• 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
DundyTheCroc - майстор
Много зависи какво е направил производителя в управлението на двигателя и липсата на сигнал от кой датчик я спира. Моята бензинка е дуракоустойчива, спира само ако се скапе датчика за положението на коляновия вал, който е в делкото, просто без запалване няма как да върви.
toolegittoquit - майстор
DundyTheCroc написа:
Много зависи какво е направил производителя в управлението на двигателя и липсата на сигнал от кой датчик я спира. Моята бензинка е дуракоустойчива, спира само ако се скапе датчика за положението на коляновия вал, който е в делкото, просто без запалване няма как да върви.
Да, ама без датчика за температурата ще пали трудно. Без TPS не ти отчита положението на газта и не знае какво да прави. Без KS ще работи не много добре, ламбда-та е за икономия и може принципно и без нея. Едновремешните Жигули на бензин нямаха никакви датчици интересни, колкото днес има много. :-D Нямаше компютър, който да се мръщи. В колите дори от 90-те всичко минава през компютър/контролер. :) Той командва горивото и ако някой датчик липсва или го бърка, не може да вземе решение какво да прави. Некоректни стойности водят до некоректни корекции.
Junak - майстор
toolegittoquit написа:
...ламбда-та е за икономия и може принципно и без нея...
И за туй не си наясно :-D
Gadnyara - специалист
Да, разбирам, че определен потребител дразни останали и се чувствате длъжни да му опонирате...
Но твърдението му за предназначението на кислородния датчик е по-скоро вярно, макар и непълно.

В огромна част от автомобилите, данните от ламбдата се използва само в някои режими, за най-динамичните се работи по установени матрици. Прав е, че дефект в този датчик ще доведе до "някаква" работа на мотора, но половината водачи няма да усетят, че се движат без въпросната обратна връзка... ;) за оставане на пътя не може да се говори.

Иначе по спорът "бензин с/у дизел" си е нужно да се поставят критерии, по които да се търси отговор.
Примерно...
Аз не бих ползвал дизелов мотор там, където се търси комфорт и тишина. В лека кола за семейни пътувания, примерно. Така рекламирания въртящ момент от ниски обороти мога да получа с принудително пълнене или с повече от 4 цилиндъра и от бензинов мотор.
Обаче, щом трябва да се върши работа с возилото, неминуемо дизелът изпъква с КПД. Щом е работа, то шум и вибрации се преглъщат, много по-важна е цената на прекия разход.
Junak - майстор
Уф, не искам да се хвърляме в спорове, но карам DI-D и е по тих от много бензинки с хидр. повдигачи.
А за това, че определен потребител дразни всички останали и се чувстваме длъжни да му опонираме, си много прав. Ама ние сме му свикнали. :)
Kirilpm - специалист
hidrazin написа:
Няма еднозначен отговор бензин или дизел. За газта е ясно - подходяща за чичо Скруч или запалки. Не за кола.
Молим,над 300 хиляди километра съм минал на газ,без да си разваля колата.Освен намаления обем на багажника друг кусур не намирам.А като предимства,като изключим най-очевидното в цената,по-чисто е в ауспуха,по-чисто е в двигателя,маслото на 15000км го източвам с почти същия цвят с който съм го налял,за черно масло не може да се говори,има втора горивна система,което до някъде повишава надеждността и по октаново число бие всеки от масовите типове бензин.A от доста време се газови уредби се монтират и на дизели.Е ако имах възможност да си въртя по 50 хиляди километра годишно на бензин никога нямаше да си сложа газово,но в моя случай разликата е близо 3 бона :lol: Иначе съм напълно съгласен че спора бензин или дизел е излишен,до сега не съм видял някъде да са дали точен отговор :lol:
А за приятеля държа да подчертая че турбина не се троши ежедневно,даже и всяка седмица не се троши,в повечето случаи дава дефект,когато колата се кара и поддържа неграмотно.А за динамиката на 1.8 моно просто нямам думи :lol: залепнал съм за седалката и си трая.
За хората,които се притесняват че газовото гърми,когато подпрат някоя кола докато паркират,нека изгледат този клип https://www.youtube.com/watch?v=RPe1W0xWyAU има и други подобни.И имайте впредвид че втечнената газ НЕ гори,при сериозен теч тя замразява всичко наоколо.Повечето пожари и гръмнали бутилки са причинени или от калпав монтаж или от немърливо обслужване.
stoianov_n - специалист
Gadnyara написа:
Да, разбирам, че определен потребител дразни останали и се чувствате длъжни да му опонирате...
Но твърдението му за предназначението на кислородния датчик е по-скоро вярно, макар и непълно.

В огромна част от автомобилите, данните от ламбдата се използва само в някои режими, за най-динамичните се работи по установени матрици. Прав е, че дефект в този датчик ще доведе до "някаква" работа на мотора, но половината водачи няма да усетят, че се движат без въпросната обратна връзка... ;) за оставане на пътя не може да се говори.

Иначе по спорът "бензин с/у дизел" си е нужно да се поставят критерии, по които да се търси отговор.
Примерно...
Аз не бих ползвал дизелов мотор там, където се търси комфорт и тишина. В лека кола за семейни пътувания, примерно. Така рекламирания въртящ момент от ниски обороти мога да получа с принудително пълнене или с повече от 4 цилиндъра и от бензинов мотор.
Обаче, щом трябва да се върши работа с возилото, неминуемо дизелът изпъква с КПД. Щом е работа, то шум и вибрации се преглъщат, много по-важна е цената на прекия разход.
Съжалявам колега но не съм много съгласен с теб....Айде иди "дръпни" ламбдата на някоя стара Вектра примерно 2.0/115кс и пак ще си говорим...
А колкото до шума и вибрациите... ти качвал ли си се в някоя по нова дизелова кола?Ми даже да вземеш голф 4 или 5 с виско съединител...Ми няма грам шум или вибрации.Даже ще се чудиш дали не е бензин...Пробвай. :-D
Junak написа:
Уф, не искам да се хвърляме в спорове, но карам DI-D и е по тих от много бензинки с хидр. повдигачи.
Мдаа, ама който не е карал няма да ти повярва.Само цената на някои части ме спира да кажа, че са .....много добри двигатели. :supz:
nv952 - майстор
stoianov_n написа:
А колкото до шума и вибрациите... ти качвал ли си се в някоя по нова дизелова кола?Ми даже да вземеш голф 4 или 5 с виско съединител...Ми няма грам шум или вибрации.
+1 за шума :)
dyaneff - майстор
Kirilpm написа:
.....За хората,които се притесняват че газовото гърми,когато подпрат някоя кола докато паркират,нека изгледат този клип https://www.youtube.com/watch?v=RPe1W0xWyAU има и други подобни.И имайте впредвид че втечнената газ НЕ гори,при сериозен теч тя замразява всичко наоколо.Повечето пожари и гръмнали бутилки са причинени или от калпав монтаж или от немърливо обслужване.
LPG се пали от искра. А този на клипа явно е самоубиец, за да развива болтовете на бутилката с обикновен гаечен ключ.
toolegittoquit - майстор
Junak написа:
И за туй не си наясно :-D
В момента, в който палиш автомобила, той работи в режим на обогатяване на сместа, за да запали. Ламбда сондата не играе в тоя режим роля. Обогатяването на сместа се формира на база на информацията от ECT, с помощ на температурният сензор за въздуха в дебитомера. Проблем с ECT може да излъже компютъра, че двигателят е загрял, в който режим изгасен и след това запален, компютърът на автомобила не прави опити да обогатява сместа.
Ламбда сондата служи, за да отчита компоненти в състава на изходящите газове на автомобила, с което се осъществява обратна връзка с ECU-то, което коригира сместа чрез времената на впръскване, за да може горивната смес да се поддържа в оптимални показатели, като по този начин двигателят работи по-икономично и оптимално. При голяма част от автомобилите от 90те, ако се извади конектора на ламбда сондата, компютърът влиза в авариен режим, най-вероятно светва лампата CHECK ENGINE, ако има такава. Обикновено в аварийният режим автомобилът не работи икономично, с повишен разход е, не върви съвсем както трябва, но върви. Независимо от сместа, автомобилът подразбира стойност на Ламбда сондата от 0.45 или "оптимална смес"
stoianov_n написа:
Съжалявам колега но не съм много съгласен с теб....Айде иди "дръпни" ламбдата на някоя стара Вектра примерно 2.0/115кс и пак ще си говорим...:
На моята кола като дръпна Ламбда-та става точно нищо. Освен грешка в логовете на ECU-то за проблем/няма сигнал на ламбда сонда. Виж, ако й дръпна ECT-то приема стойност -45 компютъра и обогатява сместа. Първият път пали добре, като загрее обаче и я изгася, след това няма палене. Почва да дави направо с гориво, защото си мисли, че е зверски студ, а двигателят е почти в оптимална температура. И се качва и разхода.
dyaneff написа:
LPG се пали от искра. А този на клипа явно е самоубиец, за да развива болтовете на бутилката с обикновен гаечен ключ.
Освен, че LPG при сериозен теч от бутилката така замразява всичко наоколо, той не се и пали при каква да е искра. Освен искра ти трябва смес от въздух и LPG в съотношение, което да позволи запалване. Под него съотношение взрив и горене не може да има. Дори съм чувал как някои си развиват клапана на бутилката на газовото за смяна при бутилка, която не е празна. Замразява се газта. :-D
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: