• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12
Всички имаме коли, нали ?
hidrazin - майстор
Chefo77 написа:
Всъщност - по-тясната зимна гума има предимство ЕДИНСТВЕНО на сняг :) На сухо и мокро - тцъ :) На лед няма никакво значение :)...
Ма разбира се. Може да не съм се изразил правилно ама все пак говорим за зимни условия и си представям сняг, хижи, планини, гряна ракия.... :-D
За леда значение имат само забранените гуми с шипове. Тъй като обаче са забранени - няма никакво значение. :-D
:partyman:
Илчо Илиев - майстор
Chefo77 написа:
Илчо ... 15 години съм на зимни и летни гуми, една няма да се е изкривила от стоене. Къде ги намери такива кривящи се.
Е, имал си късмет....
Имах два случая с летни и зимни гуми, след престояване на 1 сезон да се скапят..
Летните бяха Ласа, слагам пролетта летните галоши, но в района няма къде да карам с повече от 80-90 км/ч и нямаше проблем.....тръгвам за Варна и...на магистралата не мога да вдигна повече от 110, предницата подскача,не люлее,а подскача и....така до Обзор и обратно, оказа се балон по протектора....
Със зимни пак проблем, свалени са пролетта, слагам ги зимата и...като вдигне 30 до към 50 км/ч има люлеене,а волана играе.... като вдигне повече, губи се ,но протека рейката....
Чефо,ако сменяш , както пише и трябва ,гумите през сезон, няма как да имаш проблеми,но повечето си ги караме докато ни оставят....за съжаление..
naB4o - специалист
Аз също съм с М+С на Клебер, трета година ги слагам, и сега чакам снега. Качват баири и с лед и без лед. За 2 години само 1 път не успях да тръгна с тях за работа, като имах навят около метър и половина сняг около цялата кола. Иначе пак щях да тръгна спокойно. Размера ми е 175/70/13, като в заводските препоръки се дава точно този размер или 165. Имам колега със 190-210 размер някъде, летни 2ра ръка, не можа да стигне до работа в първия сняг миналата година :)
Chefo77 - майстор
hidrazin, болшинство пътища не стоят много време със снега по тях - затова направих корекция. Все пак зимните условия не поредполагат само преспи по пътищата :)
Илчо, много голям късмет бре, пич! Говоря за поне 15 комплекта гуми, не само на мои коли, говоря за служебни, за семейни ... Нито една крива, а на служебните даже не са били на джанти ... И бяха Корморан-и!
Мисля, че проблемите са били други при теб. А балон да стане докато си почиват ... извинявай :)
Илчо Илиев - майстор
Е, аз нямам за цел да лъжа никого, просто споделям моя нещастен опит, сега пак карам Ласа и няма проблеми, но ....
А знаеш ли ,че хвърлих, в буквалния смисъл, нови Барум..бяха на 12-15х км, бяха се разлепили платовете и дишаха отстрани, като я ''обърнахме'' наобратно, сякаш си я рязал с нож по жилките на плата...и за с вътрешна не ставаше...
Ся ша кажеш,че съм карал из трапове и през бордюри....е , аз страшно мног си пазя нещата и.....абе както и да е, дано никой няма такива проблеми,че са скъпи и опасни...
nikolovvd - майстор
Какво да кажем ние с гайдите - широките галоши?
Колата се кара само с 205/60/16 Дънлоп през Лятото и 205/55/16 Континентал през Зимата, поради по-ниската цена от 205/60/16.
Зимните са с 7 мм грайфер на 5 години и мисля тази Зима да им бъде последна. Докато бяха нови не правеха разлика между мокро и сняг. Само веднъж не успях да потегля, защото бях нагазил 20 см киша и тракшъна се правеше на интересен, но като го изключих си изкопа пътека и излезе. Веднъж (началото на Февруари 2012 във Видин температурите паднаха до -29 градуса), след като измих колата и я оставих отвън при -20 градуса ми се обледиха накладките и тръгнах да я позагрея в града преди да я прибера в гаража. След 5-6 км и няколко по-резки спирания видях, че имам спирачки и реших да видя на булеварда дали ще спре както трябва. Набих спирачките и чух гумите да свирят. :shock: Не бях чувал гума да свири при -20 градуса, но гумите държаха много добре. ABS-а и ESP-то държаха колата в права линия и спрях от 55-60 км/ч до нула за няма и 35-40 м.
С годините обаче гумите си губят качествата, което най-добре се усеща при летните. Докато бяха нови никога не съм намалявал скоростта предварително, а винаги в завоя. От 2 години вече не смея да карам така, защото гумите макар и годни според ЗДвП, не ме карат да се чувствам сигурен.
Chefo77 - майстор
Барумите преди се славеха като уникални боклуци, от приказките на таксиджиите за тях научих, че балона не се счита за гаранционен дефект :lol:
Не казвам, че лъжеш! Просто има други фактори - не е заради престоя.
ArturDent - Почти Безобиден
nikolovvd написа:
Колата се кара само с 205/60/16 Дънлоп през Лятото и 205/55/16 Континентал през Зимата, поради по-ниската цена от 205/60/16...
Не правиш нещата както трябва.
Не знам кой ти е оригиналния размер, но когато сменяш процента височина, трябва да сменяш и широчината.
По принцип зимата се кара с по-тесни гуми и ако оригинално си с 205/60/16 трябва да минеш на 195/65/16. Пак са по-евтини, даже с повече.

А ако по документация си с 205/55/16, не трябва лятото да караш с 205/60/16, защото освен че не ти показва вярно километража, товариш съединител, скоростна кутия и т.н.
big_death - специалист
Тук става въпрос вече за 4х4 ! Какво ще и натовари - глупости ! Ще натовари само разхода на гориво - от там нататък нищо няма да натовари с тази незначителна промяна !
ArturDent - Почти Безобиден
Тъй, де, то производителя ги слага тези размери за глупаците. А умните могат да карат с каквито си искат гуми стига да се събират по калниците.

П.П. А за 4х4 е важно гумите да са с еднакъв размер, а не толкова определен размер.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12

Тема "зимни гуми M+S" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: