• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
Тани - модератор
Leon написа:
Тани написа:
....... Според мен не бива да се пали само на задна скорост!
Освен ако не те дърпат (бутат) назад!

:roll:
Не мислих че е нужно да споменавам , че се бута назад :?
25th Hour - специалист
nikibi написа:
25th Hour написа:
Дизел не се дърпа и бута, защото стартера постепенно завърта мотора, а на скорост се опъват ремъци, ролки и.т.н. и става много интересно... къса, удря клапани...

А свещите работят само за да стоплят стените на горивната камера... като се сгъсти въздуха се нагрява и като се впръсне нафтата се получава далаверата...вече при различните мотори / имам предвид различни поколения/ наляганията са различни...
Свещите посмьртно не могат да свьршат тая работа

И защо не може ??

Не, че не знам просто да видя дали си в час...
gogo1113 - специалист
Специално за подгревните свещи, наистина е възможно двигателят да пали добре на студено и в случаите, когато има изгоряла свещ (свещи). Това зависи от температурата на околната среда, състоянието на двигателя (компресията) и естествено броя на изгорелите свещи. Усеща се неустойчива работа (притрисане) в началото, докато успеят да заработят всички цилиндри (нафтата в неподгрявания цилиндър не може да се самовъзпламени и в първите няколко цикъла просто се изхвърля през изпускателната система - затова и отзад пуши доста в такива случаи). Твърдението, че свещите престават да работят след запалването на двигателя е погрешно, защото в техните функции освен улесняване на запалването на студен двигател влиза и поддържането на устойчивата работа на двигателя до достигането на оптимална работна температура на горивната камера. Това не става веднага след запалването, защото двигателят е студен и камерата се охлажда от материала на цилиндровия блок и цилиндровата глава. По въпроса не е необходимо да се спори, просто да се обърне внимание на новите концепции за работа на дизеловите двигатели. Те съществено се различават от същите преди 1995-1996 год., когато управлението на свещите минава само през предпазител и реле, т.е. то е изцяло механично. Това важи за всички изброени дотук примери на автомобили в темата, при по-новите се командва от ЕКУ, чрез данните от система температурни датчици и датчик за качеството на сместа (от изгорелите газове). Самите свещи НЕ ЗАПАЛВАТ сместа - отначало загряват въздуха в цилиндъра, а впоследствие те НЕ работят на максимална мощност, а само дозагряват с цел поддържане на устойчивата работа на двигателя. Периодът на тази продължителност е различен, в интервала от 2 до 10 мин.
Колега nikibi, аз също съм завършил Вилхелм Пик, така че недей да излагаш перфектната школа с неправилни твърдения - подгевните свещи НЕ палят горивната смес при никой дизелов двигател - нито стар, нито нов, къде си виждал автомобил с 9V батерия, защо е необходим лаптоп за да си смениш акумулатора (както съм писал по-горе той е необходим само за да изтриеш натрупани грешки в ЕКУ от "Пад на напрежението", няма нищо общо със самата смяна, нито с "изгъзиците" на автомобила), виждал ли си съвременен лек автомобил с ключ маса и т.н. Всичко това се учи в теорията, пише си го навсякъде - вкл. и в Интернет, не само в учебниците, практика в случая не е необходима. Принципите са едни и същи, само начините за изпълнение се променят във времето.
Последна промяна от gogo1113 на пет мар 25, 2011 11:11 am, променено общо 2 пъти.
Тани - модератор
gogo1113 написа:
Абсолютно погрешно е да смята някой, че дизелът се пали от свещи. Самият принцип на дизеловия двигател е горивото да се самовъзпламенява от високата температура на сгъстения при високо налягане въздух. Подгревните свещи служат именно да нагреят въдзуха за да може да се самовъзпламени горивото, когато двигателят е още студен и стените на горивната камера са студени и го охлаждат. След достигане на определена температура на двигателя свещите спират да работят и той влиза в нормалния си цикъл на действие - без външно загряване на въздуха.
От написаното излиза , че при всички дизели е така ! Още повече че говориш за принцип на дизеловия двигател!
gogo1113 - специалист
Tani, точно така, отнася се за АБСОЛЮТНО всички дизелови двигатели в днешни дни. Първите дизелови двигатели не са имали подгревни свещи. Тях ги наричаме с понятието "пълен дизел". Те са с много висока степен на сгъстяване, което гарантира високата температура на сгъстявания въздух, но високата степен на сгъстяване натоварва изключително много коляно-мотовилковата група - биели, основни и биелни лагери, оказва и голямо температурно натоварване на цилиндровата глава и буталата - опасност от спуквания от прегряване и др. проблеми. Тези двигатели имат по-висок разход на гориво спрямо съвременните и са по-скъпи за експлоатация, поради по-честите повреди. Последно са се използвали за двигатели на тежка техника - товарни автомобили и строителна техника, но постепенно са излезли от употреба. В съвременни автомобили не се използват. Поради тази причина, това за подревните свещи е валидно за всички съвременни дизелови двигатели.
Тани - модератор
gogo1113 написа:
..... След достигане на определена температура на двигателя свещите спират да работят и той влиза в нормалния си цикъл на действие - без външно загряване на въздуха.
Имах предвид тази част! Цитираните по-горе автомобили спират подгряването след като са запалили , въпреки , че са с електронно управление , а не механично и спрямо температурата "подсказват" чрез жълтата лампичка колко време е необходимо да подгряваш. Разбира се и след изгасване на лампичката продължават да подгряват , докато завъртиш стартера! След това спират! Говоря само от личен опит , но предполагам моите автомобили да не са били повредени или да са били изключение от правилото и да работят на други принципи!
Chefo77 - майстор
Тани, при голяма част от автомобилите с дизелов двигател и ЕКУ, времетраенето на подгрева зависи от температурата на околната среда и тази на двигателя. Не казвам всички, защото не съм сигурен в твърдението си, но поне голяма част. При мен например релетата са 2, като едното е свързано с лампата в купето, и няма никакво касателство с времето и реалния подгрев на двигателя. Реалният подгрев се управлява от второ реле, което работи по параметри, зададени от компютъра, като последния събира данни от датчиците и ги обработва. Т.е. при температура на въздуха и мотора 20 градуса, подгрева примерно е 1 секунда, при -20, е 10. Има си таблици за това. Сега ... защо "моите" инженери са сложили 2 релета, представа нямам, сигурно си има някаква логика, може да е единствения мотор с 2 релета, но определено автомобилите с подгрев, зависещ от температурата, са много.
И другото - втория цикъл на работа на свещите ... и аз не знаех за него. Точно в този форум ми казаха, че има, на следващия ден се заслушах ... и наистина има. Вероятно не е при всички, но поне при мен го има - като сложиш ръка на релето се усеща че цъква отново на запален мотор. Лампата не светва, но релето за подгрева се включва. Може и при теб да е така и ти да си с 2 релета, и също да имаш втори цикъл - но да работи само подгревното реле.
Заслушай се утре сутрин - като завъртиш ключа и лампата светне, дали малко след като изгасне ще се чуе второ цъкане - ако да, значи си с 2 релета.
Johny - майстор
Така и така усрахме темата на човека, та и аз да питам. Моят двигател е HDI. Зимата се бях замислил за подгряващи свещи и т.н.. Ами аз като ги нямам... :? Нито има индикатор, който да гасне, нито чакам нещо преди запалване. Пали си като бензинов от раз, зима, лято - все тая.
Последна промяна от Johny на пет мар 25, 2011 10:43 pm, променено общо 1 път.
Chefo77 - майстор
А какво е питането ...
Или просто се хвалиш? :)
сола 180 - специалист
Ама дори и да нямаш ела в наше село ще те уредим да ти сложат та да си в крак и ти. :lol: :lol: :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: