• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 22
Всички имаме коли, нали ?
DundyTheCroc - майстор
Температурата в казанчето е по-ниска от тази в малкия кръг, поне първоначално. Според мен си нямаш друга работа, колата си е добре.
toolegittoquit - майстор
DundyTheCroc написа:
Температурата в казанчето е по-ниска от тази в малкия кръг, поне първоначално. Според мен си нямаш друга работа, колата си е добре.
Изчаках колата да загрее. Тогава правих измервания на ламелите на радиатора и в казанчето. Гледах стрелката на температурата. Гледам стрелката и гледам от пробката кога ще почне да сълзи(на маркуча, която не съм я отворил нацяло) Гледам какво хубаво парно си имам и после гледам как пак приближава по стрелка на таблото към 95 градуса. Чак тогава отваря термостата и пуска вода през радиатора. Общо взето - термостатът отваря по-късно, отколкото трябва.
Според мене не е нормално да стига 100 градуса, както вчера при движение със 120км/ч, при условие че се създава сериозен насрещен на радиатора въздушен поток. Ако термостатът отвори, би трябвало да се охлади антифриза.
Последна промяна от toolegittoquit на ср май 25, 2016 3:25 pm, променено общо 1 път.
nikolovvd - майстор
Термостата на колко градуса е? Да не би да е блокирал.
Датчика за температурата на охладителната течност за колко градуса е?
Възможно е да се образува въздушна възглавница около датчика и затова да реагира на различни температури.
toolegittoquit - майстор
nikolovvd написа:
Термостата на колко градуса е? Да не би да е блокирал.
Термостатът не е пипан откак купих колата. Аз не обичам да пипам нещо, ако няма проблем. Датчикът за температурата на охладителната течност какво ще рече на колко градуса е?
Аз меря независимо от стрелката на таблото с термодвойка в казанчето. Гледам че казанчето е на под 80 градуса, а пък едновременно с това термостатът отваря и пуска топлата вода през радиатора. Гледам как не е достатъчно топъл маркучът където е пробката(тоя вързан за термостата). После маркучът се затопля доста повече. А после спира и я пуска чак като се дигне на 95 градуса. Има нещо ненормално при сработването на термостата.
В един момент сработва на 80, преди колата да загрее. След това спира потокът през радиатора. След това чак при 92-93 по казанче и около 95 по табло тръгва потокът на вода през големият радиатор.
Това нещо не мож го хвана в движение, като после спра колата. Защото си е направило няколко цикъла и всичко се е загряло.
nikolovvd - майстор
Термостатите са за различни темератури. Виж по каталог за колко градуса трябва да е твоя и го смени. Възможно е предишния собственик да го е сменял.
Температурния датчик за температурата на охладителната течност включва вентилатора.
На бензиновите двигатели има още един датчик за температурата на блока, но не знам на дизелите дали е така.
Отвивайки пробките за обезвъздушаване, когато циркулацията се извършва в малкия кръг, води до вкарване на въздух в системата. Затова не си играй с тях.
Когато колата загрее и се отвори големият кръг, отвори пробките и изкарай въздуха. Слад като си обезвъздушил системата не я пипай повече.
Колегата ми имаше преди 2-3 години Фиеста, но сега е в отпуск и няма как да го питам на колко градуса е термостата.
Опитай да потърсиш помощ по проблема си в форума на марката. Там има хора, които са доста навътре в нещата.
toolegittoquit - майстор
nikolovvd написа:
Термостатите са за различни темератури. Виж по каталог за колко градуса трябва да е твоя и го смени. Възможно е предишния собственик да го е сменял.
Системата се твърди, че се обезвъздушава сама. Освен това като отвори големият кръг последно, с пробката обезвъздуших допълнително. :)
Според мен термостатът сработва малко мудно, от което колата вдига малко температура, а като отвори - пада. И преди съм го забелязвал, но мислех че термодатчикът ми прави мизерии.
nikolovvd - майстор
Щом сте промивали охладителната система сте видели какво излиза от вътре. Ако отвориш термостата, мисля че беше в един метален корпус с 3 винта, ще видиш същата мазна субстанция около остата му. Не забравяй, че пружината може да се е "изморила", т.н. умора на материала.
На корпуса му е щанцована температурата, на която трябва да отваря. Може да го сложиш в една тенджера с вода на котлона и да видиш на колко отваря и на колко затвара - има хистерезис.
toolegittoquit - майстор
Ако свалям термостата, то трябва да източа антифриза. Ако го направя, по-добре да взема един нов за 15лв, вместо да го "пробвам" Имам намерение така да направя.
nikolovvd - майстор
Това е най-разумното, но направи справка за термостата.
Антифриза можеш да го източиш и да го ползваш отново, след филтриране.
toolegittoquit - майстор
nikolovvd написа:
Това е най-разумното, но направи справка за термостата.
Антифриза можеш да го източиш и да го ползваш отново, след филтриране.
Може, ама като го източвам, ще го сменя с мръсотии и 100% ще изгубя част от него. Язък за чисто новият антифриз, който сложих преди няма и 1-2 месеца. Като гледам термостатът е на 85-89градуса по Автодата.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 22

Тема "Температура на Fiesta - сериозен проблем" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: