• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
Всички имаме коли, нали ?
profesionalist_wood - майстор
koveslav написа:
profesionalist_wood написа:
Форд е :-D
Ами сипи му и малко компресия,само с масло и нафта дизела не върви :D :D :D
Дори с подкачващата помпа до двигателя не става :?
hidrazin - майстор
velsi написа:
Това не е ли централна подгревна свещ за Форд?
Не е за Форд а за КАМАЗ. :-D
:partyman:
lov - майстор
Свещи NGK от както са сложени на маторя не са сваляни на около 160 000.

Прикачен файл

IMG_20131117_140013.jpg
koveslav - майстор
lov написа:
Свещи NGK от както са сложени на маторя не са сваляни на около 160 000.
Лош стопанин.Добре е поне разстоянието между електродите да се ревизира от време на време и да се поддържа в норми. Сигурно си гръмнал през този пробег някоя бобина заради тези стари и необслужвани свещи.
Kirilpm - специалист
На по старите техники бобините трудно горят,въобще трудно дефектират.Това по принцип е патент на COP системите.А свещите с повече от един електрод ги дават по книга без възможност за регулиране,може да греша и да не се отнася за всички но за тези с 3 и 4 електрода които са ми минали през ръцете е така.То като цяло между електродите не можеш да вкараш нормална луфтомерна пластина.
lov - майстор
А бе то ако е на чуждо ще го погледна :) ма нали е на моята и все отлагам за друг път. Пък и имам един принцип, че нещо ако не ти прави въртели не го пипай че може да стане по зле. То така и стана тези ги свалих щото взе да пали трудничко но се оказа друг проблема. Уцелих някакви ментаци у докато си намеря оригинални върнах тези като им оправих разстоянието и ги очистих на песъкоструя. Та с тях си изтъкърках няколко месеца пак. Сега съм ги заврял при резервната гума за страх. :lol: И в интерес на истината до последно не са ми правили въртели като колата е карана само на газ. Та оригинала си е оригинал няма какво да се лъжем. На ментаците им се напука керамикатаа тя е основното. Електродите ако ще да са с някакви измислени форми щом има стабилна искра няма как да не работят.
То не останало електрод бе какви пластини и между кои точки да мери човек. Регулировката на око и толкова. Важното е да се прибере човек от пътя една две десети разлика в разстоянието няма и да го усети. А колата не е старичка бубина делко ма нищо им няма.
koveslav - майстор
Kirilpm написа:
На по старите техники бобините трудно горят,въобще трудно дефектират.Това по принцип е патент на COP системите.А свещите с повече от един електрод ги дават по книга без възможност за регулиране,може да греша и да не се отнася за всички но за тези с 3 и 4 електрода които са ми минали през ръцете е така.То като цяло между електродите не можеш да вкараш нормална луфтомерна пластина.
На каквато и да е запалителна система,откачи един кабел или лула от свещ и се вслушай внимателно как започва да пука и да намира път искрата в друга точка-през кабел,през изолация на бобина или на капачка и т..н. Подобна ситуация става и при сериозно увеличение на разстоянието между електродите на иначе здрава свещ.Виждал съм бобина със пробита изолация от искрене,все едно си я дупчил с 1-1,5мм свредло....Сменихме я,искренето и характерното припукване около нея продължи.След реглаж на непипаните свещи проблема изчезна....В този смисъл стават проблемите.
Мой приятел пък твърдеше,че е мерил тока консумиран от запалителния модул,управляващ бобината при различно състояние на свещите и установил чувствителна разлика-при увеличение на разстоянието между електродите тока нараствал...Лично не съм го мерил,не съм и добър теоретик,но ако е вярно,свещите могат да бъдат причина за ред други повреди.Не си заслужава риска карането със стари или поне непроверени свещи....
Kirilpm - специалист
Идеята ми беше че когато прекъсне кабел или свеща е твърде износена или изолацията на електрода е избила искрата винаги намира най-прекия път към маса дали през друг кабел дали през капачката на делкото или през самата бобина зависи от много неща,но редом с това колата не работи добре,придърпва,припуква и проблема често се отстранява преди да избие бобината,понеже придвижването е невъзможно,а старите бобини,особено на колите с контактно запалване са доста преоразмерени и трудно убиваеми.При COP схема ми се е случвало две бобини да избият просто защото колата не е работила с предписаните от производителя свещи,в този случай колата автоматично остава на пътя.
djshomi - напреднал
Да се запиша и аз . Виждам пропусната една марка за дискове и накладки Zimmermann. А за свещите се чудя какво да кажа, че карам с такива от 9,60 бройката или от 3 лв бройката . Случката е следната отивам в квартално магазинче и ми обявяват цена 9,6 лв , казвам си ааааа не, викам нещо нормална надценка, а тя космос. Знам кои е доставчика им и отивам там че и отстъпка ползвам нормалната цена при доставчика без отстъпка 5 лв . Та въпроса са с истински от 9,6 ли карам или с ментета от 3 лв. Моя извод е че цената не определя качество. Взимал съм си залежали части от порше Юг на половината цена от тези по магазините и то без връзки, обяви в нета имат ма си трябва търсене. Но ако си търсите менте част евро 07 е вашият дилър. Масла ми в наше село редовно наблюдавам бусове облепени с различни марки масла .Та имам си манометър и следя цвета на маслото.За сега съм си намерил магазин където си купувам определена марка масло и по манометъра си е ок и си става черно.
koveslav - майстор
Маслата са доста обширна тема. От неправилен начин на предлагане и съответно неправилно прилагане на маслата,в България се оплюха и се срина авторитета на ред световни марки.Сред нашенските търговци водещ е вискозитета,"другото е бошлаф"....
Като пример мога да дам някогашната оферта на Aral-една супер яка марка масла. Влизайки в представителството им,на търговеца се връчваше офертата,в която маслата бяха изредени по "модели".Например SX+ 10W40....цена, GTX 10W40...цена,LONG LIFE 15W40...цена....(моделите са измислени,примерни),а класовете никой не ги споменаваше. От там нататък търговеца трябва да влезе в каталога им и по модел автомобил да види кое от тези масла е за вашия автомобил.Да..ама не.iСпоред този каталог трябваше въпросния търговец да държи в магазина си по 5-6 модела масла от всеки вискозитет на тази марка.Съответно търговеца купува от вносителя само най-изгодния литрово и ценово пакетаж от дадения вискозитет и влизайки в магазина му винаги ви предлага в наличност "вашето масло".Класовете нямаха значение,не бяха изписани на етикетите и някак оставаха на заден план,"нали производителя е световна марка"...Естествено и резултатите не закъсняваха....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Тема "менте авточасти-открий дестетте разлики" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: