• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

colyo - специалист
[/quote]
2v6, един кон не ме блазни :) Поне аз имам варианти де - има си чиптунинг, има си повишено налягане на турбокомпресора, има по-големи дюзи... :) И всичко това е много много по-евтино и сигурно от "електрификация" :)[/quote]

Колега, пак тръгна за Голямо крушево :)))) Никой не оспорва предимствата на ДВГ. Въпросът беше простичък: как евтино да се "придвижа" до работа. И аз обичам да ускорявам от 0 до 100 за 3,5 сек и за това съм си взел моторче 140к.с. Искам да пообиколя из страната и чужбина , за това си имам Фордче 116к.с. и да не го псувам всеки път като ми се наложи да изпреварвам. От друга страна до работа и обратно през детската градина ми са едни 47км на ден дето ми мамата ми..........на бюджета.Сутрин в 8 и следобед в 5 къде из града ще караш с повече от 40-50 км/ч? А и никъде не съм казал, че искам да си махам ДВГ-то. Казах, че искам да си сложа и елмотор:))) Оспамихте ми и двете теми:))) Човек да не зададе въпрос в този форум и веднага го окъпват :))) Та я ми кажи като си толкова отворен, къде да си зацепя елмотора на Пунтото!!!!!!
Chefo77 - майстор
Сервиз на ФИАТ в Бургас нямате ли? :) Или нещо от типа на Бош Кар Сървис?
colyo - специалист
Със сигурност докато съм жив, кракът ми няма стъпи в тези два сервиза:))) Мога да се обзаложа, че разбирам повече от "шилетата" дето работят там.....но това е друг въпрос. Явно не си чел предишните ми постове. Иска ми се да зацепвам елмотора само при нужда, а през останалото време да си карам на бензин. Желателно е това да става лесно от купето и при възможност в движение. Все пак това е колата на жена ми. Измислим ли го както трябва, ще ви преоборудвам и на вас по една с рекламна цел :)))
25th Hour - специалист
с минимум капиталовложения, максимум икономия.
Това важи за зимнината... при колите няма как да стане.... дори с вода да беше...
dj_marti79 - специалист
Реалната цена на един чисто нов електромобил в серийно производство с обикновени акумулатори не трябва да е над 7000лв
colyo - специалист
dj_marti79 написа:
Реалната цена на един чисто нов електромобил в серийно производство с обикновени акумулатори не трябва да е над 7000лв
......и с лека субсидия от държавата трябва да стане 5000лв. Тогава от любопитство народа може да започне да си купува и да разбере разликата. Мой приятел ще започва да внася някакви китайски 4-местни по 12000 долара последен шамар на техниката. С клима, ABS , 85км/ч 130км пробег и т.н. Ако някой има интерс ще му дам координати.
25th Hour - специалист
Това с цената противоречи на всякаква пазарна логика. В един ел. автомобил има толкова много патенти, че тая сума е направо смешна. Понеже темата вече се превърна "как да направим от пръдня боя" бих искал да попитам...

Тоя електромобил какъв пробег трябва да има и след това какъв заряд ще го осигури? Тоя заряд как ще повлияе на теглото на автомобила / не коментирам цената му изобщо/ и как ще се реши този проблем?

Окачването на този автомобил влияещо пряко на динамичните му характеристики / говоря за поведение на пътя а не за ускорение/ как ще се справи с теглото, центъра на тежестта?

Спирачките на този автомобил / тук четох че имало една помпа повече/ трябва да могат да произвеждат обратен заряд иначе пробега се ограничава още повече/

Гумите на този автомобил изобщо не са като на нашите коли. Съпротивлението им е съвсем различно. Питането ми е в страна с 4 сезона като нашата как ще се представя този автомобил при движение през зимата или на много мокро , лед.

Как системите за сигурност / abs, esp, TC/ и.т.н ще се представят при този тип задвижване. някой взимат параметри само от тракшъна, но други взимат от положение да дросел, силово предаване и.т.н. Защото няма да стане хоп и айде всичко вътре....

Колко голям ще е този автомобил като габарит след като трябва да вози 4 човека и малко багаж или там каквото и да е.


Моят съвет към всички, които живо се интересуват от темата е да се хванат и намерят познати и да видят как е работено по тия и много други проблеми във вече съществуващи хибриди.

Там малки гаражни фирми като Тойота, Хонда ГМ и други са мислили по 20 години и пак са изкарали спорни автомобили.

Не виждам как точно в кварталният си гараж ще навържеш 5 акумулатора 16 употреба през 3 релета и едни ел. мотор от асансьор и колата ще стане кола на 21 век или на 22 или каквото и да е.
colyo - специалист
При серийното производство има много неща, с които не може и не трябва да се правят компромиси. За това и "гаражните" фирми дават мило и драго, за да направят наистина добър и ефективен автомобил. При самоделките всичко е компромис. Можем да си позволим части втора употреба,неотговарящи на нито едно изискване за сигурност и надеждност. Тук търсим най-вече цена и НЯКАКВА функционалност, а не последен шамар на технологията. Ако сте се интересували от създаването на суперавтомобили(били те и електрически) ще знаете че повечето от тях са започнали от гаражни разработки. Когато работата потръгне, вече всичко се изпипва и няма място за компромиси. За това не сравнявайте самоделките със серийните автомобили. Поне на този етап малко българи могат да си позволят покупка на нов автомобил. Другото важно е ,че има удоволствие в това да си измайсториш нещо сам. Стига сме се дъвкали за глупости и нека изказванията са само обосновани.
25th Hour - специалист
Аз изказвам само мои доводи. Нямам за цел да засягам когото и да е лично.Гаражна разработка на елмобил е ненадеждна, скъпа, слабо функционална и дори опасна.

Ако някой иска нека изкара проекта на студентите от ТУ по програмата на Шел за електромобил. Там с обозрим бюджет се опитват да решат практически въпроси на задвижването със слънчева енергия.... поне да научим нещо...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: