Спирачните усилия отдавна се управляват от АБС и целта е да не блокира колелото. Така че там където са по-зле гумите от към сцепление с пътя АБС - редуцира спирачното усилие. Друг е въпроса за стабилността на автомобилна в движение.
И пример с моята дърта кола без АБС, но с "кантар" на хидравликата към задните колела. Тоя кантар би следвало да игнорира разликата в сцеплението на гумите поради различното натоварване на задния мост.
И така то е ясно, че при кофти задни гуми и кантара вероятно няма да е в пълна полза на предназначение то си, за разлика от АБС-а.
И пример с моята дърта кола без АБС, но с "кантар" на хидравликата към задните колела. Тоя кантар би следвало да игнорира разликата в сцеплението на гумите поради различното натоварване на задния мост.
И така то е ясно, че при кофти задни гуми и кантара вероятно няма да е в пълна полза на предназначение то си, за разлика от АБС-а.