• 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 148
Всички имаме коли, нали ?

Обухте ли вече зимните гуми ?

58%
да
153
42%
не
110

Общо гласове: 263

kozl - майстор
Спирачните усилия отдавна се управляват от АБС и целта е да не блокира колелото. Така че там където са по-зле гумите от към сцепление с пътя АБС - редуцира спирачното усилие. Друг е въпроса за стабилността на автомобилна в движение.
И пример с моята дърта кола без АБС, но с "кантар" на хидравликата към задните колела. Тоя кантар би следвало да игнорира разликата в сцеплението на гумите поради различното натоварване на задния мост.
И така то е ясно, че при кофти задни гуми и кантара вероятно няма да е в пълна полза на предназначение то си, за разлика от АБС-а.
nikolovvd - майстор
Мисля че е грешка да се мисли, че ABS-а ще компенсира разликата в триенето на различните гуми. ABS-а прави колата управляема при екстремно спиране, но не скъсява спирамния път.
Доката бях с летни гуми в студеното време ABS-а се включваше често, а сега със зимните само на задната ос, където са летни гумите.
Отделно ESP-то, спирачния асистент и тръкшъна, също се лъжат и задействат, когато не е нужно и ако водача не е помислил за това и продължи да си кара както преди, може да направи ПТП или не дай си Боже да се пребие.
Като вземах колата от "магазина" беше с 4 еднакви гуми. Единственото ми изискване бе да са 16", а не 18". Просто пътищата в Северозаподна България са ужасни, а и аз нямам намерение да давам по 1000 лв. през месец за изправяне на джанти и нови гуми.
ArturDent - Почти Безобиден
lov написа:
Трябва да са еднакви по двойки освен ако автомобила не е 4х4.
Точно обратното!
Ако автомобила не е проектиран да е с различни гуми, е абсолютно противопоказно да слагаш на 4х4 различни гуми!
Това води до преабаване на диференциали, раздатъчни и скоростни кутии и съединител!
Често даже 4х4 не се изключва ако "усети" различни гуми. Даже гуми от една марка и модел, но с разлика няколко години.
Тогава едните се различават от другите с няколко милиметра и 4х4 изключва!
Не говоря за тия дето са с вискошайба (Шкоди, малките Роувъри...), а истинските 4х4.

Не случайно при включено 4х4 повечето от производителите не препоръчват скорост по-голяма от 96 км/ч (60 мил./ч)
thinkpad - майстор
Artur, каква е гаранцията, че да сложа 4 нови еднакви гуми, това няма да се случи? Ами ако си оставя колата така, че едната гума да е на сянка, а другата на слънце и се появи разлика - тогава? Мисля, че нещо много пресилваш нещата. Карал съм стари дараци на по 20 години и нагоре и най-малкият проблем им е, че видиш ли, различните гуми разбивали скоростната кутия. Те все с по 4 еднакви гуми са карани всичките 20 години. И всяка година все са ремонтирани скоростни кутии. Взехме да издребняваме до екстремност.
Виж, за 4х4 не знам, никога не съм карал такъв автомобил, говоря за обикновените.
nikolovvd - майстор
Точно при 20 годишните дараци с 2/4 различни гуми можеш да се пребиеш най-качествено, поради липса на стабилизиращи системи.
Само си представи как колата при 90 км/ч лети с блокирали колела, завърта се странично и започва да се търкаля през покрив.
kuger - майстор
thinkpad написа:
Artur, каква е гаранцията, че да сложа 4 нови еднакви гуми, това няма да се случи? Ами ако си оставя колата така, че едната гума да е на сянка, а другата на слънце и се появи разлика - тогава? Мисля, че нещо много пресилваш нещата. Карал съм стари дараци на по 20 години и нагоре и най-малкият проблем им е, че видиш ли, различните гуми разбивали скоростната кутия. Те все с по 4 еднакви гуми са карани всичките 20 години. И всяка година все са ремонтирани скоростни кутии. Взехме да издребняваме до екстремност.
Виж, за 4х4 не знам, никога не съм карал такъв автомобил, говоря за обикновените.
Различни в смисъл примерно 185/65/14 и 185/60/14 карат диференциала да се върти постоянно. Дали ще се разбие не съм много сигурен, но че ще се износи съм абсолютно сигурен.
Илчо Илиев - майстор
Малееее, поредната чесалка на ''авторитети''...
От едната анкета ''сложихте ли зимните галоши'' вие отидохте на края на света...
Ам дайте да караме само нови коли и като им паднат галошите на 5 мм грайфер да ги сменяме, колите, не галошите...
Следя темата с огромен интерес и аха да пиша нещо и се отказвам,че ако напиша с какви галоши карах(поради липса на пари за нови) и от какви места съм излизал, ще стане такава полемика,че ще ми се напука монитора..
Знам,че след това, което ще напиша ще има сума критики и определения :axe: ,но все пак да пробвам :-D
До тая година карах едни зимни галошки, с които бях сигурен,че ще изляза от всякакви неразчистени пътища, което при нас си е практика, всяка есен се заричах,че това ще е последното им слагане,но пустите пари все не стигаха,а и аз зимата почти не излизам от село,само до работа и до пазара ходя с колата...
Преди 2 г бях решил твърдо да ги пенсионирам и взех едни семперити леко разтъпкани, бяха на 4-5 г и с 6 мм грайфер,да,ама не, за да ги пробвам колко са добри се заврях на доста стръмно и разбира се неразринато местенце и....добре ,че имаше 2-3 познати да тикат,иначе трябваше да чакам щъркелите...
За проба взех и сложих ''ония'' галоши и пак се заврях на това място и....не се наложи да ме бутат...
Без да правя реклама на марката ще кажа само,че модела е ''Иглу", последно като ги свалях мерих колко е останал грайфер, на някои места имаше по 2-3 мм...и взех и търсих колко е ДОТ-а...97-98 г.
Ся знам ,че на някои им напира от вътре да напишат колко съм прост, тъп, и още 100 неща,няма проблем, но аз искам нещо друго да обсъдим...
След като тук,а и във всички сайтове/форуми свързани с темата , всеки''експерт'' казва,че гума на 5 г трябва да се бракува, а да ми обясните как гума на 15 г. се държи в пъти по-добре от гума на 4 г и с 2(два) пъти повече грайфер :?
Имах мерак да си взема същите галошки, нови,но едно,че ми досвидяха 115 лв за гума,а и май вече не ги правят,поне този модел....абе истината е,че все още не мога да си ги позволя....
Та си взех Гиславед, според колеги са добри, но за това ще говорим ...на пролет...
Иначе, дай боже всеки му да кара джип с нови гуми, но за съжаление повечето сме с курници, които струват по-малко от гумите си...

П.П. Тези, които ще ми опонират, нека си спомнят как беше с москвето или жигулката,с ония прекрасни видинки и не забравят ,че и тогава се караше, пак при същите условия и май нямаше толкова паметници покрай пътищата...
kuger - майстор
Ся и аз ако кажа, че съм с Дебица зимни, ще ме изядат. :-D
Пичове, колата върви заради устройството зад волана, не от гумите, ако ми разбирате правилно.
nikolovvd - майстор
За качеството на гумите не може да се съди по дебелината на грайфера.
Ако си ги взел ІІ-ра употреба, може да се каже, че не си имал късмет, защото някой като решат да сменят гумите, но нямат пари за нови, карат през Лятото със зимните гуми и направо си купуват нови Зимни. При това положение каучука се "опича" и гумите стават по-зле от летни през Зимата.
Нещо повече, може да си купиш нови зимни гуми, но с DOT от предишната година, които не са съхранявани правилно - в ламаринен склад при 60-70 градуса през Лятото и пак да не те държат.
Твоите стари "галошки" си ги съхранявал провилно, може би в мазето, където през Лятото температурата не надвишава 15 градуса и затова все още се държат като зимни гуми, въпреки че грайфера им и износен.
thinkpad - майстор
nikolovvd написа:
Точно при 20 годишните дараци с 2/4 различни гуми можеш да се пребиеш най-качествено, поради липса на стабилизиращи системи. Само си представи как колата при 90 км/ч лети с блокирали колела, завърта се странично и започва да се търкаля през покрив.
Аз пък си признавам, че карам почти само с гуми втора употреба. Комплект хубави нови гуми е над 250лв. И не знам какво да си представям. Не съм се въртял. Не знам и как ги видя блокиралите колела. Сигурно си даваш сметка, че разпределението на тежестта също дава отражение. За това на BMW може задницата да изпревари предницата. Логично, ако едно колело има скорост, сцепление или спирачно усилие различно от другите, то става ос на въртене.
А той дядо ти все със стабилизиращи системи е карал Москвич-а. Нещо се превземаш. Не съм се утрепал, щом ти пиша.
Илчо Илиев написа:
П.П. Тези, които ще ми опонират, нека си спомнят как беше с москвето или жигулката,с ония прекрасни видинки и не забравят ,че и тогава се караше, пак при същите условия и май нямаше толкова паметници покрай пътищата...
Нямало е толкова хора, които си купуват книжката. И разни изродчета, които вземат коли и се правят на състезатели или карат пияни. Щото после бой, е*ане, бой, е*ане в РПУ ще има.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 148

Тема "Сложихте ли вече Зимните гуми ??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: