• 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 148
Всички имаме коли, нали ?

Обухте ли вече зимните гуми ?

58%
да
153
42%
не
110

Общо гласове: 263

Chefo77 - майстор
Не, това е границата, под която зимните гуми се чувстват комфортно и не се разрушват или спичат от високата температура.
А аквапланинга не зависи само от скоростта. И с 40 може да влезеш в планинг, и със 180 може да не влезеш.
MIRO_073 - майстор
Еми остана да кажеш каква е границата според теб и как с 40 км/ч попадаш в аквапланинг.
Chefo77 - майстор
За аквапланинга - влез с широки СЛИКОВЕ в дълбока локва в завой и виж как заминаваш не там, накъдето искаш. Аквапланингът не е резултат само от скоростта, има и други фактори.
Границата за кое? За зимни - летни? Не те разбирам.
Доказано е, че на суха настилка, без значение от температурата, летните гуми държат по-добре, спират по-добре и се държат по-добре в завой. На мокра настилка - също. Зимните имат предимство при кал, сняг (то това си и пише на тях), и при заскрежаване - покритието, от което можеш "да захапеш". На лед нищо, освен шипове, не важи, на разлигавено и двата вида са зле.
А хората дават 7 градуса не за друго, а защото при температури под тази е по-голяма вероятността влажността от въздуха през нощта да кондензира върху асфалта и да го заскрежи - за да няма изненади. И, разбира се, най-вече заради снега! Аз не си ги измислям тези неща, те са си написани от много много много по-вещи в областта хора. Просто не трябва да се поддаваме на медийната истерия. :wink:
MIRO_073 - майстор
Ами сликове при мокро време=безумие. А кой с какво иска да кара си е негова работа. Нали смятаме, че не обсъждаме частни и безумни случай каквито винаги има? А за дълбоката локва в завой-да намират се и то не рядко. Затова каращите със сликове в дъжд щото през другото време се правят на Кими Райконен няма какво да ги коментираме.

А за това си прав. Има много по умни от нас, които са правили експерименти и изследвания. И не сме си ги измислили ние тези граници (имагинерни)-казват, че под 7 градуса каучука на летните гуми рязко влошава характеристиките си за сцепление със асфалта и трябва да си много по внимателен при шофиране.А пък ако е мокро и студено под тази граница нещата се влошават още повече. А при зимните е обратното-от тези 7 градуса нагоре. Разбира се тези 7 градуса са имагинерни както писах. За едни гуми 7, за друго 5...

И тъй, като ние можем само да коментираме в областта и да се опрем на опита си досега или изберем, дали да се доверим на казаното и показаното или не, ще постна още едно клипче, а пък всеки сам да си прави изводите. :partyman:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s[/youtube]
Chefo77 - майстор
Абе хипотетично, но нали въпросът беше при каква скорост мога да вляза - ето, при определени ситуации и при ниска скорост може. :wink: Не коментираме умно или глупаво е, защото веднага ще се намеси някой оплаквач на лошото финансово положение, който ще защити карането със сликове и ще оправдае това с липса на пари (няма да казвам кой играе тази роля тук) :)
В интерес на истината, започнат ли да падат температурите, трябва да си избиеш (не ти) от главата т.нар. спортно шофиране. С каквито и гуми да си, при каквато и температура да е, с какъвто и автомобил да си - винаги може да има изненади, при това неприятни. Я ще минеш по мост (там знаеш - рискът от заледяване е в пъти по-голям), я зад завоя ще има някоя локвичка, замръзнала през нощта или неразмразила се, защото е на сянка. И тъй като рискът да те изненада нещо е много по-голям, отколкото при топло време, затова е по-добре под 7-8 градуса наистина да си със зимни гуми. Не защото са по-добри на сухо/мокро, а защото за зимни условия наистина са по-удачния избор - просто през зимата сух и мокър асфалт са рядкост. Виж - кишата е съвсем друга бира :)
kuger - майстор
Сликове?
Аз возя семейство!! Не съм келеш на пътя.
По причини, зависещи от мен /немарливост/ карах със зимни гуми едно лято. Ами, нямах проблеми, за гумите също, не се опекоха. Няма да пиша марка, но не са от скъпите. Не, че оправдавам това де!
Сегашната кола, купих я в края на февруари, дойде с маркови летни гуми, почти на края на живота им.
Принудих се да дам грубо 600 пари, сега съм със зимни маркови, втора ръка, но на малко километри и с ДОТ от две години. Вместо да въртя гуми върху едни и същи джанти, купих и стоманени такива. Свиди ми се живота, и не само моя, това е :)
Далече съм от мисълта, че искат да правят зимните гуми задължителни!

Попадал съм в аквапланинг три пъти. И трите от "много" акъл. За щастие без последици. Но усещането е много гадно!
Chefo77 - майстор
Аз много отдавна съм с по 2 комплекта гуми с джанти. Де факто НИКОГА не съм карал с летни гуми зимата и обратно. Сигурността е на първо място!!!
И, майтапа настрана, но съм се въртял (като пътник) с едни зимни Семперит-ки на мокро на малко над нулата. Може би са били изпечени, но се въртяхме, добре че нямаше други наоколо.
Иначе в неконтролируем аквапланинг не съм попадал. Може и да съм, но не съм го усещал, като стигна място с много вода, просто стискам здраво волана с 2 ръце. Да чукна на дърво ...
kuger - майстор
Никога не съм правил експеримента летни през зимата.

Ще споделя случка през зимата на Цигов Чарк. Аз, като неизвестен майстор на ските, успях да си счупя глезена при правене на "рало". Жена ми ме кара във Велинград да ми турят гипсов ботуш. Вероятно знаете пътищата в планината, идва завой, казвам и да намали, че ми блести нещо пътя. Да, ама не, както казваше някой. Влиза нашата в завоя, но Москвето не иска да излезе от него. Тя набива спирачка, аз и показах на къде да върти волана. Резултата - около 50 метра дрифт с десните врати по посока движението. В дясно скат, в ляво бездна, Москвето обаче се сурка по пътя без да наруши посоката :-D :-D Гуми? Всепризнатите в света ВИДА СПОРТ! :-D Боже, добре, че нямаше трафик :cry:
KingLin - майстор
Chefo77 написа:
И с 40 може да влезеш в планинг, и със 180 може да не влезеш.
Чефо тва ако ми го покажеш ще ти дам да ми нарежеш книжката с флекса :-D Няма вариант със 180 да не сърфираш (танкове и тем подобни ги изключваме :lol: ). С 40 има шанс някакъв да се сурнеш по водата ама клони към 0.
stan73 - майстор
Ще си позволя да дам на колегите 2 съвета, водещи до подобряване на безопасността при каране в екстремални условия.

Добре е да оттренирате "движението" на плъзгане/дрифт, на спокойно, широко, хлъзгаво и празно място (там където няма на кого да навредите), така, че да сте подготвени, когато това стане случайно, за да не се панирате, а да можете да овладеете ситуацията безпроблемно (или почти) и да контролирате нещата правилно. (не, че това ще Ви спаси от безрасъдство, но може до голяма степен да Ви помогне в неприятна ситуация)

В Лидл има на много достъпна цена препарат "Тайър Кеър" (за обработка на гуми и струва само 5 лева (стига за обработката на оклоло 6 бр. 13 инчови гуми или за обработката на 4 бр. 15 инчови)). След смяна на гумите ги измивате добре, изчаквате да изсъхнат и ги пръскате с препарата. Така се подхранват и се намалява стареенето им, като съответно сцеплението им се задържа близко до началното. Лично го ползвам няколко години и съм доволен (скоро си купих ново, че предишното ми свърши). Подобен препарат има и на други фирми, но е доста по-скъп... (естествено винаги по-доброто решение е да сте с качествени нови гуми, но и това помага до голяма степен)

(живея на много готино място, което на теория е градска зона (поне откъм данъците, които ни събират), но няма никаква инфраструктура (освен нещата, които сме направили със собствени средства, та път почти нямаме и за съжаление натрупах доста опит при каране в екстремални условия години наред, а и от трите ралита в които съм участвал...)
  • 1
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 148

Тема "Сложихте ли вече Зимните гуми ??" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: