• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
Всички имаме коли, нали ?
lyubohar - майстор
Всичко е измислено да ни изтискват колкото може повече.Изобщо не са се загрижили за природата.
В някои държави дават хиляди евро бонус за да върнеш старата и да си купиуш нова екологична кола.У нас да сте чували?
А вчера аз пък чух по БНР,че печалбата от винетки за миналата година е била 950 милона.Фирмата ПОСРЕДНИК взема 7%-66 милиона!!!
И това е навсякъде.Искахте капитализъм-ето го!Малък брой забогатяват за сметка на държавата и обикновените хора.А Вие сте се затюхкали за някакви дребни суми!
nikolson - майстор
Такси за колите в Англия
- на, или след 01.014.2017 - https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tables

- между 1 март 2001 г. и 31 март 2017 г - https://www.gov.uk/vehicle-tax-rate-tab ... march-2001

Там са и другите плащания.
kozl - майстор
вт яну 23, 2024 9:36 pmAvas_co написа:
Някои забравиха, че в махалата имаше по три лади и три москвича.
Притежаването на автомобил е лукс, а не привилегия, за която си абониран.
Колкото и да се противим, и тук ще се наложи да се научим на някаква дисциплина.
Не може всеки да кара някаква изпърдяна трошка, с избушен катализатор. Или всеки лайнар да е с някаква "бегачка", с отрязано гърне.
Като много държиш да го правиш, ами ще си плащаш.
П.П.
За частни случаи, в които 20 годишен нужник е поддържан перфектно, в заводски вид, всички сме чували, но все още не сме виждали.
Някои не помнят, че КАТ връщаше от преглед за изгорели газове над нормата и за радиосмущения. Това беше в Гадния социализъм :wink:
Дисциплина а :?
Е да ама отпадна. Що ли :? Мое би щото освен москвичи и лади имаше и двутактови трабанчета, а тяхната норма на газове не влизаше в допустимата. Та по социални причини в КАТ дисциплината се понижи относн екото и тези проверки за газ и радиосмущения престанаха да се прилагат. Аз лично съм връщан с москве за радиосмущения и с лада за вредни емиисии над нормата.
Тва за автомобил - лукс, то тва е още соц брътвеж. Ама тогиз почити немаше нещо по-различно от соц автомобил.
Другото за транспорта в соца също е обяснено и нема да повтарям вица за рейса и сина на шейха.
Сега има голям избор на возило. Еми демокрация.
То тва с данъците е мноо заплетено. Данъците да се вържат с екологията, а да се вържат ли със социалното :? Оно данъците имат и неква социална насоченост. Требе ли да имат такава или не :?
След като купих нов Партнер дизел, данъка ми беше символичен :shock: Стимулиращо за бизнеса а :roll: Ама не за дълго. То са и с електричките ще стане подобно. Първоначално стимулиращо и кат се претовари клона - после глоба и тояга :shock:
Много се пише за екото на електричките, но има ли почва за електрички у нас или да ги броиме като категория "ЛУКС" :? Колко от нас могат да си позволят зарядна станция за електричка? И дали зарядната станция нема да излезе на стойност колкото електричката :?: И за ко тогава ще наказваме ДВГ-тата :? :? :? :?
Данъците като средство за дисциплина :?
Според мен стаа. Язе съм писал и пресписвам:
Дисциплина се затяга с глоба и с тояга
Обаче
Темата съдържа и думата "стар". Демек засилва се дисциплината към старите МПС -та, а защо?
Мое би защото в некой документ е заложено, че старите МПС- са по-замърсяващи от новите :?
Статистически предполагам е така, но за кво са техническите прегледи :?
Прегледите требе ли да налагат дисциплина или данъците ще се справят?
Значи ако определя техническия преглед като тояга, а данъка като глоба, кое е това което ще спре замърсяващите МПС-та?
Да аз се усещам засегнат и в минало и в настоящо време.
Карах "нужник" над 30 г. пежо дизел. По финансови причини толкова можех да си позволя и да ми останат и пари за поддръжка на "нужника". Защо дизел :? Заради по-евтино гориво. И това беше от значение за мен.
Защо дизелът беше по евтин? Некои знаят, други сме пробвали, а трети шъ се чудат.
Баща ми купи нов москвич. Можа да си го позволи. За нова кола освен че трябваше да имаш с какво да платиш се чакаше и на опашка с години. Еми москвето даде доста повреди и разходки по сервизи, но пък ново. Реда за Лада идеше след неколко петилетки и тогава Тате се уреди с капиталистически доларе. И кво за соц парата опашка, за доларите не и ладата от раз доде :supz:
Еми тва е западната дисциплина - не се редиш на опашка :-D
Ако опашката е тоталитарната тояга на соца, глобата е демокрацията на капитала :roll:

Аз не можах в соца да си позволя нова кола. На практика имах парите за нова Лада, но нямах реда и с пари за нова купих стара уж спретната джигула. И тогава данъка за старо не беше дисциплинно наказателен, за нова кола по-голям данък. Неква социална формула ва данъка.

И преди и след Демокрацията си остава проблема по обслужването в сервизите. Поне при мен е така.
И още в соца почнах с "направи сам". И се заблуждавах, че с нова кола и удължена гаранция 5 г. няма да е така, но уви.

Требало да има дисциплина - да ъз съм за. Ама кво стана с дисциплината наречена "паспорти на сградите" :?
И по тоая сага требеше да бъдат глобени стари сгради с неква сума за паспорти. Дека е дисциплината :? Дека са паспортите :?

Дизелот е мръсен и вече по-скъп като гориво. Обаче кой е най-малко пожароопасен автомобил?
Да не би да е дъртия дизел :?

А Трифоне пиши де :-D
nikolson - майстор
Аз пък помня като забраниха каруците. Никой не помисли за "социалния фактор" сред етноса. Ама, както казват в етноса, "българин на циганин не вярва".
hidrazin - майстор
ср яну 24, 2024 9:57 amnikolson написа:
Такси за колите в Англия
Благодаря. В Англия таксата ми ще е с цели 5 кинта по-висока. Ама и да взимах тяхната заплата...
:partyman:
P.S. Между другото традиционно тъпо при ингилизите определяне на таксите.
Определят само според СО2 на километър а не според вредните емисии. :lol:
Но пък имат такса за богати.
За коли над 92 000 кинта първите 5 години се плаща по 1300 кинта годишно (без тези с нулеви емисии).
andy_forresite - майстор
Данъкът трябва да се обвърже с изминатите километри през годината. Не е справедливо някой с 5к пробег да плати колкото друг с 25000 км. Информацията за пробега я има.
В началото ще е трудно да се предвидят приходите в общинските бюджети, но след 2 години това ще е възможно.
"Някоя изпърдяна трошка" може да е с 200 гр/км емисии, а новата да е със 100, но новата да не се гаси. Кой е замърсил повече питам?!?
kozl - майстор
ср яну 24, 2024 12:01 pmandy_forresite написа:
Данъкът трябва да се обвърже с изминатите километри през годината. Не е справедливо някой с 5к пробег да плати колкото друг с 25000 км. Информацията за пробега я има.
В началото ще е трудно да се предвидят приходите в общинските бюджети, но след 2 години това ще е възможно.
"Някоя изпърдяна трошка" може да е с 200 гр/км емисии, а новата да е със 100, но новата да не се гаси. Кой е замърсил повече питам?!?
То по принцип основно трябва да е данък собственост, "парфюмиран" с разни аромати :-D И като е препудрен става еко данък :-D
А за какво са винентните такси :?
Информация за пробег няма при данъчните. Има за година на производство, категория на МПС, кубатура на двигателя и мощност.
Помня като данъчните ми объркаха мощността на Peugeot 305D и го бяха напудрили към и над 140 коня и данъка ме срина десетократно по-висок. Висях един ден в КАТ за някакъв документ за данни за двигателя и след загубата по висенето все пак ме пратиха в СФА за такъв документ. И там висях половин ден, не помня колко платих за документ, че двигателя е 1800 см3 и е 64 к.с.
andy_forresite - майстор
Винетките са за износване на асфалта. Приемам купуването на винетка като участие на всеки в поддържането и направата на Пътища, по които да не се пребиваме. Това може да се види - пътят или е равен и става за пътуване, или не е.
В случая говорим за замърсяване на въздуха от ауспусите на стари автомобили. Да, старите двигатели са амортизирани, нямат катализатори и други филтри и отделят вредни за здравето газове. Тези газове причинявам големи бели на здравето на нас, родителите ни и децата ни... Значи нещо трябва да се направи. Вдимаге данъка за да накараме собствениците на стари коли да бракуват всички дАраци и да си оставят само един "навес" в движение, с който да замърсяват и да си плащат затова. Даже, за да сме докрай честни, ведно с изминатите км. през годината може да се вземе и коефициент на реално замърсяване, отчетено по време на прегледа и така да се формира данъка. Да ни помогнат да си купуваме катализатори бре, като замърсяваме толкоз. Все едно имам пари за нова електрическа, но си тропвам са краче и казвам "Найн, ше си карам кулЪта докат я искам".
Информацията за пробега я има в пунктовете за ГТП. Те си имат достатъчно системи за свързване с други институции, така че нищо няма да им пречи да подадат цифричките за пробега на автомобил Х през годината към съответната данъчна служба. Според мен това е Справедливост. А не дай да въведем сега по-високи данъчни ставки и по-нататък като отчетем големия брой белодробни заболявания, ще ги увеличим още два пъти. Те ораата сами ще се отърват от старите си автомобили. Тъкмо ще освободят място на нас, които можем да си позволим 30-200 000 лева за кола и ще можем хем да си ги караме в по-лабаФ трафик, хем няма да въртим почетни обиколки на квартала докато намерим свободно място, където спокойно да настаним цялото семейно имане точно пред входа на блока.
ср яну 24, 2024 10:01 amkozl написа:

А Трифоне пиши де :-D
При така изнесената лекция, не смеям, а и нема що.
ср яну 24, 2024 12:01 pmandy_forresite написа:
Данъкът трябва да се обвърже с изминатите километри през годината. Не е справедливо някой с 5к пробег да плати колкото друг с 25000 км. Информацията за пробега я има.
В началото ще е трудно да се предвидят приходите в общинските бюджети, но след 2 години това ще е възможно.
"Някоя изпърдяна трошка" може да е с 200 гр/км емисии, а новата да е със 100, но новата да не се гаси. Кой е замърсил повече питам?!?
Да, прав си.
При вас не записват ли километрите?
Тук го правят вече 2 или 3 години. Задължително е да ти работи километража, инак си чао.

Колко ли им е през катализатора на онези с Кайманите, Панамерите, АеМГетата, еМповерите?
Другите, с еМкабел- еМтел, НАПа ги не лови. Разпределя се по хлОпели и гОуфове.
Киррил - специалист
Някой от вас имали спомен за обясненията с които преди много години увеличиха цената на горивата, с обяснението - колкото повече карате, толкова повече плащате и увеличението отива за ремонт на пътищата. Познайте от първият път, дали тези пари отиват за там, за където ви излъгаха.
Ясно е едно, трябва да влизаме в еврозоната и бюджета трябва да се пълни за да влезем в проклетите проценти. Не е ли по-лесно вместо да скубят малоимотните навъртащи 1-2000 км/год. (те богатите не карат такива коли), просто да ги спрат от движение. После да изколим кравите, защото пърдели и също замърсявали въздуха. Искаме да уеднаквяваме законите с ЕС, но първо трябва да ги стигнем по заплати.... в следващите 200 години, ако той все още съществува.
Средната възраст на регистрираните превозни средства остава висока. Ориентировъчно 40% от автомобилите са на възраст над 20 г., а още 27% са между 15 и 20 г. Така общо 2/3 от автомобилите са на възраст над 15 г., а само 5% са нови на възраст до 5 г. В България има над 4 милиона регистрирани пътни превозни средства – основно автомобили. Колко са 40% - 1600000 бр. Да се спрат от движение веднага и решаваме ако искаме проблема със замърсяването на въздуха.!!!
Последна промяна от Киррил на ср яну 24, 2024 4:09 pm, променено общо 1 път.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15

Тема "Увеличение данък за старите бензин и дизели?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: