• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
kuger - майстор
Безплатен обяд няма!
hidrazin - майстор
DundyTheCroc написа:
...Това според вас има ли шанс за реален ефект ...
Разбира се че ще има ефект и то голям. Едни хора ще вземат парите на други хора.
Първите ще си напълнят джобовете за сметка на вторите.
:partyman:
stivemaster - майстор
И аз като колегата bagera1, карам на газ и засега не съм експериментирал на колите си с нищо друго, щото нямам излишни пари за проби.По интересен е въпроса, защо например доскоро нямаше други производители на газови инжекциони - течна фаза а само Виали - нямало кирия. Ето това е и причината да участвам в темата - решението на повечето хора априори, че в нещо което не познават няма далавера и край върви им обяснявай.
thinkpad - майстор
stivemaster написа:
И аз като колегата bagera1, карам на газ и засега не съм експериментирал на колите си с нищо друго, щото нямам излишни пари за проби.
Имам познат, който казва че на Метан карал по-евтино, отколкото с АГУ. Но предвид високата цена на метана в региона, който живеел - разликата била някъде с 2-3лв/100км, та нищо съществено. За сметка на това бутилката е по-тежка, по-голяма/обемиста, по-бавно се зарежда, изисква специални свещи и т.н.
Chefo77 - майстор
thinkpad написа:
stivemaster написа:
И аз като колегата bagera1, карам на газ и засега не съм експериментирал на колите си с нищо друго, щото нямам излишни пари за проби.
Имам познат, който казва че на Метан карал по-евтино, отколкото с АГУ. Но предвид високата цена на метана в региона, който живеел - разликата била някъде с 2-3лв/100км, та нищо съществено. За сметка на това бутилката е по-тежка, по-голяма/обемиста, по-бавно се зарежда, изисква специални свещи и т.н.
Ти сериозно ли?
Хайде като започнеш да минаваш със 7 лева 100 км градско с Венто-то, да ми звъннеш.
Бус Фиат Дукато 2.0 на метан - 10 лева. Познай колко би струвало на пропан-бутан.
Метанът си има други недостатъци, но ЦЕНАТА няма равна, откъдето и да погледнеш.
thinkpad - майстор
Chefo77 написа:
Ти сериозно ли?Хайде като започнеш да минаваш със 7 лева 100 км градско с Венто-то, да ми звъннеш.Бус Фиат Дукато 2.0 на метан - 10 лева. Познай колко би струвало на пропан-бутан.
Метанът си има други недостатъци, но ЦЕНАТА няма равна, откъдето и да погледнеш.
OK. 2-3лв е съществено при значителен пробег. Но не ги слагаш другите разходи и че цената на метана е над 1.80лв, където живее той. И няма признаци скоро да падне. Бутилките са големи и неговата му заема половината багажник. Говорим за 2-3лв разлика комбинирано при него. За сметка на това ми се оплаква, че сутрин като пали - върти по половин минута, докато запали колата и че колата хич не вървяла и повече от 80-90 трудно вдигал.
Не я знам икономията, колата я взел с метан, но ми сподели как сериозно обмисля да махне и продаде уредбата и да си купи АГУ.
Стиви - специалист
Има едно понятие наречено РЕНТАБИЛНОСТ. Тя е по-важна от икономията и е строго индивидуална за всеки. Едно и също нещо може да е изключително рентабилно за един, а нерентабилно за друг. Икономията е само част от рентабилността. Икономично не значи автоматично и рентабилно!
thinkpad - майстор
Стиви написа:
Има едно понятие наречено РЕНТАБИЛНОСТ.
Стиви, хората не ги е грижа за засукани понятия, а дали като ударят чертата ще им е по-евтино да си возят дупето по един или друг начин. Най-вече ги интересува да е възможно по-евтино, но безболезнено.
stivemaster - майстор
Въпроса не е и в това кое е по евтино ,защото стигнал ли си до този въпрос очевидно си вдянал че трябва да направиш нещо.Защото иначе озаначава да се оставиш на убежденията на блатните обитатели наоколо - "стига се прави на умен бе....."," в тва няма файда, то ако имаше хората да са го направили отдавна ....."," ти ли ще оправиш света бе ...." и т.н. всички сме ги чували .
Не случайно споменах пропан-бутан течна фаза,става дума за система за впръскване на втечнен газ, даваща до 10% икономия спрямо система за впръскване на същия газ, но в изпаряваща се газова фаза.До скоро в Европа системата се подценяваше невероятно и се произвеждаше само от две фирми .За сметка на това системи за инжектиране на газообразен пропан-бутан само в България произвеждат (асемблират) 7 или 8 фирми.
Говоря за елементарна липса на желание за развитие.За описание на проблема само ще кажа, че съм карал Хюндай с фабрична уредба с течна фаза още преди 15 години .Долу-горе тогава станала стандарт във фабрично газифицираните превозни средства в Корея .Масово се произвеждали такива, като този който аз карах, с горивна система само за пропан-бутан ,без бензин.Бяха внесени за таксита и през годините не чух някой, да се оплаче от работата на системата, освен че никой хабер нямал от нея в България.
Chefo77 - майстор
thinkpad написа:
Chefo77 написа:
Ти сериозно ли?Хайде като започнеш да минаваш със 7 лева 100 км градско с Венто-то, да ми звъннеш.Бус Фиат Дукато 2.0 на метан - 10 лева. Познай колко би струвало на пропан-бутан.
Метанът си има други недостатъци, но ЦЕНАТА няма равна, откъдето и да погледнеш.
OK. 2-3лв е съществено при значителен пробег. Но не ги слагаш другите разходи и че цената на метана е над 1.80лв, където живее той. И няма признаци скоро да падне. Бутилките са големи и неговата му заема половината багажник. Говорим за 2-3лв разлика комбинирано при него. За сметка на това ми се оплаква, че сутрин като пали - върти по половин минута, докато запали колата и че колата хич не вървяла и повече от 80-90 трудно вдигал.
Не я знам икономията, колата я взел с метан, но ми сподели как сериозно обмисля да махне и продаде уредбата и да си купи АГУ.
Ами Тинки, никой не си слага метан, защото копнее да си има бомба в багажника. 2-3 лева на 100 км, при 20 000 км/година са си 400-600 лева. Отделно и тази система си има настройки.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: