• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
colyo - специалист
Мои съученици правиха цяла система за ППХ на Лада още през 87-ма. Сложиха един голям електромагнитен клапан точно под карбуратора. Клапана отваряше и пускаше въздух в смукателния колектор в определени режими. Монтираха контактори на педалите и на скоростния лост (не помня точно как) и при ППХ, превключване на предавките и при спиране гориво не се засмукваше.
Прекалено много фактори играят за разхода на гориво и един от най важните (при добре регулиран двигател) е "крачето" на водача. За аеродинамиката не ми се започва, защото само един отворен прозорец може да вдигне разхода с 5-6%.
strelec - специалист
Chefo77 написа:
strelec написа:
Johny написа:
Chefo77

Малко некоректно сте ме захапали и двамата и ще кажа защо - защото за говоренето наизуст имах предвид не, че няма карбуратори с ППХ, а за различните интерпретации на това: "Разход няма единствено при спрян двигател !!"
Благодаря на колегите, че ме осветлиха за това, че има карбуратори с ППХ - мой пропуск. За него се извинявам - НЕ ЗНАЕХ! Никога не съм им бил фен на карбураторите, още по-малък станах когато един гръмна и ми опърли веждите :lol:
Братле, никой не те е захапал! Просто дискутираме. Не може всеки да е компетентен на 100% във всички области и точно за това е този и други форуми - за подпомагане и разясняване на различни въпроси и дилеми.
А на някои непалещи карбураторни двигатели редовно им се казваше "Наздраве" с чашка гориво в карбуратора и ако клапаните не затварят плътно, или има неточна центровка тогава може и да ти опърли веждите :-D
Предимството на старите двигатели бе, че са прости за обслужване и при доста от проблемите човек на който не му пречат ръцете сам можеше да се справи дори и на път. Сега има доста водачи, които вдигат капака, почесват се и единствено им остава да чакат пътна помощ...
Хайде остани си със здраве! Никой не е искал да те обиди.
Chefo77 - майстор
strelec написа:
Хайде остани си със здраве! Никой не е искал да те обиди.
Ти да не мислиш, че съм се засегнал? :lol: :lol:
Няма такова нещо. Просто доуточняваме :)

:partyman: :partyman:
bulhomes2 - майстор
Ясно е, че климатика си харчи от горивото. Обаче и отворения прозорец харчи. Помня, че митоловците по Дискавъри бяха изследвали кое е по-добре откъм разход. Но нямам никакви спомени за изводите. Ако някой помни - би добре било за темата.
colyo - специалист
Не съм гледал предаването, но по принцип всичко, което стърчи навън от колата или е хлътнало навътре образува вихри, покачващи аеродинамичното съпротивление. Дори мръсотията по колата качва разхода. Никой до тук не засегна ходовата част. Например една леко задържаща накладка или нерегулирана предница ( задница ) също качват много. Ниско налягане в гумите, състояние на маслото в скоростната кутия и греста в лагерите на главините са все фактори, които малко по малко вдигат разхода. До 70 км/ч аеродинамиката е сравнително малко перо в загубите. От там нагоре те растат в геометрична прогресия.
При градско шофиране играе много температурният режим на двигателя. Незатварящ термостат може да вдигне с до 20% разхода. Неработеща или зле работеща свещ с още толкова.
В общи линии всичко си оказва влияние.
schuldiner - майстор
bulhomes2 написа:
Ясно е, че климатика си харчи от горивото. Обаче и отворения прозорец харчи. Помня, че митоловците по Дискавъри бяха изследвали кое е по-добре откъм разход. Но нямам никакви спомени за изводите. Ако някой помни - би добре било за темата.
В сервизните книжа на едно Рено 19, дошло от Германия, имаше странна таблица за повишаване разхода при отворени прозорци. Рендето отдавна го няма да цитирам цялата таблица, но основното беше до 30% преразход при четири отворени джама над 90 км/ч. Педанти... Странна таблица, щото във френската книжка я нямаше.

ПП Средният ми разход градско е 16 л/100 км бензин при средна скорост под 20 (във Варна дори това е оптимистично). Опитвам се да пестя, като карам на пета с 1400 оборота по равното (50-55 км/ч). По баирите - на най-високата възможна предавка с най-ниските обороти, под които колата за ускоряване иска понижаване на предавката. В градско джамовете не играят, климатик мразя. Разходът ми е постоянен цялата зима (откакто съм само на бензин), но значително се увеличава, ако почна да карам с кеф и реванье на мотора - над 20, т.е. поне 25% само от педала и предавките.
Кики - специалист
Разхода на гориво при градско каране е мноооого относителен, няма как да се формулират и дадат еднозначни и точни насоки за икономично шофиране, факторите са много. Като се започне от характеристиките на мотора (тук решаващ е въртящия момент и диапазона от обороти в които е най-добър, а не мощността) , както и характеристиките (подредбата) на скоростната кутия. Въпрос на усет и не на последно място разбиране на водача как ще използва тези две устройства (мотор и скоростна кутия) за да изкара най-доброто от тях и колата във всеки един аспект на шофирането, икономично, спортно или състезателно дори. До тук изключвам страничните фактори които colyo вече е споменал, като пътни условия и "здравословно" състояние на автомобила като цяло. Ако искаме да елиминираме в известна степен фактора задволанно устройство си купуваме автоматик, хибрид или електроавтомобил от последно поколение като при всички тях пак важи условието най-десния пе дал да се натиска плавно и внимателно.
DundyTheCroc - майстор
Ловците на митове бяха стигнали до извода, че на извънградско е по-добре на климатик, при ниските скорости в града на отворени прозорци. Аз лично извън града до към 30 градуса карам на вдигната задна част на люка и пуснат директно свеж въздух на централните духалки на таблото.
stivemaster - майстор
Колега schuldiner,гледам че си градски и ми е чудно каква кола караш със среден разход 16/100 градско? И ако това е кола с над 250к.с., що я даваш за пример в принципен разговор за икономично шофиране ?
Ако пък е с мощност до 120 к.с. ,авно е в такова състояние че пак не е уместно да я сравняваш с нормалното.
Аз карам дърто Мицубиши Лансер 1999г. на газ и ми дава разход 10/100 във Варна (с обикновена АГУ).
А относно принципите за икономично шофиране ,моите съвети са прости :
1. Гуми по тесни и по надути от предписаните от производителя.
2. Сходимост на предния мост, наполовина по малка от предписаната от производителя (ако колата се кара предимно на градско).
3. Потегляне с автомобила без да се изчаква да загрее на място.
4. При движение в града в ненатоварен трафик, да се ползва инерцията на автомобила, а не принудителния празен ход.
5. Управление на автомобила (в града) по начин, по който двигателя достига обороти, само доколкото да може да се ускори плавно и на следващата скорост, до максимум 60 км/ч на пета скорост.
Разбира си "плавно" за всички ни е различно понятие и затова ще добавя, че педала на газта не би трябвало да се натиска повече от 1/2.
Не на последно място трябва да се изключи управлението на автомобила с повреди и износени двигател ,накладки,гуми и т.н.


ПП Още един съвет - ако някой желае да профанизира темата ,много удачно е да дава за примери с така наречените "ловци на митове".Хора смешници ,някакси превърнали се във фактор, при възприемане на непознатото у някои хора.Иначе най меко казано псевдо изследователи, ангажиращи потресаващи средства (например едногодишния бюджет на голямо африканско село) в "изследването" си, върху подхлъзването върху бананова кора !!!
bulhomes2 - майстор
Нещо не те разбрах за "ловците". Какво лошо има в това, че са направили експеримента?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "За икономичното шофиране" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: