kuger написа:
Питам, защото имам и двете. Това без дисплей се изложи тотално, не можа да подхване тотално изтощен акумулатор, но с напрежение над това, което пише в инструкцията, че може .
Другото с дисплея още не е пробвано.
Ако става въпрос за това без дисплей, което го пуснаха непосредствено преди това с дисплея (последното до сега), това е второто подобно оплакване. Един приятел пробвал заминал акумулатор(не знам какво напрежение е държал), отначало зарядното започнало заряд, като не е имало индикация за прецакан акумулатор, при наличието на такава опция и след няколко минути дало индикация за зареден акумулатор. Аз до този момент съм доволен от това с дисплея, но не съм го пробвал на толкова изтощен акумулатор.
kozl - майстор
За съжаление автоматичните зарядни няма как да проверяват гъстотата на електролита. Те се ориентират по напрежението, а вече за мен е доказан факт, че напрежението не е критерий за зареден акумулатор. Може би да има автоматични зарядни с вградена товарна вилка, но цената им, поне мен би ме отказала от покупка.
При зареждане с 2А ток от неавтоматично зарядно, напрежението на моя полски акумулатор подмина 15 V. И оказва се, че автоматичното зацикля в цикъл на поддържащо напрежение като индикатора лъже, че акумулатора е зареден, а акумулатора не е зареден и тест с гъстотомер го доказва. Някои се изказаха против "очото" вградено в акумулатора, но то индикира гъстотата и все пак е критерий за достигната гъстота, когато клетките са запечатани и няма достъп до електролита. Поне в това отношение поляците са предвидили тапи на резба за всяка клетка.
И така извода е, че автоматичните зарядни се оказват неподходящи за зареждане.
kuuuuuul - майстор
От една седмица се опитвам да въстановя този акумулатор,зареждах-разреждах с различни зарядни.Електролита стигна до 1.24-1.25 на една клетка 1.22 и не се вдига повече.Автоматичното(Лидъл) изключва без да особен ефект,това от снимката вдига доста волтаж(чудя се да ли е добре :? ) но пак без особен ефект :-D Няколко дена го държах на поддържане (звздичка).Нямам вилка за проба,но като го сложа на колата си върти.Електролита е сравнително чист :?
П.П. Извинявам се,бях объркал показанията на аерометъра(поправени).Надявах се да вдигне до 1.27 за една седмица :?

Прикачен файл

103_0991.JPG
Последна промяна от kuuuuuul на пет май 15, 2015 10:26 am, променено общо 2 пъти.
DMN - майстор
kozl написа:
Някои се изказаха против "очото" вградено в акумулатора,
Аз бях единия, който писах по-напред, че му нямам вяра и продължавам да не му вярвам. Съвсем скорошен пример от 3-4 дни. На един съсед му отказа алтернатора(не зареждаше) акумулатора му се изтощи до момент, в който въобще не можа да завърти стартера, но окото на акумулатора му си беше зелено. Сигурно си има причина за това, акумулатора му е на около 2.5г. предполагам, че може би е спаднало нивото на електролита и окото е останало на сухо или не му стига електролит за да го завърти. Окото мери плътността на електролита, но не знам точно как е закрепено вътре и как му влияе нивото на електролита.
kuuuuuul написа:
От една седмица се опитвам да въстановя този акумулатор,зареждах-разреждах с различни зарядни.Електролита стигна до 2.4-2.5 на една клетка 2.2 и не се вдига повече.Автоматичното(Лидъл) изключва без да особен ефект,това от снимката вдига доста волтаж(чудя се да ли е добре ) но пак без особен ефект Няколко дена го държах на поддържане (звздичка).Нямам вилка за проба,но като го сложа на колата си върти.Електролита е сравнително чист
Тук не разбрах какъв е проблема, нали стартера върти, какво искаш точно да постигнеш повече :?
Вземи си един ареометър и измери плътността на електролита във всички клетки, така ще се ориентираш по-добре за състоянието му.
https://www.google.bg/search?q=%D0%B0%D ... 66&bih=609
hidrazin - майстор
Това за окото не е вярно. Показва си горе-долу добре. Просто акумулаторът на съседа ти вече е дал фира.
Окото показва гъстотата само на една клетка - там където е сложено. Вътре се намира в нещо като кошничка за да не "избяга" в страни от прозорчето.
То си е едно пластмасово топче и като е разреден електролита потъва и вече не "свети" зелено.
За да не върти или да е много изтощен при зелено око означава че има друга клета или клетки дето вече не са клетки.
Просто за лош късмет точно тази с окото е останала читава. Разбира се има вариант топчето да е блокирали в горно положение.
Ама как ще стане това въобще си нямам на идея като го знам как е направено вътре.
Преди години монтанските акумулатори имаха проблеми с кошничката. Топчето понякога успяваше да избяга от нея и да отпътува нанякъде.
Тогава колкото и да е добре и зареден, никога повече не светваше зелено.
:partyman:
DMN - майстор
hidrazin написа:
Това за окото не е вярно. Показва си горе-долу добре. Просто акумулаторът на съседа ти вече е дал фира.
Това времето ще покаже, тъй като съседа си зареди акумулатора и засега няма проблеми.
hidrazin написа:
За да не върти или да е много изтощен при зелено око означава че има друга клета или клетки дето вече не са клетки.
Да, това беше първото, което ми мина през главата и на мен, и това е още един факт, който потвърждава, че на окото не може да се вярва за цялостното състояние на акумулатора.
hidrazin написа:
Вътре се намира в нещо като кошничка за да не "избяга" в страни от прозорчето.
Какво става обаче, когато електролита спадне? Да разбирам ли, че кошничката няма дъно и окото слиза заедно със спадането на нивото и не опира никъде отдолу?
:partyman:
jorkataG - специалист
Аз май бях другия изказал се негативно за окото а то може да е бяло, черно или зелено в зависимост от нивото на електролита или колко е заредена АБ
hidrazin - майстор
Кошничката има дъно. Топчето е боядисано с отразяваща боя.
Когато е на дъното от спаднал електролит то отива в страни и открива бялото дъно на кошничката.
Това си е индикация за ниско ниво. Според производителите акумулатора трябва да се смени. :-D
Ако акумулатора е разреден, мисля че беше под 1,23 топчето пак потъва но окото изглежда черно заради електролита.
Ако е паднало нивото за 2,5 години, то и акумулатора е толкова "читав". :-D
Изображение
:partyman:
  • 1
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: