• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 72
Всички имаме коли, нали ?
velsi - Почетен майстор
Цитатът, който Стоянов е дал по-горе ме насочва към още нещо. Ако двигателят студен пали трудно и след запалване работи неравномерно може да има проблем с натрупан по дюзите нагар. Имах такъв случай също. Палеше много трудно, понякога само с бутане, а след запалване работеше на три цилиндъра до достигане на температура от около 50 градуса. След това понякога се чуваше причукване откъм дюзите и двигателят заработваше нормално. Това се получаваше само при температури под -5 градуса. Доста време се борих с този проблем докато го установя, бях се уговорил с човек за проверка на дюзите, но в крайна сметка проблемът се реши от самосебе си след като ми се наложи доста извънградско каране. Предполагам карането предимно на къси разстояния в града продължително време беше натрупал нагар. В този ред на мисли, ако свещите действително се окажат здрави, това е следващото, което може да се провери.
stoianov_n - специалист
toolegittoquit написа:
Когато е топла или работила, дори няколко часа след това пали на стартер. Когато я бутнеш да запали - работи равномерно и без проблеми двигателят. Ако можеше и да пали на стартер - златна щеше да бъде. :-D
:wallbash: :wallbash:
Айде, кажете кво да го правим?Обяснявам, дърпа въздух, пада нафтата, с тоя стартер и акумулатор не може да се изкара.С дърпане става.След това караш без проблеми...до другия ден.И така всеки ден.Решението-СЕРВИЗ. :-D
toolegittoquit - майстор
velsi написа:
Ако двигателят студен пали трудно и след запалване работи неравномерно
Работи абсолютно нормално. Карах около 60км извънградско.
stoianov_n написа:
с тоя стартер и акумулатор
Оргинал стартер, нов акумулатор - какъв проблем има? Па от къде ще го дърпа тоя въздух. :?
А не се и съмнявам, че решението е сервиз, но като отида - цена по-малка от 100лв няма.
ivanovbg - майстор
toolegittoquit написа:
ivanovbg написа:
Та първо почни с каквото знаеш!:
Знам, че си сложих стартер от Escort/Orion1.8D, който има същият двигател като Fiesta 1.8D. Знам, че тоя стартер няма редуктор, на другият редукторът му го извадих почти на "сол". Няма с какво да измеря стартерът колко оборота развива под товар на двигателя. Знам, че нагревателен елемент се мери с омметър. Нагревателният проводник - кантал, константан или каквото там - има определено специфично съпротивление. Измерването с омметър показва дали елементът е здрав.
Другото, което знам е, че четките са в посоченото по-долу състояние или близо на 3/4 от пълният им размер. Демек - става за каране и не е необходима замяна на четкодържател за момента. А, да - и закон на ом знам. И за реактивното съпротивление и активната съставна на реактивен елемент знам.
Знам дори номера на стартера - 0001208409 - 81AB110100A - Bosch
Изображение
Аха...ей ти няколко жокера:
1. Ако пали на бутане, а не на стартер е много вероятно да не развърта нужните обороти. Стартерите с редуктор са с МНОГО по малък работен ток и кабелите са разчетени за него. Смяната води до по ниски обороти.
2. Свещите се подават около 2мм в камерата и там трябва да греят. Ако има окъсяване, нагряването се изтегля по нагоре и де факто там където трябва да има топлина е студено. Тъпия ти омметър не може да го хване и си мислиш че е здрава, но...под един ом :wink: Ти даже не можеш да кажеш колко точно е съпротивлението им и какво мериш тогава? Ползвай закона на Ома като го знаеш! :lol: :lol: :lol:
3. За съжаление повече от това няма какво да направиш с твоите знания и гаечни ключета. Следва сервиз и мерене на дюзи, компресия ,реглаж клапани евентуално... Все неща за които нямаш нужните инструменти и акъл!
Chefo77 - майстор
Пробвай един номер: На студен двигател, вземи ДЕБЕЛ кабел (поне 2.5 мм2) и свържи плюса на акумулатора с цялата шина, която захранва свещите. Внимавай да не опреш някъде на маса, свържи точно плюса точно с шината. Задръж така 20-30 секунди, след това разкачи системата, влез и завърти. По този начин караш всички свещи (читави) да затоплят и елиминираш варианта да се е бъгнало релето. Ако след тази интервенция запали веднага, значи релето ти е заминало. Ако запали и се кюфка, значи имаш изгорели свещи. Ако не запали изобщо, значи или всички свещи са заминали, или проблемът е другаде.
При мен изведнъж отказа да пали студена (при високи температури) и по този начин разбрах, че релето е заминало, реших да пробвам да го отремонтирам, оказа се окислена и разпадната клема.
То е ясно, че няма да го направиш, но ако решиш - смени ВСИЧКИ свещи с НОВИ, ЕДНАКВИ и да не са от Илиянци (или бургаски аналог). Нормално е да не ти хареса че ще даваш пари, но имай предвид, че вероятно никой не е пипал тези свещи откакто е станало Форд.
stoianov_n написа:
toolegittoquit написа:
velsi написа:
Па от къде ще го дърпа тоя въздух. :?
А не се и съмнявам, че решението е сервиз, но като отида - цена по-малка от 100лв няма.
Па при тебе може и от стратосферата да го дърпа тоя въздух...Ти никога ли не си карал дизел до сега?
Изчаквам колегата кирил да се "включи", пък той може и да ти каже как става номера за 15 лева. :-"
Не, той мрази дизел, защото дизелите са боклуци и т.н.
Последна промяна от Chefo77 на вт яну 05, 2016 1:29 am, променено общо 1 път.
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Не, той мрази дизел, защото дизелите са боклуци и т.н.
Взех един и той не работи както трябва. После нека да си променя мнението? :lol: А 20-30 секунди не е ли много време?
Chefo77 написа:
То е ясно, че няма да го направиш, но ако решиш - смени ВСИЧКИ свещи с НОВИ, ЕДНАКВИ и да не са от Илиянци
Ако знам, че като ги сменя, ще стане работата - бих. Ако обаче знам, че ще ги сменя, а може да хвърля 100лв ей така и после пак да бутам... :? На старата така хвърлих парите за всякакви датчици и маймунджолъци и не бях доволен. :sad:
ivanovbg - майстор
Абе ЖИЧКАДЖИО, не си ли премерил колко е напрежението на свещите когато подгряват? Правилно съм ти преценил акълот значит. :lol: :lol: :lol: Пускай тогаз жицата, че е по просто!

:partyman:
toolegittoquit - майстор
Много сложни са тия..дизели. Бензинката има ток, има бензин - работи. :?
п.п Аз си гледам чинно ламБата на таблото. :)
stoianov_n - специалист
И аз тъй като колегата е жичкаджия, изключих електрически проблем.... :lol:
toolegittoquit - майстор
stoianov_n написа:
И аз тъй като колегата е жичкаджия, изключих електрически проблем.... :
100% съм сигурен, че няма да е това, но ще го направя директно с жицата. Утре като стана и разрина снега още. :)
п.п И все пак, иска ми се да е толкова просто. Ако е така, трябва да черпя Чефо. :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 72

Тема "Дизел Ford 1.8D пали само на бутане, когато е студен." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: