• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
VLADO66 - майстор
Като си включил Яриса може да включиш и Honda Jazz .Единствен паричен проблем който имат са лагери на задните главини/ около 500 лв./ Но при пробно шофиране се хващат.
DundyTheCroc - майстор
От списъка ти най-безпроблемна е Мазда 2, води в класациите за класа си, а Фокус е с най-големия багажник. Такъв Фокус точно 1.6 съм карал чисто нова като служебна, сравнително просторна, много приятно окачване, разход и вървеж нормални. Яриса и той е приятна колица, с една дума вече знаеш какво търсиш, остава да намериш нещо запазено.
radius - майстор
Яриса е приятна колица, като може да наблегнем на колица. Отвсякъде си личи, че е малък клас.
Инфомар пита за кола, не за консерва. В момента карам чисто нов Ярис 100коня, автомат бля -бля.
Ноута не е лош на вид, но не мисля, че не е особено просторен.
Абе Фокуса май ще се окаже много силен кандидат. Поне първите бяха с добро реноме по форумите.
С 2 думи - малкия клас не е за предпочитане, не само откъм сигурност на водача и простор, а и като поведение на пътя, чупливост и т.н.
Последна промяна от radius на пет мар 25, 2016 2:28 pm, променено общо 1 път.
nikolovvd - майстор
С изключение на испанската сглобка. Масов проблем е виещ лагер на задно ляво колело още на 40-50 000 км.
И след смяна в фирмен сервиз явлението се повтаря. Може би много ги затягат и циментацията си заминава бързо.
DundyTheCroc - майстор
nikolovvd написа:
С изключение на испанската сглобка. Масов проблем е виещ лагер на задно ляво колело още на 40-50 000 км.
И след смяна в фирмен сервиз явлението се повтаря. Може би много ги затягат и циментацията си заминава бързо.
Служебният ми Фокус хвърли хидравлична помпа на 15к километра, но явно е било единичен случай, понеже останалите 20-ина бройки нямаха такива проблеми. На Фокуса отзад е лагер-главина, сменя се цялото чудо, няма никакво натягане на лагери, предполагам просто са си каплави :) Като стана реч за служебни Фордове имах и Торнео Конект служебно, това как носи на бой и товарене не е истина :-D
MamaMy - майстор
infomar написа:
Ще започна от тук.
Не мисля, че 7-8000 лева са нещо много за кола която имам желание да ме съпровожда дълги години. Мисля си, (не знам дали съм прав), че ако кола на 10 години е на цена 3-4000 лева ще има много повече скрити дефекти и ще е доста по-изхабена (на километри) в сравнение с кола за двойно повече пари. От друга страна не е ли по-добре две коли за 3000 отколкото една кола за 6000.
В мен се борят две желания. Едното колата да е по-мощна по обясними причини и ... цена за поддръжка. Когато работя мога да си позволя да давам ежегодно доста пари за нея, някак си не се усещат в останалите харчлъци, но когато разчиташ на една пенсия, се оказва, че нещата са различни и мисленето се променя.

На екстрите казах в самото начало, че не държа, но все пак искам колата да изглежда добре и да ми харесва. Подскажи някой модел за подобна кола... Ако е на много години то ще очаквам доста неща да са на предела на годността си и за смяна. При средно 20000 км. на година, на колко би трябвало да е една 15-20 год. кола? Какво имаш в предвид под кола от "старото поколение" - възраст и марка?

Минивановете много ми харесват, ама много големи...... и доста харчат. Някой ще каже ли добра дума за тях?

Влязох и в двата форума - на Форд и Мазда. Този на Форд много оплаквания и проблеми... другият чувствително по-малко. :?

Нещата вместо да се изясняват, все повече се объркват. :?:
Виждам и няколко твои заблуди. Колите не се изхабяват еднакво. За еднакви километри или години едните рухват, а на други не им личат. От тук и грешните ти изводи за поддръжката. Тя не е еднаква като сума за едни и същи години или километри. Примерно: На мерцедес полуоската струва 1500 лв докато на Москвич Алеко струва 100 лв. Веднага пенсионерите скачат. Аууу колко скъпа поддръжката на Мерцедес. Да, ама никой собственик на Мерцедес до сега не е сменял такава, а на Алекото е като консуматив. 70000 и край. От тук и разликите в цената на едната и другата кола като нови. Виж, след 30 години има мерцедеси за 10000 лв а Алеко даже няма :-D
infomar написа:
DundyTheCroc написа:
Note нарочно не ти го предложих, просто не мога да го гледам, въпрос на вкус :)
И другият не е лош, но е над 100 коня и малко по-дълъг с по-голям разход, но не е лоша.
За сега се очертават няколко коли:

1. Форд фиеста 1.4/Фокус 1.6 - (96кс/100 кс.)
2. Мазда 2 - 1.3 (86 кс)
3. Тойота ярис Р2 - 1.3 (87 кс)
4. Нисан Ноте 1.4........ но с тези лоши данни как да го вмъкна напред в класацията:?
За това и не предложих нищо. Няма да го оцениш защото си се надъхал по нови еднодневки. Ще ти разкажа една история съвсем истинска и с давност няколко месеца:
Един приятел имаше Пасат 3 бензин 1,8. Продаде го със разни дребни забележки натрупани вследствие на безгрижно каране и неподдържане в продължение на 6-7 години. Само бензин, масло и газ до ламарината. Накрая се оплакваше, че всичко хлопало в купето. Та той едно винтче не е стегнал за тези години. Взе му 800лв и се хвърли на Пикасо ХДИ. Там додаде още 7000. Хваленето колко било тихо и уютно и как мъркало беше само за един месец. Тогава се предаде една дюза само. 800лв струва удоволствието и колата беше продадена на бартер за 4500 лв плюс един Пасат 3 бензин 1,8 с газ :lol: . Само, че беше поддържан и не тракаше. Даже му бяха чистили и вътре купето. И дори след като му направи основен ремонт на мотора, пак не иска да чуе за друга кола. Основния ремонт е с цена под цената на една дюза.
Не се сравнява цвят и уют когато разликата в цената на частите ще компенсира какъвто и да е разход на гориво през следващите 10 години. Има коли които са се доказали през годините със здравина и надеждност и те вече са стари, но цвета се казва "старо злато". Те са проектирани да карат по милион и си го карат дори в повече без да се счупят сериозно. Да, но на външен вид вече не са лачени, не са модерни, горят повече (реално) по документи, големи и тежки (тромави, но надеждни) са. Ако ти изредя 10 такива ще им намираш кусури поне една страница, а колко други ще ги оплюят също не е истина. ДА, но според твоите изисквания ако се шофират еднакво сравнено със сегашен автомобил + нулева поддръжка вследствие на липса на средства, след 15 години те все още ще бъдат в движение дори и грохнали и уморени. От сегашните няма да има и следа. Не съм сигурен дали ще е останало нещо за претопяване дори.
p.v.x - майстор
infomar написа:
След пенсионирането реших да закупя една количка с която да изкарам следващите 10-15 години,

Opel Corsa 1.4 :wink:

:partyman:
stoianov_n - специалист
MamaMy написа:
Един приятел имаше Пасат 3 бензин 1,8. Продаде го със разни дребни забележки натрупани вследствие на безгрижно каране и неподдържане в продължение на 6-7 години. Само бензин, масло и газ до ламарината. .....
stoianov_n написа:
перфектната кола за тебе е.....пасат 3 1.9 дизел, 90 коня, комби. :wink:
Голяма, здрава и евтина...
Абе аз като говоря.... :-D Може и бензин, но задължително 1.8 моното....
:partyman:
toolegittoquit - майстор
Opel Astra комби. :partyman: Като искаш да носиш, по-добре да не е хечбек. В комбито широко и можеш да носиш хладилници и перални спокойно.
stoianov_n написа:
...пасат 3 1.9 дизел, 90 коня, комби. :wink:
Тая серия, която не се знае, като я купи, дали няма да я фърли след половин година, защото замазват шпонка на коляновият вал, превърта зъбното колело и троши двигателя с потенциален ремонт с възможна цена и 800лв?
И да, знаем ви, че всички имате такива и работят. И че това, онова. За това хора из форума на VW реват.
Аз ако взимам VW и бензин да е, пак бих сменил това колело при смяната на ангренажа, както и болта и задължително бих погледнал демпферната шайба. Щото на моята не го направих и я бракувах. А болта беше 5лв, колелото - 15.
infomar написа:
Нищо не казвате за модел Mazda 3 1.6 105k, като тази от обявата:
Няма по-голяма набутвация от кола 105 коня. Има 3 пъти по-висок данък от 101 коня и не върви почти никак повече. Ако ще се взима кола над 101 коня, то по-добре направо да се вземе над 120-130 или дори 150 коня.
Chefo77 - майстор
Уф, тоя, дето от 100 години не може да си намери кола и да я държи в изправност, дава акъл какво да си вземат хората. Отново девственика, който обяснява какво и как да се ебе и как да разберем на коя и се ебе ... Смешно. Или жалко. Това за офтопика на "капацитета".

Инфомар, да те бутна в друга посока - нещо такова:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=d6hhsg

Уникален автомобил като концепция. Нито е лек, нито е ван. Нормална поддръжка, доказана техника от VW. Бих те посъветвал да погледнеш и Октавия, но за 8000 няма нещо толкова свястно.

Силен играч в компактния клас от тези години освен Фокус и Мазда 3 е и това:

http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?to ... ink=d6hitx

Тъкмо са излезли или излизат от гаранция.

А Фиестичката ти винаги можеш да я пласираш при "капацитета". Стига да не е прекалено лачена за него.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: