• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22
Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
Gadnyara написа:
Разбира се, че не е нормално да мърда температурата. Има си термостат за целта. Името му означава точно това.
Дори да го свариш в тенджерата, няма да усетиш, ако отваря частично. Т. е. този тест няма да ти помогне в случая.

Направо го подменяй, не вярвам да е скъп.
Тцъ!
Работата на термостата е да ти пази задника зимата от измръзване и двигателя лятото от прегряване. Мине ли 88 градуса температурата на охлаждащата течност (повечето са настроени на толкова да са напълно отворени), не играе в схемата. Като отвори напълно какво - температурата фиксирана на 90 градуса ли стои или се качва и слиза?
За другото си прав.
DundyTheCroc - майстор
Нищо ти няма на колата, да не мислиш, че стрелката за температурата е много точен измервателен уред? При мен съм забелязал, че както е на 0 само за минута на няколко бързи скока отива в работноположение. Имах съмнения за датчик, закачих я на компа студена, пуснах в реално време и трите температурни датчика (физически май са два) и гледах какво става. И трите тръгнаха нагоре с разлика мах 1 градус, а на 41 градуса стрелката закова в работно положение. На Нисана е обратно, в работно положение стрелката е под средата на NORM и много хора се шашкат, ама Нисан просто са решили да е така.
Gadnyara - специалист
допълнение към @Chefo77.
Като се стигне веднъж работна температура, термостатът се грижи да не пада под нея. Постоянно регулира разпрелението на потоците в двата охл. кръга. Обикновено радиаторът е с достатъчна площ, за да охлади антифирза до работна температура, когато термостатът е отворен напълно. В обратния случай - примерно, при дълго спускане при -20*С навън, термостатът би трябвало да затвори големия кръг и да помогне на ДВГ да си запази температурата.

Всичко това става с хистерезис, но невидим в стрелката на таблото, желан (д)ефект на уреда. За да се движи показателя видимо и то често, една от възможните причини е лошо работещ термостат.

П.п. Ясно е, че при екстремно натоварване, за горните граници на температурата се грижат вентилатори. Един отворен вентил няма да как да охлади.
toolegittoquit - майстор
Днес сложих отвън газовият котлон и канчето. Водата завря. По термодвойка 96-97 градуса. Тя има неточност от няколко градуса(+/-), по идеални спецификации - +/- 1.1C Сложих термодатчика във врящата вода и изчаках да спре да се вдига стрелката на арматурното табло. Снимах положението на стрелката при около 97 градуса. Това нормално ли е, висока работна температура ли е и при тая температура включва ли се вентилатора на колата? Трябва да се има предвид, че датчика на вентилатора се намира една идея по-долу от датчика за арматурното табло. Така че потокът охладителна течност минава първо през датчика на таблото.
Изображение
Спрямо това показание нормалната работна температура на колата може да се счете за колко и колко е прегряване?
DundyTheCroc - майстор
Показва си съвсем нормално, не е стигнало червеното, но очевидно е над работната температура. На повечето коли червената зона е над 100-105 градуса.
toolegittoquit - майстор
DundyTheCroc написа:
...но очевидно е над работната температура.
Това в момента на снимката за 97градуса от вряща вода.
nikolson - майстор
Стрелката/показанията са в норма. Възможно е да има известно натрупване на нечистотии по охладителната система, ако отклонението е прекалено голямо по време на работа, може и термостатът да не работи изрядно, което пак може да е от нечистотии.
toolegittoquit - майстор
nikolson написа:
Стрелката/показанията са в норма.
Не трябва ли на 97 градуса да се включи първа степен на вентилатора? Охладителната система пробвах да я промивам, след смяна на гарнитурата на главата и майсторът я беше промивал.
DundyTheCroc - майстор
Вентилатора ти нали каза, че се включва, ама той е на друг датчик. Охладителната система е под налягане, водата в нея не завира при 100 градуса ;)
toolegittoquit - майстор
Вентилаторът работи. Антифризът не завира при 100 градуса. Но аз го тествах на 100 градуса.
Преди малко си играх сигурно 40 минути при запалена кола. Ползвах пробката на горният маркуч на радиатора, за да видя кога ще пусне вода към радиатора. Или аз нещо си внушавам или първият път я пусна на около 70 градуса, ама след това почна да я пуска чак на 90градуса водата. Гледам стрелката отива към 100 и то тогава се сети да пусне вода, а по някое време завърта перката. Която перка е само с 2 пина.
За това в движение гледах как температурата се качва към 100, а по някое време пада. :?
Кажете какъв термостат да взема, да отваря на една идея по-ниска температура?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22

Тема "Температура на Fiesta - сериозен проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: