• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12
Всички имаме коли, нали ?
big_death - специалист
Колега ArturDent:"Тъй, де, то производителя ги слага тези размери за глупаците. А умните могат да карат с каквито си искат гуми стига да се събират по калниците." При размер 205/60/16 и 205/55/16 при движение със 100км скоростомера ще ти показва 103км/ч.! При твоето предложение на гумите 195/65/16 При скорост от 100 км ще показва 98 км/ч. !! Такааа ... :? , мисля си че скорост от 2 или 3 км/ч. няма да обърка водача , и няма да натовари чак толкоз нито скорости , нито ходова част , нито двигател , а само разход на гориво !!!! А що се отнася до по-тесните гуми колегите са го дискутирали , а и НЕ сме толкова "умни", за да не се сещаме с кои гуми е по-проходимо зимата ! Поздрави !
ArturDent - Почти Безобиден
Да те хората са го казали - до 3%, но те правилата са, както казах за глупаците.
big_death - специалист
Ние сме глупаците ! Повече по темата няма да кажи нищо, защото сме глупави !
ivanhd - специалист
nikolovvd написа:
Какво да кажем ние с гайдите - широките галоши?
Колата се кара само с 205/60/16 Дънлоп през Лятото и 205/55/16 Континентал през Зимата, поради по-ниската цена от 205/60/16.
Зимните са с 7 мм грайфер на 5 години и мисля тази Зима да им бъде последна. Докато бяха нови не правеха разлика между мокро и сняг. Само веднъж не успях да потегля, защото бях нагазил 20 см киша и тракшъна се правеше на интересен, но като го изключих си изкопа пътека и излезе. Веднъж (началото на Февруари 2012 във Видин температурите паднаха до -29 градуса), след като измих колата и я оставих отвън при -20 градуса ми се обледиха накладките и тръгнах да я позагрея в града преди да я прибера в гаража. След 5-6 км и няколко по-резки спирания видях, че имам спирачки и реших да видя на булеварда дали ще спре както трябва. Набих спирачките и чух гумите да свирят. :shock: Не бях чувал гума да свири при -20 градуса, но гумите държаха много добре. ABS-а и ESP-то държаха колата в права линия и спрях от 55-60 км/ч до нула за няма и 35-40 м.
С годините обаче гумите си губят качествата, което най-добре се усеща при летните. Докато бяха нови никога не съм намалявал скоростта предварително, а винаги в завоя. От 2 години вече не смея да карам така, защото гумите макар и годни според ЗДвП, не ме карат да се чувствам сигурен.
Много ми е чудно като имаш абс как свирят гумите............
nikolovvd - майстор
Управлението на автомобил с ABS, не е толкова лесна работа, както си мислят много хора. Същото е и положението с 4х4. Много е важно водача да се научи да усеща автомобила. В случая, за да е най-ефективно спирането, педала на спирачката не трябва да се натиска със злоба до край, а натиска трябва да е една идея преди да се задейства ABS-а. Тази система има за задача да запази управляемостта на автомобила при внезапно натискане на спирачката, за да може да се заобиколи препятствие на пътя и да се предотврати катастрофа.
Chefo77 - майстор
nikolovvd написа:
Управлението на автомобил с ABS, не е толкова лесна работа, както си мислят много хора. Същото е и положението с 4х4. Много е важно водача да се научи да усеща автомобила. В случая, за да е най-ефективно спирането, педала на спирачката не трябва да се натиска със злоба до край, а натиска трябва да е една идея преди да се задейства ABS-а. Тази система има за задача да запази управляемостта на автомобила при внезапно натискане на спирачката, за да може да се заобиколи препятствие на пътя и да се предотврати катастрофа.
Бъра бъра 100 чадъра. И с 2 крака да натискаш педала, и с перце да го галиш, ABS-а се задейства когато започне да приплъзва. А и в екстремна ситуация, когато скочиш на спирачката, последното нещо, което ти идва на акъла е да дозираш по някакъв начин спирачното усилие.
VLADO66 - майстор
На лед няма спасение-карах с 5км/ч по една стръмна улица и дозирах и натисках,на задна буксувах накрая и ръчната дръпнах и кел файда,задника на един гоУф неумолимо се уголемяваше пред псуващата ми персона докато спря да се уголемява и се чу хрущяш звук от предната ми броня.Впоследствие викнах мобилната група по каското и дълго и напоително снимаха бронята ми и леда по улицата.
nikolovvd - майстор
Chefo77 написа:

И с 2 крака да натискаш педала, и с перце да го галиш, ABS-а се задейства когато започне да приплъзва.
Като потеглиш с колата не тестваш ли условията на пътя? Как спира, как потегля проверяваш ли или се мяташ на колата и както дойде? Стигнеш ли до приплъзване и задействане на ABS-а значи си изпуснал питомното и гониш дивото!
Ако караш Брава, Браво или Марея може и да става така както го описваш, защото там хода на педала е микроскопичен и ако човек не е свикнал, може и да се залепи на предното стъкло при опит за спиране. И моята правеше така, но се обадиха от фирмата вносител и ме поканиха да ми сменят някакъв клапан безплатно, защото било производствен дефект и вече над 40 хил. км. няма проблеми.
Chefo77 - майстор
Ами не, не тествам, защото опита ме е научил да си познавам възможностите на автомобилите, да познавам с поглед настилката като състояние И НАЙ-ВЕЧЕ - винаги да подхождам както в най-лошия случай. Никакъв смисъл няма да пробваш като тръгнеш, защото след 10 метра ситуацията е коренно различна :) Не ми казвай, че проверяваш как се държи колата и разчиташ само на проверката през цялото пътуване...
Не, не карам Браво/Брава/Мареа, карам основно Темпра (без АБС) и Ровър 400, който пък има брутални спирачки.
Прочети пак предишния пост в частта за екстремната ситуация и реакцията.
nikolovvd - майстор
Същото съм го написал в последното си изречение, само че пиша за екстремна ситуация, което е същото. :roll:
Ставаше въпрос по-нагоре за това, че гумите свирят при по-динамично спиране, без да се задейства ABS-а и то при -20 градуса. Нещо което не е проблем за зимна гума. Това го знае всеки, който е карал със зимни гуми в сухо и топло време по завоите. Просто гумите са музикални.
Забравих да добавя, че колата има и "Спирачен асистент" каквото и да значи това, но помага. Компютъра се опитва да разбере може би, какво се опитвам да правя и управлява спирачките. Предполагам прави разлика между постепенно увеличаване на усилието върху педала и внезапно натискане. :roll:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12

Тема "зимни гуми M+S" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: