Chefo77 написа:А на дизелов двигател, освен ако не е предкамерен, му е забранено да се пали на скорост/дърпане/бутане.Би ли обяснил това защо?
Всички имаме коли, нали ?
velsi
- Почетен майстор
78 мнения в "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?"
Chefo77
- майстор
- Мнения: 11312
Виж - за това не мога да дам точно и адекватно обяснение, имам предположения - високо натоварване на ремъчната предавка, а оттам - вероятно прескачане на зъб, изронване на зъб(и), проблеми с ГНП-то... Но всички, които имат досег до автомонтьорството, и сме коментирали с тях, го казват. И, честно казано, аз лично предпочитам да не разбирам дали са прави или не 
velsi
- Почетен майстор
- Мнения: 6494
Питам, защото и аз съм го чувал много пъти, но няма кой знае каква логика. Нима стартера не завърта по същия начин ремъка и помпата? Все пак ти не въртиш двигателя по някакъв неестествен начин. Отделно, че съм го правил много пъти. Винаги паля на 4-та предавка. Ако е на по-малка може и да се получи по-голямо натоварване.
Chefo77
- майстор
- Мнения: 11312
Може би голямо значение има предавката, на която палиш и това да важи при палене на 2-а скорост, да речем ... колкото по-ниска, толкова натоварването е по-голямо. Но, както казах, аз лично предпочитам да не разбирам. Че както съм с 2 ремъка, току виж на някой му избЕгал някой зъб 
25th Hour
- специалист
- Мнения: 451
Дизел не се дърпа и бута, защото стартера постепенно завърта мотора, а на скорост се опъват ремъци, ролки и.т.н. и става много интересно... къса, удря клапани...
А свещите работят само за да стоплят стените на горивната камера... като се сгъсти въздуха се нагрява и като се впръсне нафтата се получава далаверата...вече при различните мотори / имам предвид различни поколения/ наляганията са различни...
А свещите работят само за да стоплят стените на горивната камера... като се сгъсти въздуха се нагрява и като се впръсне нафтата се получава далаверата...вече при различните мотори / имам предвид различни поколения/ наляганията са различни...
nikibi
- специалист
- Мнения: 73
За инфо относно мнението на Chefo77, буса е чист дизел от 82, при мен е от 87 и досега не е отказал да запали по този вреден начин, каран е и без акумулатор и без читави свещи, включително и без реле за свещите. Това е от поколението автомобили проектирани за доживотна употреба и определено е защитен от всякакви идиотизми. Завьршил сьм Вилхем Пик, двигатели с вьтрешно горене, след това 15 години сьм работил като шофьор, включително и началник гараж, загледах темата просто от любопитсво колко глупости могат да се изпишат на едно место. Това е като цяла тьлпа любители спорещи чий е най-добрия автомобил, смях голям. Но нали все пак е направи си сам и аз да дам някой сьвет относно темата по простичко.
1 Ако не сте го правили преди, не го правете сега !
2 Ако поради критична ситуация / примерно си закьсал с колата и колежката а жената чака да ходите при техните/ се процедира по следния начин при смяна на акумулаторите:
- За автомобили до 2005, без комп и без допьлнителни изгьзици, палиш с читав акумулатор, минимум 5 минути работа на ниски, гасиш чакаш още 5 минути, разхлабваш клемите, палиш мотора, палиш фаровете, колежката дьржи мотора на средни обороти а ти бьрзичко махаш единия и плясваш другия наместващ читаво клемите и гасиш фаровете.
- За автомобили след 2005 и с комп. Слагаш си ключ маса, слагащ една обикновенна батерия от 9 в. постоянно свьрзана успоредно на акумулатора като на 3-4 месеца я сменяваш, последователноста е палиш мотора, мотора в ниските, гасиш ключ масата, сменяш акумулатора, пускаш масата и си готов.
- За автомобили с допьлнителни изгьзици, трябва лаптоп, софтуер,конектори и тн. Не че не става но е ..................
- Все пак всичко това зависи от марка, модел, година, сьстояние и не на последно место от уменията и идейте на задкормилното устройство.
1 Ако не сте го правили преди, не го правете сега !
2 Ако поради критична ситуация / примерно си закьсал с колата и колежката а жената чака да ходите при техните/ се процедира по следния начин при смяна на акумулаторите:
- За автомобили до 2005, без комп и без допьлнителни изгьзици, палиш с читав акумулатор, минимум 5 минути работа на ниски, гасиш чакаш още 5 минути, разхлабваш клемите, палиш мотора, палиш фаровете, колежката дьржи мотора на средни обороти а ти бьрзичко махаш единия и плясваш другия наместващ читаво клемите и гасиш фаровете.
- За автомобили след 2005 и с комп. Слагаш си ключ маса, слагащ една обикновенна батерия от 9 в. постоянно свьрзана успоредно на акумулатора като на 3-4 месеца я сменяваш, последователноста е палиш мотора, мотора в ниските, гасиш ключ масата, сменяш акумулатора, пускаш масата и си готов.
- За автомобили с допьлнителни изгьзици, трябва лаптоп, софтуер,конектори и тн. Не че не става но е ..................
- Все пак всичко това зависи от марка, модел, година, сьстояние и не на последно место от уменията и идейте на задкормилното устройство.
nikibi
- специалист
- Мнения: 73
25th Hour написа:Дизел не се дърпа и бута, защото стартера постепенно завърта мотора, а на скорост се опъват ремъци, ролки и.т.н. и става много интересно... къса, удря клапани...Свещите посмьртно не могат да свьршат тая работа
А свещите работят само за да стоплят стените на горивната камера... като се сгъсти въздуха се нагрява и като се впръсне нафтата се получава далаверата...вече при различните мотори / имам предвид различни поколения/ наляганията са различни...
Тани
- модератор
- Мнения: 7137
Относно дърпането - не всички автомобили имат ангренажни ремъци. От друга страна на дърпане/бутане е възможно да се развърти двигателя много по-плавно , отколкото със стартера. Все пак стартера е "твърдо" свързан , докато при бутане се ползва съединител. Според мен не бива да се пали само на задна скорост!
Chefo77
- майстор
- Мнения: 11312
nikibi написа:За инфо относно мнението на Chefo77, буса е чист дизел от 82, при мен е от 87 и досега не е отказал да запали по този вреден начин, каран е и без акумулатор и без читави свещи, включително и без реле за свещите. Това е от поколението автомобили проектирани за доживотна употреба и определено е защитен от всякакви идиотизми. Завьршил сьм Вилхем Пик, двигатели с вьтрешно горене, след това 15 години сьм работил като шофьор, включително и началник гараж, загледах темата просто от любопитсво колко глупости могат да се изпишат на едно место. Това е като цяла тьлпа любители спорещи чий е най-добрия автомобил, смях голям. Но нали все пак е направи си сам и аз да дам някой сьвет относно темата по простичко.Хайде тогава, след като ние сме тълпа любители, а ти си великия професионалист, обясни на простите любители, колко точно автомобила след 1995-а (не просто преди 2005-а) си се сблъсквал, БЕЗ КОМПЮТЪР, и как точно една 9В батерия, свързана успоредно на система на 12 В (!!!) ще замести и подсигури работата на цялата ел-система на автомобил от най-ново поколение. Това при условие, че не изпуши компютъра ...
1 Ако не сте го правили преди, не го правете сега !
2 Ако поради критична ситуация / примерно си закьсал с колата и колежката а жената чака да ходите при техните/ се процедира по следния начин при смяна на акумулаторите:
- За автомобили до 2005, без комп и без допьлнителни изгьзици, палиш с читав акумулатор, минимум 5 минути работа на ниски, гасиш чакаш още 5 минути, разхлабваш клемите, палиш мотора, палиш фаровете, колежката дьржи мотора на средни обороти а ти бьрзичко махаш единия и плясваш другия наместващ читаво клемите и гасиш фаровете.
- За автомобили след 2005 и с комп. Слагаш си ключ маса, слагащ една обикновенна батерия от 9 в. постоянно свьрзана успоредно на акумулатора като на 3-4 месеца я сменяваш, последователноста е палиш мотора, мотора в ниските, гасиш ключ масата, сменяш акумулатора, пускаш масата и си готов.
- За автомобили с допьлнителни изгьзици, трябва лаптоп, софтуер,конектори и тн. Не че не става но е ..................
- Все пак всичко това зависи от марка, модел, година, сьстояние и не на последно место от уменията и идейте на задкормилното устройство.
Колеги, не правете подобни глупости, нищо че "професионалист" ви го казва!
Ники, моля те, не давай повече съвети! Не всички карат коли 1982-а година и не всички биха ги прежалили заради съвета на някой бивш началник гараж. Я кажи колко Камаз-а си виждал с работещи подгревните свещи? Кажи как пали МАЗ или КРАЗ. Кажи как пали Мерцедес 16, 17, 18 серия ... ако си достатъчно грамотен може да ни осведомиш и Актрос как пали заради подгрева си ... Или Европата - с едничката си свещица. Нали дизел пали първо заради подгрева си и чак тогава заради компресия ...
Специалистеее ...
Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!

