• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
Johny - майстор
Chefo77
Както винаги, се говори наизуст. При карбураторите нямаме ППХ (принудителен празен ход)
Tова не е вярно. Лично аз навремето си монтирах смоделено устройство за ППХ(Принудителен празен ход) на Ладата-21063.
Една електроника управлява клапана за ППХ. Основно се следи разреждането в смукателния колектор и когато разреждането намалее - около 1100-1200 об/мин, клапана се включва и започва да постъпва гориво през дюзата за празен ход. Когато е без ток, клапана затваря и практически гориво не постъпва. Това става когато при високи обороти/не казвам скорост/, отпуснеш педала на газта.
При по-новите модели например Лада 2107 ППХ вече го имаше. Имах един Fiat Regata - по-нов модел, но при него това го нямаше.

Прикачен файл

kak-proverit-ispravnost-karbjuratora-vaz-2107-2_6.jpg
kak-proverit-ispravnost-karbjuratora-vaz-2107-2_6.jpg (36.28 KиБ) Видяна 2891 пъти

Прикачен файл

vaz_2106_85.jpg
vaz_2106_85.jpg (9.6 KиБ) Видяна 2891 пъти

Прикачен файл

vaz_2106_81.jpg
vaz_2106_81.jpg (14.82 KиБ) Видяна 2891 пъти
strelec - специалист
Johny написа:
Chefo77
Както винаги, се говори наизуст. При карбураторите нямаме ППХ (принудителен празен ход)
Tова не е вярно. Лично аз навремето си монтирах смоделено устройство за ППХ(Принудителен празен ход) на Ладата-21063.
Една електроника управлява клапана за ППХ. Основно се следи разреждането в смукателния колектор и когато разреждането намалее - около 1100-1200 об/мин, клапана се включва и започва да постъпва гориво през дюзата за празен ход. Когато е без ток, клапана затваря и практически гориво не постъпва. Това става когато при високи обороти/не казвам скорост/, отпуснеш педала на газта.
При по-новите модели например Лада 2107 ППХ вече го имаше. Имах един Fiat Regata - по-нов модел, но при него това го нямаше.
Поздравления колега, че си си модифицирал навремето твоя ВАЗ 2106.
Както писах това е въведено във ВАЗ 2015 - карбуратор "Вебер" с принудителен празен ход. Така, че има карбуратори с ППХ и не се говори на изуст. Моля първо прочетете!
shotik - майстор
Че то и на Вартбург ,на Шкода Фаворит ,Форман и Фелиция имаше обратно връщане на горивото в резервоара ,когато моторът е на празен ход.
KingLin - майстор
Без да намесвам науката ще кажа моето впечатление. Карам Хюндай Елантра 1.6 бензин (на газ). Минавам средно по 300 км на ден поради естеството на работата ми. Бутилката за газ е 44 литра по книжка, като при празно зареждам между 36 и 37 литра газ. Когато съм сам въпреки ограничението от 90 аз си карам с около 120-130 с повишено внимание (за куки и камери :) ). С една бутилка минавам 280-300 км. В случаите когато возя детето с мен си карам с 90 и минавам 360 км. При мен 90 км/ч са точно 2500 оборота на 5-та. Определено агресивното каране иска повече гориво. Засичал съм на светофар като я изрежа на първа дебитомера е стигал до 27 разход. Та не точно скоростта а по-скоро оборотите при които караме могат да ни ориентират. От друга страна имам и Опел 2.0 който както и да го карам под 10 бензин не пада :?
Chefo77 - майстор
strelec написа:
Johny написа:
Chefo77
Както винаги, се говори наизуст. При карбураторите нямаме ППХ (принудителен празен ход)
Tова не е вярно. Лично аз навремето си монтирах смоделено устройство за ППХ(Принудителен празен ход) на Ладата-21063.
Една електроника управлява клапана за ППХ. Основно се следи разреждането в смукателния колектор и когато разреждането намалее - около 1100-1200 об/мин, клапана се включва и започва да постъпва гориво през дюзата за празен ход. Когато е без ток, клапана затваря и практически гориво не постъпва. Това става когато при високи обороти/не казвам скорост/, отпуснеш педала на газта.
При по-новите модели например Лада 2107 ППХ вече го имаше. Имах един Fiat Regata - по-нов модел, но при него това го нямаше.
Поздравления колега, че си си модифицирал навремето твоя ВАЗ 2106.
Както писах това е въведено във ВАЗ 2015 - карбуратор "Вебер" с принудителен празен ход. Така, че има карбуратори с ППХ и не се говори на изуст. Моля първо прочетете!

Малко некоректно сте ме захапали и двамата и ще кажа защо - защото за говоренето наизуст имах предвид не, че няма карбуратори с ППХ, а за различните интерпретации на това: "Разход няма единствено при спрян двигател !!"
Благодаря на колегите, че ме осветлиха за това, че има карбуратори с ППХ - мой пропуск. За него се извинявам - НЕ ЗНАЕХ! Никога не съм им бил фен на карбураторите, още по-малък станах когато един гръмна и ми опърли веждите :lol:
tarlyo - специалист
А какво става, когато колата е с мотор с МИ и е на газ? Като няма какво да спре притока на газ към двигателя, карането на свободна не е ли по-икономично от това на скорост?
ben84 - специалист
А такива са били съветите на времето. http://ben84.snimka.bg/automobiles/koga ... 4035.0.big

Апропо и Москвич 2140 има модификация с ППХ.
ben84 - специалист
tarlyo написа:
А какво става, когато колата е с мотор с МИ и е на газ? Като няма какво да спре притока на газ към двигателя, карането на свободна не е ли по-икономично от това на скорост?
Тогава над дросела няма кой знае какво подналягане и изпарителят пуска гориво колкото за празен ход и в двата случая.
Иначе не е голяма философия и на газовата да се пригоди ППХ.
Johny - майстор
Chefo77 написа:
Никога не съм им бил фен на карбураторите, още по-малък станах когато един гръмна и ми опърли веждите :lol:
Aко си живял по времето, когато всички достъпни коли бяха карбураторни, щеше са бъдеш фен :) .
Колкото до икономията, съм чел много статии за колите от онзи период и.....
На разхода освен коментираните до сега фактори влияят и такива като разстоянието между електродите на свещите, момента на запалване и ъгъла на затвореното състояние на контактите прекъсвач-разпределителя, все неща, които се нуждаят от настройка и поддръжка.
Сега за всичко се грижи компютъра, тогава времената бяха други.
ben84 - специалист
Колкото и различни да са били времената, колкото и да се е развила техниката, говорим за бутални ДВГ.
И примерно както тогава така и сега след достигане на максимална мощност с повишаване на оборотите двигателя разко намалява КПД-то си. Тъй, че превключването на по-висока предавка извършвам когато колата най-много "дърпа"
Независимо дали карам Москвича си или съвременен пълен инжекцион.
Не мога да подмина и това, че можем да имаме осезаема икономия на гориво в града, ако се научим да ползваме ППХ по предназначение.
Спирам, че ще задълбая в теорията много.

На всички :partyman:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: