• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
velsi - Почетен майстор
Chefo77 написа:
А на дизелов двигател, освен ако не е предкамерен, му е забранено да се пали на скорост/дърпане/бутане.
Би ли обяснил това защо?
Chefo77 - майстор
Виж - за това не мога да дам точно и адекватно обяснение, имам предположения - високо натоварване на ремъчната предавка, а оттам - вероятно прескачане на зъб, изронване на зъб(и), проблеми с ГНП-то... Но всички, които имат досег до автомонтьорството, и сме коментирали с тях, го казват. И, честно казано, аз лично предпочитам да не разбирам дали са прави или не :)
velsi - Почетен майстор
Питам, защото и аз съм го чувал много пъти, но няма кой знае каква логика. Нима стартера не завърта по същия начин ремъка и помпата? Все пак ти не въртиш двигателя по някакъв неестествен начин. Отделно, че съм го правил много пъти. Винаги паля на 4-та предавка. Ако е на по-малка може и да се получи по-голямо натоварване.
Chefo77 - майстор
Може би голямо значение има предавката, на която палиш и това да важи при палене на 2-а скорост, да речем ... колкото по-ниска, толкова натоварването е по-голямо. Но, както казах, аз лично предпочитам да не разбирам. Че както съм с 2 ремъка, току виж на някой му избЕгал някой зъб :)
25th Hour - специалист
Дизел не се дърпа и бута, защото стартера постепенно завърта мотора, а на скорост се опъват ремъци, ролки и.т.н. и става много интересно... къса, удря клапани...

А свещите работят само за да стоплят стените на горивната камера... като се сгъсти въздуха се нагрява и като се впръсне нафтата се получава далаверата...вече при различните мотори / имам предвид различни поколения/ наляганията са различни...
nikibi - специалист
За инфо относно мнението на Chefo77, буса е чист дизел от 82, при мен е от 87 и досега не е отказал да запали по този вреден начин, каран е и без акумулатор и без читави свещи, включително и без реле за свещите. Това е от поколението автомобили проектирани за доживотна употреба и определено е защитен от всякакви идиотизми. Завьршил сьм Вилхем Пик, двигатели с вьтрешно горене, след това 15 години сьм работил като шофьор, включително и началник гараж, загледах темата просто от любопитсво колко глупости могат да се изпишат на едно место. Това е като цяла тьлпа любители спорещи чий е най-добрия автомобил, смях голям. Но нали все пак е направи си сам и аз да дам някой сьвет относно темата по простичко.
1 Ако не сте го правили преди, не го правете сега !
2 Ако поради критична ситуация / примерно си закьсал с колата и колежката а жената чака да ходите при техните/ се процедира по следния начин при смяна на акумулаторите:
- За автомобили до 2005, без комп и без допьлнителни изгьзици, палиш с читав акумулатор, минимум 5 минути работа на ниски, гасиш чакаш още 5 минути, разхлабваш клемите, палиш мотора, палиш фаровете, колежката дьржи мотора на средни обороти а ти бьрзичко махаш единия и плясваш другия наместващ читаво клемите и гасиш фаровете.
- За автомобили след 2005 и с комп. Слагаш си ключ маса, слагащ една обикновенна батерия от 9 в. постоянно свьрзана успоредно на акумулатора като на 3-4 месеца я сменяваш, последователноста е палиш мотора, мотора в ниските, гасиш ключ масата, сменяш акумулатора, пускаш масата и си готов.
- За автомобили с допьлнителни изгьзици, трябва лаптоп, софтуер,конектори и тн. Не че не става но е ..................
- Все пак всичко това зависи от марка, модел, година, сьстояние и не на последно место от уменията и идейте на задкормилното устройство.
nikibi - специалист
25th Hour написа:
Дизел не се дърпа и бута, защото стартера постепенно завърта мотора, а на скорост се опъват ремъци, ролки и.т.н. и става много интересно... къса, удря клапани...

А свещите работят само за да стоплят стените на горивната камера... като се сгъсти въздуха се нагрява и като се впръсне нафтата се получава далаверата...вече при различните мотори / имам предвид различни поколения/ наляганията са различни...
Свещите посмьртно не могат да свьршат тая работа
Тани - модератор
Относно дърпането - не всички автомобили имат ангренажни ремъци. От друга страна на дърпане/бутане е възможно да се развърти двигателя много по-плавно , отколкото със стартера. Все пак стартера е "твърдо" свързан , докато при бутане се ползва съединител. Според мен не бива да се пали само на задна скорост!
Leon - специалист
Тани написа:
....... Според мен не бива да се пали само на задна скорост!
Освен ако не те дърпат (бутат) назад!

:roll:
Chefo77 - майстор
nikibi написа:
За инфо относно мнението на Chefo77, буса е чист дизел от 82, при мен е от 87 и досега не е отказал да запали по този вреден начин, каран е и без акумулатор и без читави свещи, включително и без реле за свещите. Това е от поколението автомобили проектирани за доживотна употреба и определено е защитен от всякакви идиотизми. Завьршил сьм Вилхем Пик, двигатели с вьтрешно горене, след това 15 години сьм работил като шофьор, включително и началник гараж, загледах темата просто от любопитсво колко глупости могат да се изпишат на едно место. Това е като цяла тьлпа любители спорещи чий е най-добрия автомобил, смях голям. Но нали все пак е направи си сам и аз да дам някой сьвет относно темата по простичко.
1 Ако не сте го правили преди, не го правете сега !
2 Ако поради критична ситуация / примерно си закьсал с колата и колежката а жената чака да ходите при техните/ се процедира по следния начин при смяна на акумулаторите:
- За автомобили до 2005, без комп и без допьлнителни изгьзици, палиш с читав акумулатор, минимум 5 минути работа на ниски, гасиш чакаш още 5 минути, разхлабваш клемите, палиш мотора, палиш фаровете, колежката дьржи мотора на средни обороти а ти бьрзичко махаш единия и плясваш другия наместващ читаво клемите и гасиш фаровете.
- За автомобили след 2005 и с комп. Слагаш си ключ маса, слагащ една обикновенна батерия от 9 в. постоянно свьрзана успоредно на акумулатора като на 3-4 месеца я сменяваш, последователноста е палиш мотора, мотора в ниските, гасиш ключ масата, сменяш акумулатора, пускаш масата и си готов.
- За автомобили с допьлнителни изгьзици, трябва лаптоп, софтуер,конектори и тн. Не че не става но е ..................
- Все пак всичко това зависи от марка, модел, година, сьстояние и не на последно место от уменията и идейте на задкормилното устройство.
Хайде тогава, след като ние сме тълпа любители, а ти си великия професионалист, обясни на простите любители, колко точно автомобила след 1995-а (не просто преди 2005-а) си се сблъсквал, БЕЗ КОМПЮТЪР, и как точно една 9В батерия, свързана успоредно на система на 12 В (!!!) ще замести и подсигури работата на цялата ел-система на автомобил от най-ново поколение. Това при условие, че не изпуши компютъра ...

Колеги, не правете подобни глупости, нищо че "професионалист" ви го казва!

Ники, моля те, не давай повече съвети! Не всички карат коли 1982-а година и не всички биха ги прежалили заради съвета на някой бивш началник гараж. Я кажи колко Камаз-а си виждал с работещи подгревните свещи? Кажи как пали МАЗ или КРАЗ. Кажи как пали Мерцедес 16, 17, 18 серия ... ако си достатъчно грамотен може да ни осведомиш и Актрос как пали заради подгрева си ... Или Европата - с едничката си свещица. Нали дизел пали първо заради подгрева си и чак тогава заради компресия ...
Специалистеее ... :prayer: :prayer:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: