• 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
B0bi - специалист
Не можах да разбера за колите от преди 2002г, нямащи катализатор конструктивно - ще могат ли да минават ГТП? Астра '98г има някакъв евтин катализатор (под 300лв) и "ЕВРО 2". Миналата година от един сервиз ме върнаха, че нямала катализатор. Такива коли (конструктивно без или с несъвременен катализатор) ще бъдат ли изобщо допускани до преглед? Най-малкото е некоректно да ти вземат 90 лв за да ти кажат, че колата ти вече е извън закона ...
Chefo77 - майстор
Евтин, скъп - няма значение. Автомобилът трябва да отговаря на нормите, с които е излязъл от завода. Евро 2 - Евро 2, Евро 6 - Евро 6. Това е решението. Както е и в "развитите страни". Това, че бай Пешо не може или не иска да даде 300 лева за катализатор, или да си смени сегменти, вложки и т.н., не означава че всички трябва да се съобразяват с него. Същото важѝ и за тези с автомобили за 6 цифрени суми.
ivanovbg - майстор
Не се притеснявайте, вече доста хора са си минали колите на много различни пунктове с липсващ катализатор. С двайсет лева е по скъпо както чувам от тях.
B0bi - специалист
пет авг 16, 2024 7:30 amChefo77 написа:
...Това, че бай Пешо не може или не иска да даде 300 лева за катализатор ...
Нещо не си разбрал въпроса ми явно. "Бай ти Пешо" няма проблем да даде 300лв. Въпросът е - какъв е смисъла? По-конкретно - ще мине ли колата на преглед (конкретно заради катализатора). От друга страна е тъпо лади и москвичи да минават, а коли с реално по-ниски емисии - не. Тази кола се ползва само на село почти като каруца. Алтернативата е - трактор или магаре/кон. Реално и двете не са много по-екологични ...
Chefo77 - майстор
Няма гаранция, че ще мине. То виж какви автомобили не минават.
Принципно поддържането на автомобила в добро състояние не трябва да е само защото иначе няма да мине, или ще отнесе глоба - трябва самосъзнание. Но нашенецът може само да се възмущава, не да осъзнава. Избушил катализатора - няма проблем, забраняват автомобили под Евро 4 в центъра - врява до небесата, ограничавали му правата.
vlax - майстор
пет авг 16, 2024 7:30 amChefo77 написа:
Същото важѝ и за тези с автомобили за 6 цифрени суми.


И за тези с 6 цифрени номера. :-D А за тези само с буквени номера...
:partyman:
stefanjor - специалист
пет авг 16, 2024 7:30 amChefo77 написа:
Това, че бай Пешо не може или не иска да даде 300 лева за катализатор...
Проблемът на бай Пешо е, че като му откраднат катализатора и той си купи нов и след 1 седмица/месец пак му го откраднат какво прави той- става спонсор на крадците, които само го дебнат да "зареди" новата стока.
Докато пунктовете за изкупуване на такава стока съществуват и работят без контрол не бих си сложил нов катализатор.
Както и с DPF филтрите- заради липсата на адекватен контрол за качеството на горивата филтрите ще се задръстват много по- бързо от колкото, когато колата е карана в чужбина.
Но в основата на казуса с ГТП в момента е, че правилата и нормите зложени в наредбата са писани без никаква мисъл... но какво пък, някой си е прибрал комисионната...
ivanovbg - майстор
След като хванаха, че много от производителите и най вече ВАГ групата лъжат с емисиите, концерните масово увеличиха честотата на регенерациите на ДПФ филтрите за да покрият нормите. Колите вдигнаха разхода и почнаха да правят регенерация на всеки 200-300 км. На стотици коли съм върнал стария софтуер и пак почнаха да си правят регенерация на 800-900км.

То лайната са си лайна. Разликата е, че вместо замърсяването да е в града, го изхвърляме на нивите и чрез продукцията пак си ги лапаме.
hidrazin - майстор
пет авг 16, 2024 9:31 amivanovbg написа:
То лайната са си лайна. Разликата е, че вместо замърсяването да е в града, го изхвърляме на нивите и чрез продукцията пак си ги лапаме.
Ти си поредния който не знае и не разбира какво е регенерация на DPF-а.
Газджиите да се радват че още не вкарали норми за емисиите при тях, че поне половината няма да ги минат.
:partyman:
B0bi - специалист
пет авг 16, 2024 8:07 amChefo77 написа:
Няма гаранция, че ще мине. То виж какви автомобили не минават.
Принципно поддържането на автомобила в добро състояние не трябва да е само защото иначе няма да мине, или ще отнесе глоба - трябва самосъзнание. Но нашенецът може само да се възмущава, не да осъзнава. Избушил катализатора - няма проблем, забраняват автомобили под Евро 4 в центъра - врява до небесата, ограничавали му правата.
Видимо не разбираш въпроса ми, но това не ти пречи да се изхождаш в някакви други посоки. Бе важно да оплюеш някого, без значение кой е, какъв е ... Ей така - плювваш си в пространството и все ще уцелиш някого.
Питах с надеждата, някой с опит по въпроса, да ме ориентира. Както обикновено - основно хейт.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 46

Тема "ГТП вече само онлайн" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: