• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12
Всички имаме коли, нали ?
VLADO66 - майстор
8180 написа:
....- елементарно финансова. :?
Точно-вместо да направят всесезонни гуми като хората,правят летни и зимни да ни бъркат два пъти в джоба :) Това си е ачик картелно споразумение :-D
Илчо Илиев - майстор
8180 написа:
Илчо Илиев написа:
То ако успееш да се уредиш с Вида Спорт си беше голяма работа,а за Тигър....вече минаваш към големите връзкари....
Сега има всичко...освен пари..
Е, Илчо, ти сега ще го докараш, че Бай Тошовите/Титовите ограничени проектанти са стигнали САМО до всесезонната гума, а сегашните напредничави го не могат и правят "специални" летни, зимни, мокри, сухи И ГО ДЕМОНСТРИРАТ във F1.
Споко, в черното е "зарито кучето" - замени "...освен" с "...и всичко е" и нещата ще се подредят (не само за гумите). :)
Искрено се радвам, че си още жив след Вида-спорт. Моля те, отделяй поне 1к лв. за гуми годишно, да не помрачаваш радостта ми. Не се стискай - половин кутия цигари/ден са. :)

П.П. Извън майтапа, допускам че сегашните летни гуми ДЕЙСТВИТЕЛНО СА ОПАСНИ през зимата. Причината далеч не е проектантска или конспирация - елементарно финансова. :?
Приятелю, радвам се и съм трогнат от загрижеността ти!!!
Обаче, не си разбрал мисълта ми, а тя беше,че навремето имаше един модел галоши за всяко време,а не,че тогавашните дизайнери са били най-великите, макар,че Вида правеха Мишлин...макар в побългарен вариант...
По-лошото тогава беше,че поради липса на гуми, старите се.....пренарязваха, вкопаваха грайфера...
А иначе, аз такива гуми не съм карал от преди демокрацията или по него време....
Стария имаше Москвич и на него бяха слагали такива гуми,но аз малко го карах..
Бях взел Трабант,а той си беше с Пнаумант, но и той малко ме вози...
След него си взех Мултикара и той си беше с Пнаумант....нов
Взех пак Москвич, на него вече сложих Барум...нов
После взех Кадета...там вече гумите бяха...вече забравих какви, но после го обух с Ласа...нова.
Сега Астрата я карам с Ласа..нова
Проблема е за зимните гуми...малко се карат,а като седят, дори напомпани на джанти, имат склонност да се кривят..
както и да е, на всеки му е ясно как трябва да бъде, но повечето караме с галоши поради липса на пари, което никак не е хубаво, но при първа възможност ще си купя като тея, които показах....
8180 - майстор
Илчо,
Май не ме разбра - карай.
По соца доста съм карал Вида-спорт - тогава се водеше едно от най-доброто. Намираш с връзки и караш зиме-лете до "скъсване/бомбиране".
Карах една Шкода - от по-модерните с 13" джанти - тогава ни агитираха, че са по-добри от предишните 14". Сега престижният размер е нагоре, заедно с цената.
Заден двигател, задно предаване - има си някои предимства. Днес май е супер лукс.
Имаше и куриоз. Една зима, в снега на паркинга пред работата само Шкодичката и един Полско Фиатче - и той със задна компановка.
big_death - специалист
Илчо Илиев:

"Малеее, как ги събра тея валяци на москвичови джанти и не опираха ли по калниците..... " Не опираха колега , ама си беше голям газарлък , а и имаше голяма устойчивост в завоите . Кофтито беше само че в един дъжд на път за Карлово през Хисар долу до дерето имаше една шахта обаче пълно с вода и нищо не се види , та я скъсах едната там и разбих "комплекта" :) А иначе после на Пижо, като му турих един нов Барумммм, мале-мале тук- там стъпва с тях :) , а и преминаването от задна към предна задвижка си беше направо триумф във снега :) !
Илчо Илиев - майстор
Няма проблем, важното е,че накрая уж се разбрахме, но проблема с гумите си е сериозен и не е за пренебрегване...
Като взех първите Ласа бях доста скептично настроен...все пак , като видиш турска стока и малко се дръпваш,сега е така с китайската....
Обаче..., тези гуми ме смаяха колко са добри, макар и лятна гума, на снега и леда седеше доста прилично,не казвам,че са панацея и най-доброто, но има зимни гуми с по-лоши качества...
Следващата Ласа обаче нямаше нищо общо с тези, твърди, като пластмасови, те лятото не бяха стабилни на топъл асфалт,а за зима...забрави и..една по една ги изхвърлях, де се изкривиха, де балони...за 20-25х км заминаха, а предната Ласа изкара поне 50х...
А като говорим за едно време, стария си вземаше гуми от Румъния,беше много по-лесно и бяха в пъти по-добри....
Илчо Илиев - майстор
big_death написа:
Илчо Илиев:

"Малеее, как ги събра тея валяци на москвичови джанти и не опираха ли по калниците..... " Не опираха колега , ама си беше голям газарлък , а и имаше голяма устойчивост в завоите . Кофтито беше само че в един дъжд на път за Карлово през Хисар долу до дерето имаше една шахта обаче пълно с вода и нищо не се види , та я скъсах едната там и разбих "комплекта" :) А иначе после на Пижо, като му турих един нов Барумммм, мале-мале тук- там стъпва с тях :) , а и преминаването от задна към предна задвижка си беше направо триумф във снега :) !
Осрахме темата на колегата ама......
А питаш ли ме като седнах в Трабантя....малеее, с него предно предаване, с него бастонь..ама вървеше пустията и по снега и по кал....
hidrazin - майстор
Така май ще трябва да отворим и заковем някоя тема от сорта "Детството", "Моето детство", "Как се правеше в миналото" или нещо подобно. :-D
Сега обаче като се замисля, идеята не ми се струва никак лоша. Има някъде из нета подобен сайт и една зима го изчетох целия с голям интерес. И носталгия. :roll:
:partyman:
VLADO66 - майстор
hidrazin написа:
Така май ще трябва да отворим и заковем някоя тема от сорта "Детството", "Моето детство", "Как се правеше в миналото" или нещо подобно. :-D
Сега обаче като се замисля, идеята не ми се струва никак лоша. Има някъде из нета подобен сайт и една зима го изчетох целия с голям интерес. И носталгия. :roll:
:partyman:
http://detstvoto.net/index.php?action=mobiledisable :partyman:
nikolovvd - майстор
Колеги, има и всесезонни гуми, но те са по-скоро за места като Варна, Бургас, Петрич и т.н., въпреки че в последните години и там имат сняг. Такова животно като зимна гума няма, а споменатите в заглавието на темата ги ползваме за зимни, защото най-често в този сезон се среща сняг, кал и киша.
Chefo77 - майстор
hidrazin написа:
Някои хора имат погрешното мнение че зимата широките гуми имат по-добро сцепление. Това не е съвсем така. Теглото на автомобила се разпределя върху контактната площ на четирите гуми. По-голяма площ(широки гуми) означава по-малък натиск и съответно по-малко сцепление. Трябва да се прави баланс между тегло, размер гуми и климатични особености. Зимата - една идея по-тесни гуми, за сметка на това зимни, с добър грайфер и качествена гума. Иначе по закон у нас не е забранено зимата да караш с зимни гуми ако грайфера не е по-малък от 1,6мм, само че до къде ще стигнеш не е ясно. :)
:partyman:
Всъщност - по-тясната зимна гума има предимство ЕДИНСТВЕНО на сняг :) На сухо и мокро - тцъ :) На лед няма никакво значение :)
Илчо ... 15 години съм на зимни и летни гуми, една няма да се е изкривила от стоене. Къде ги намери такива кривящи се.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12

Тема "зимни гуми M+S" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: