Всички имаме коли, нали ?
bigdragon - майстор
Lisko написа:
.....
Аз съм карал най-малкото 30 коли и на никоя от тях не е имало "възстановяване на зададената скорост след спирачка" След спирачка всичко се прекъсва и забравя. Няма възстановяване.
Явно малко коли си карал. :lol: :lol: :lol:
Моята след спирачка може да избереш какво да направи, или възстановява скоростта при задействане на спирачката, или скоростта в момента.... :razz:
шоп - майстор
+ 1
това е адаптивният круиз контрол. Дори и повече....ако си задал 130 и колата нред Вас намали и Вашата намаля и след като колата отпред се прибере в лентата си 130 км се достигат отново.
TACHO - специалист
Lisko написа:
kuger написа:
Ползвам темпомат от почти година. Никой не е в състояние да ме убеди, че е безполезна екстра.
Да, тая екстра не е подходяща в населено място, там е по-добро ограничаването на скоростта.
Абсолютно полезна и като гледам повечето хора как карат - на ръчни щели да бият автоматиката в икономично каране... ама другия път.
Ползвам го и в града, кажи-речи всеки път като карам.

Тачо какво е искал да каже, не разбрах:
При мен с автоматична кутия на реното преди години съм забелязвал, че при възстановяване на зададената скорост след спирачка
Аз съм карал най-малкото 30 коли и на никоя от тях не е имало "възстановяване на зададената скорост след спирачка" След спирачка всичко се прекъсва и забравя. Няма възстановяване.
Автоматици карам вече към 10 години и това е хубавото в случая. Там темпоматът управлява дросела, а дросела (TPS-са) управлява кутията (и двата ми автомата са с бензинов мотор). При сафрана темпомата е с вакуум, защото дросела се управлява с жило, а при туарега електронно, защото дросела е електрически. При каране на темпомат и натискане на спирачка, той изключва, след това като го включиш отново, той кара колата да възвърне максимално бързо зададената му скорост. И какво се получава: темпомата отваря дросела докрай, в следствие на което автомата слиза на възможно най-ниската предавка, изцежда я до край, след това следващата и т.н. докато стигне зададената скорост. Това при ръчна кутия естествено е по-различно. :)
radius - майстор
Това с рязкото ускорение да възстанови зададената скорост е нещо много глупаво според мен. Но не и според инДженерите на Ситроен и VW. И на двете е рязко и освен че е на първо място некомфортно е и неикономично.
Лиско, няма как да докажа правотата си, но съм готов да се обзаложа, че по познат път ( напр. Варна-Търново) няма да ме биеш с темпомат по икономичност. Не искам да се отклонявам и да почвам да се хваля какви разходи съм докарвал, но просто да знаеш, че има и друго мнение по въпроса.
От гледна точка на тия, които карат 800км на ден, там съм съгласен, но само в този случай.
TACHO - специалист
Темпомат никога не ползвам за икономия, а да се возя и да ми почива крака, когато съм изморен и ме мързи да шофирам. И въпреки, че рядко го ползвам, индженерите са помислили и за тази опция да ускориш максимално бързо не за друго, а защото има ситуации, в които това се налага предвид обстановката на пътя.

А логиката "щом аз го нямам в колата, значи индженерите са глупави и това не е нужно на никой" е като с "киселото грозде".
radius - майстор
TACHO написа:
А логиката "щом аз го нямам в колата, значи индженерите са глупави и това не е нужно на никой" е като с "киселото грозде".
Надявам се не визираш мен, тъй като го имам и в двете коли. За рязкото ускорение не съм съгласен - като има ситуация ще излезеш от нея с педала на газта, а не с копченцата на темпомата.
Lisko - майстор
radius написа:
Това с рязкото ускорение да възстанови зададената скорост е нещо много глупаво според мен. Но не и според инДженерите на Ситроен и VW. И на двете е рязко и освен че е на първо място некомфортно е и неикономично.
Лиско, няма как да докажа правотата си, но съм готов да се обзаложа, че по познат път ( напр. Варна-Търново) няма да ме биеш с темпомат по икономичност. Не искам да се отклонявам и да почвам да се хваля какви разходи съм докарвал, но просто да знаеш, че има и друго мнение по въпроса.
Съгласен и с двете. Аслъ не съм карал нито Ситроен, нито VW.
Вярвам ти че ще ме биеш по икономичност, ако си на ръчни, аз на автомат. Аналогично и аз ще те бия ако съм на ръчни, а ти на автомат :) Ма то в такова състезание, човека дето се "състезава" на автомат е само зрител не състезател. Не съм писал че винаги е по-икономичен темпомата, а писах че като гледам как карат повечето хора (като са ме возили приятели и др) е по-икономичен от повечето хора. Примерно дават газ когато за мен е очевидно, че няма смисъл защото след секунда ще бъдат принудени да натискат спирачка. Разбира се, то се случва и на темпомата - например светофар след кратко нанагорнище, но при него се случва много по-рядко отколкото при хората (болшинството).
За мен единственият некомфортен момент при темпомата е когато почне нанагорнище и той си поддържа скоростта, а човека пред тебе не поддържа и ти се налага да изключиш за да не го подбереш. И не става дума за зверски нагорнища дето да караш колата да дига яки обороти а за разумни.
TACHO написа:
Темпомат никога не ползвам за икономия, а да се возя и да ми почива крака, когато съм изморен и ме мързи да шофирам.
Аз също не го ползвам с цел икономия. Ползвам го на дълъг път за да ми почива крака, а на къс - просто щото ми е кеф.
nikolovvd - майстор
Пиша с уговорката, че круиз контрола е подходяща екстра за автоматична скоростна кутия, защото е приложима за всички скорости в обхвата му.
Може да се кара с 50 в населено място, с 70-80 след някой TIR, когато има интензивно насрещно движение и изпреварванията са невъзможни/рисковани или с 140 по магистрала. В натоварен трафик, където няколко десетки коли се движат с 60-70 е направо незаменим.
В зависимост от натоварването на скоростната кутия преди изключването на темпомата, той ускорява по различен начин. Ако изкачвате ускорява бързо, ако сте на равно - плавно. Ако се наложи по-бързо ускоряване му помагате с педала, а като си дръпнете крака от него плавно намалява до зададената скорост.
За плюсове и минуси при всеки е различно.
Lisko написа:
Аз съм карал най-малкото 30 коли и на никоя от тях не е имало "възстановяване на зададената скорост след спирачка" След спирачка всичко се прекъсва и забравя. Няма възстановяване.
От 8 години карам кола с круиз контрол, който не е адаптивен и никога не се е случвало подобно нещо. Възстановяването при мен става от бутона за ускоряване.

Тема "Темпомат (круиз контрол)" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: