• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
fox_vt - майстор
Това ясно ама нали разбираш че ако нямаш добра маса тока няма как да си избере друг път след като нямаш добра маса :lol: Ако превозното средство е заземено а това ще да е трамвай и влак да ама за ППС на гумени колела няма начин.Или накратко казано защо птиците не ги удря ток като са кацнали на далекопровод 400kV,защото нямат "добра" маса :-D Така че не мога да приема тая теория за вероятна :wink:

пп и да добавя нали осъзнавате че акумулатора е свързан свободно с автомобила само с минусовата си клема,другата е свързана към нещо което е изключено по дефолт ако разбирате какво искам да кажа :lol: А както е известно тока обича затворена верига иначе си остава просто напрежение :-D
koveslav - майстор
Говоря за масата на заваръчната апаратура-нали се сещаш,че се заварява между "маса" на апарата и ръкохватка с вид електрод.Изобщо не става въпрос за земно.В случая чудно и смешно е как въобще някой си е помислил за заземяване или зануляване...
MamaMy - майстор
И аз съм го смятал за мит, но се уверих с очите и носа си. Нямам обяснение на случката, но това не значи че е невъзможна. Явно хората които не разбират пък смятат всички останали истини за мит и за това се появяват такива почти манипулирани клипчета "доказващи" противоположното. На тая основа хилядолетия се е крепяла религията. Хората обичат мистиката и обичат да бъдат лъгани. При неграмотните дори се получава и по-лесно.
fox_vt - майстор
Ами масата на апарата де.А ми кажи откъде ще мине тока че не ми е ясно :idea: След като акумулатора има две клеми и само едната е свързана с купето.Помисли малко и ми кажи :wink:

MamaMy то и хората дето вярват във перпетуум мобиле също ли трябва да вярваме ?Ти си го видял с очите си.Аз не разбирам ЗАЩО се е получило ако можеш да ми обясниш евала ама то ний така направихме и то стана така :lol: :lol: ей хидрата ще ти каже за един форум дето започват така :wink:
koveslav - майстор
Една от възможните електрически връзки с плюса на акумулатора е алтернатора,зависи с какъв поляритет се извършва заварката.Съвременните заваръчни апарати са правотокови и при "подходяща връзка или ситуация" диодния блок на алтернатора е перфектен проводник за целта.Алтернатора е винаги включен във веригата и към минуса и към плюса на акумулатора.Ако и акумулатора си е кекав,не е невъзможно.Заради тези труднопредвидими ситуации са измислени превантивните мерки.
ivanovbg - майстор
fox_vt написа:
...
Ето ти примерна схема как става като си хванал масата за купето,заваряваш по ауспуха и връзката на масата м/у купето и двигателя е скъсана. Обясни си пътя на тока сам :wink:

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (15.46 KиБ) Видяна 2000 пъти
hidrazin - майстор
+1 И това не е единствения възможен път на тока. Получава се "повдигане" на масата. Тогава понякога някоя нещастна електроника се оказва захранена с напрежението на акумулатора плюс (или минус) това от заваръчния апарат. Ама и в минус да е - все тая. Заминава за вечните силиконови полета. :-D
Из форумите често се срещат изречения от сорта - Завариха ми гърнето и сега не ще да запали.
За гърмежа на акумулатор. По принцип той гърми при презареждане - независимо дали е свален и се зарежда със зарядно или е на самия автомобил. В края на заряда се отделя водород и кислород. Това е така любимия на някои хора газ на Бай Браун. :shock: А той си гърми здравата. При презареждане част от водата се разлага на водород и кислород. Същевременно празното пространство в акумулатора се увеличава за сметка на разложената вода и е толкова по-голямо, колкото по-дълго е презареждането или токът на заряд е прекалено голям - събира повече бай Браунов газ. От тук нататък ни трябва само искра. Не мисля че е проблем да се осигури такава. :cool:
Сега само като ИДЕЯ. По схемата на ivanovbg си осигуряваме заряд на акумулатора от .... заваръчния апарат с так близък до този при заваряване. Евентуално това би могло да е причината за интензивно отделяне на водород и кислород. Искрата е ясно от къде.
Сега нещо за любителите на "ФОРД" и по-специално моделите след 98-а. Внимавайте какви акумулатори им слагате! При тях зарядното напрежение е 14,8 волта. Това с цел по-бързо възстановяване в градски условия. За тази цел фабрично излизат със сребърно-калциеви акумулатори. В краен случай - калций-калций.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p4dh7MkWzUs[/youtube]

:partyman:
koveslav - майстор
Брей,трудно им е на хората да повярват,че има нужда и смисъл от предпазни мерки.....
fox_vt - майстор
Може може не съм казал че не може исках само някой да обясни как става.А по схемата на ижанов няма как да стане тъй като ако нямаш връзка между купето и двигателя стартера ти няма да работи :wink: И тъй като все пак във мненията има доста АКО ще се примиря с факта че може да гръмне.И пак да добавя ако МАСАТА на заваръчния апарат не контактува то тока няма къде да се върне нз как да го обясня вече.Имаш добра маса контура се затваря електрод детайл маса,ако нямаш добра маса то заваръчен ток няма да протече по прсто от това няма на къде :wink:
lov - майстор
По нашия край викат: "Леж на тая кълка па ша видим"
За електрониката не ми се коментира щото със сигурност няма да е нито първата нито последната дето ще ми се наложи да чопля. А и за съжаление с шансове за успех в болшинството от случаите клонящи към 0. Лично съм виждал как заминават крушките на фар. Ама пък как светнаха не е истина. :lol: По силно от дъгата. А пък от умни заварчици как си заминават лагери щото като хващат масата не мислят че веригата минава през лагерен възел.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Акумулатор на късо" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: