• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13
Всички имаме коли, нали ?
profesionalist_wood - майстор
Някой пробвал ли е този номер да си изправи вдлъбнатините на колата? :?

http://bgkef.com/Avtomobilnite-servizi- ... pari-VIDEO
kozl - майстор
Е къде са авточастите в този клип :?
Аз се мъчих по този метод с топъл пистолет и спрей за клавиатура и нищо не стана. Явно не всякави огъвания се възстановяват с този метод. А има е друг със залепване и с обратен чук, но пак зависи от щетата.
bugsbunni - специалист
koveslav написа:
Маслата са доста обширна тема. От неправилен начин на предлагане и съответно неправилно прилагане на маслата,в България се оплюха и се срина авторитета на ред световни марки.Сред нашенските търговци водещ е вискозитета,"другото е бошлаф"....
Като пример мога да дам някогашната оферта на Aral-една супер яка марка масла. Влизайки в представителството им,на търговеца се връчваше офертата,в която маслата бяха изредени по "модели".Например SX+ 10W40....цена, GTX 10W40...цена,LONG LIFE 15W40...цена....(моделите са измислени,примерни),а класовете никой не ги споменаваше. От там нататък търговеца трябва да влезе в каталога им и по модел автомобил да види кое от тези масла е за вашия автомобил.Да..ама не.iСпоред този каталог трябваше въпросния търговец да държи в магазина си по 5-6 модела масла от всеки вискозитет на тази марка.Съответно търговеца купува от вносителя само най-изгодния литрово и ценово пакетаж от дадения вискозитет и влизайки в магазина му винаги ви предлага в наличност "вашето масло".Класовете нямаха значение,не бяха изписани на етикетите и някак оставаха на заден план,"нали производителя е световна марка"...Естествено и резултатите не закъсняваха....
За маслата решението е много просто. Купуваш си масло, което препоръчва производителя и си ок. Все пак маслата не са безумно скъпи.
kozl - майстор
Колата ми е гаранционна 5 г. Защо маслото трябва да се сменя всяка година, независимо от пробега :?
"Маслата не са безумно скъпи" ама зависи от ума. Т.е. всичко е относително. Ако през годината не съм изминал нито един километър, то цената на маслото за километър пробег, клони към безкрайното безумие.
Факт е, че цената на маслото нараства с усъвършенстването на на двигателите.
Иначе префразирано по-малък разход на гориво, по-висок на масло (от парична гледна точка).
DundyTheCroc - майстор
Веднъж сипано в двигателя и карано дори и малко маслото започва да променя свойствата си и в един момент губи качествата си. Това е причината да се сменя веднъж годишно, дори и при малък пробег. Дори съхранявано в туба масло не е препоръчително да се ползва след повече от 3-5 години, зависи от маслото и начина на съхранение.
Kirilpm - специалист
При моя архаичен двигател маслото изкарва 15000км откакто го карам на газ,при моето каране това са около 3 месеца,маслото си го източвам както съм го налял,с лека промяна една идея по-тъмно а си е съвсем нормално 10в40 полусинтетика и така вече над 300к км.На нова кола в гаранция,която почти 100% сигурно се кара с пълна синтетика е безумие да се сменя всяка година,особено ако кара по 5-6000 км на година.
DundyTheCroc - майстор
Всеки си решава как да си поддържа кочината, има хора само доливат и си карат :-D
rs500 - помощник
Май не сте виждали картер отвътре, на кола, която маслото е сменявано много рядко! Италианците обожават да не си обслужват колите. Няма да повярвате каква гняз става. Другото важно нещо е.. При ремонт на цилиндрова глава, от рядка смяна на масла, съм виждал даже запушени маслени магистрали.
Kirilpm - специалист
При мен отвътре двигателя свети и то не толкова заради маслото а заради горивото.Там където се затлачват маслени магистрали говорим за несменяно масло над 100хиляди километра,пък това си е мърлячество в най-висша форма.Е ако я пращаш след това за България колата пука ти.Подобна гняс се образува и когато не се кара с правилното масло,макар и сменяно редовно,ако си отварял двигател каран с М10Д.
koveslav - майстор
rs500 написа:
Май не сте виждали картер отвътре, на кола, която маслото е сменявано много рядко! Италианците обожават да не си обслужват колите. Няма да повярвате каква гняз става. Другото важно нещо е.. При ремонт на цилиндрова глава, от рядка смяна на масла, съм виждал даже запушени маслени магистрали.
...даже запушени колянови и разпределителни валове... Маслата задръстват магистралите не само когато са неправилно приложени или ненавреме сменяни.Най-много нагари и "гняз" се получават от прекалено голямо количество картерни газове,а това дефакто означава издухан двигател.При голямо количество газове навлизащи в обема на двигателя през сегменти,и през износени водачи на клапани те повишават температурата на маслото прекомерно.Освен това наднорменото количество газове,контактувайки с маслото бързо изразходват или по-скоро неутрализират реагентите вложени в него и на практика пробега до смяна трябва да се намали няколко пъти,за да си върши то все пак работа.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13

Тема "менте авточасти-открий дестетте разлики" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: