• 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 148
Всички имаме коли, нали ?

Обухте ли вече зимните гуми ?

58%
да
153
42%
не
110

Общо гласове: 263

kuger - майстор
И аз съм на море, ама доста по на юг. А където служих, имаше едно място, където ветровете си правеха "разширения пленум" :-D
Преди години ме командироваха за едни чарколяци до Варна, естествено през зимата. Какъв го ядох, няма да казвам! По него време Москвето беше всъдехода, с някакъв Семперит, едра шарка, нямаше спиране.
А Варна си е хубав град, като махнем "състезателите" от града.
KingLin - майстор
Те за Москвето казваха "Сложи му едно дуло и става танк" :lol: Ама пък чичото имаше полско фиатче. От тия дето двигателя е над задните колела и гумите му са големи и дебели колкото са сега гумите на колелото на щерката ми :) Обаче няма сняг, няма лед, няма баир, няма надолнище. Навсякъде минаваше. Идея си нямам с какви гуми е било. После преди няколко години си купи една "народна кола" и все още го е яд че даде фиатчето за скрап. Аз от едно време знам че за зимата е хубаво тънки и високи гуми и да са напомпани добре. Ама най-важното бавно и внимателно да е всичко (дори и помпането :) )
stan73 - майстор
Естествено, че съхранението е много важно. Моите са на различни джанти, при всяка смяна си ги измивам и ги прибирам в къщи на тъмно и хладно. А последната година даже и ги пръсках със специален спрей за съхранение на гуми. Купих го от Лидл. Някой ако се интересува - може да го снимам. А иначе си ги сменям сам, защото малко след като купих колата, се наложи да сменям маншон на предна главина, но се оказа, че гумаджиите са завили с пневматичният гайковерт накриво единият болт в едното предно колело, та при развиване видяхме с майстора голям зор и болтът се скъса. Обаче тези болтове се оказаха адски корави и видях страшен зор, докато го разпробия, та да мога да го извадя (около 25 пъти поне заточвах свредла (по памет)), после търсих и стругар да оправи резбата за всеки случай... Та по тази причина не давам на никой гумаджия да припари до болтовете на колелетата ми. Завивам си ги бавно, внимателно и наръка, а накрая дозатягам с динамометричен ключ на 112 нютона.
П.П. Наскоро племенникът ми заради гумаджии с дълбоко навряни в гъзът им ръце и той скъсал 2 шпилки (неговата е така), та и той вече няма да дава да припарват до колелетата му...
ArturDent - Почти Безобиден
KingLin написа:
... и гумите му са големи и дебели колкото са сега гумите на колелото на щерката ми :) Обаче няма сняг, няма лед, няма баир, няма надолнище. Навсякъде минаваше.
Погледни на рали Финландия с какви гуми карат (като от колело) и ще ти стане ясно.
В сняг се кара или с тънки гуми или с мнооого широки, на половин бар.
Тънките се забиват в снега и стигат до твърдо, а при много широките не правиш коловози аз си отгоре, над снега...
kozl - майстор
Предоставиха ни Дъстер за тест драйв, зимата с летни гуми. Поне лопата да имаше към летните гуми. :| Вкарахме го в снега и после първо половината ден търсихме лопата, а другата половина тествахме лопатата. :x
stan73 - майстор
Ходих на някаккъв Дачия уикенд преди около 2 години (с мой приятел - заклет дачеист). Имаше тест драйв с Дъстър 4х4 със 110 коня мотор комън рейл. Карах я през едни чукелеци (там беше маркираният офроуд маршрут и си беше наистина кофти, аз даже да имах такава моя - нямаше да ми даде сърце да мина оттам). Но ми хареса ми как се държа, чак се изненадах... Обаче не беше зимата (беше есен или пролет, на границата с лятото). Всъщност този, читавият модел - с по-добрият мотор и със задвижване и на четирите колела струвал нов към 33000 лева. Иначе онези, дето ги рекламират по телевизията за 17000 до 20000 са толкова "охапани", че даже нямат и задвижване на всички колела. Ако ти се е паднал такъв, работата е ясна...
kozl - майстор
Е да не съм пояснил....4х4 беше и не помня колко коня бе, но и 200 да бяха, добре в снега колела се окопаха. Двигателя ръмжи, колелата се въртАт и изчезват в снегът, ала дъстера на място си стои. С лопатето и до здраво поринахме, и чак тогива от снегО се измъкнахме.
Аз с УАЗ-ка съм газил дълбок сняг, но с нови гуми, а като останаха с малко грайфер и колело не копа, само буксува :x
stan73 - майстор
Е, нормално, гумите са били и винаги ще си останат важни, докато е важно сцеплението при придвижване.
Chefo77 - майстор
stan73 написа:
Е, нормално, гумите са били и винаги ще си останат важни, докато е важно сцеплението при придвижване.
Така е. С огромно удоволствие съм гледал клипа с оня идиот, който с чисто новата Хонда нам-си-ква 4х4 (и летни гуми) високомерно се засне как влиза и излиза от една почти двуметрова пряспа. Е, предполагам остави излизането за втори клип, защото в първия не му се получи ...
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 148

Тема "Сложихте ли вече Зимните гуми ??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: