• 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
nikolovvd - майстор
radius написа:
Алуминия не е ли метал?
Аз бях дотук в този своеобразен спор.
Метал е, що?
Става дума за алуминиеви и стоманени джанти. На всички им стана ясно, че се ползва диалект и не виждам защо се нервиш.
И двата вида могат да се спукат от удар или след това при изправянето. Зависи как са ударени и къде са ударени.
Старите алуминиеви джанти от края на 20 век бяха доста по-масивни от сегашните и при изправяне нямаше проблеми.
По-новите от последните 8-10 години ги правят от по-тънък, но по-здрав материал. Някой твърдят, че е дурал и затова се
цепят при изправяне. Виждал съм счупени алуминиеви джанти от катастрофа, което не ми се вписва в свойствата на алуминия.
kartechar - специалист
Вече е доста по-високо процентното съдържание на магнезий в джантите от леки (алуминиеви) сплави.
montoya - майстор
Аз карам с алуминиеви джанти и зиме и лете вече над 10 години и нямам нито счупена, нито спукана джанта. Кривил съм лятото, но се изправи без проблем, няколко пъти, различни джанти. Единственият недостатък зимата е, че от движението вътре в джантата се натрупва лед, кал и то на слой който никак не е тънък и се появяват вибрации като от не балансирана гума, но като се мине с водоструйката да падне тая киреч от вътре, пръблемът се решава.
А, и вериги не съм слагал, та не знам как биха им подействали
kozl - майстор
Служебните коли са с алуминиеви джанти. Зиме лете едни и същи джанти се преобуват.
Е много се кривят тия джанти :x На всяка смяна една две за изправяне. Преля ми чашата, когато на поредната смяна се оказах с 4 криви джанти. Верно че друг плаща ама кипнах и поисках да видя колко са криви, като откачих и резервната със стоманена джанта да проверят и нея да не се е изкривила от седене, че изобщо не беше употребявана. Е една по една ги качиха на стенда, завъртяха ги - бият. Но у мен си остана чувството за постановката с "товарното магаре" . И как пък и 4-те криви и аз нищо да не усещам. И като добавя и следната случка, че ме накараха да доплатя за 4 нови вентили оти старите изпускали и като изкараха гумите, преобути и балансирани - гледам вентилите старите. И аз имах неблагоразумието да напрвя рекламация, която ми костваше още часове висене в сервиза и тресене на служебната кола. От там в друга гумаджийница платих аз. Пък гумаджията ми вика, че от време на време трябва да посещавам баланса. Мое би е прав ама в случая ста-аше въпрос са прекалено балансиране щото и моя баланс изби та се оплаках на шефското тяло да сменят сервиза овреме. И :shock: тогива разбрах, че мноо се криват тия "летни" джанти оти имало масово оплакване и от другите колеги па даже и от колежките.
Та кои са пенсионерските джанти :?
Аз залагам на стоманените, защото:
1.Цената е най-важното в случая.
2.Ако прецакаш една алуминиева джанта трябва да търсиш същата, докато при стоманените съвпадат ли размерите, таса ще покрие визуалните разлики.
3. Като се има в предвид 1 финансово е по-възможно да добавя още 4 от по-евтините джанти и да не преобувам гуми. Така и съм направил с личната кола и личната на сина. Изглежда ми по-пенсионерски този вариант :?
DundyTheCroc - майстор
Карам само с ал. джанти вече над 12 години, и зиме, и лете, още джанта не съм изправял. Ще видим сега 16-ките на Форда как ще са, но на Нисана и двата комплекта са ми японски и много носят на бой явно.
nikolovvd - майстор
На мойта джантите са 16 цола с гуми 205/60/16, но може да се сложат и 18-ки с 245/40/18.
Разликата е, че с нашите пътища си през ден в сервиза. Кума беше скочил 2009 с Тойотата в едни изрезки по Петрохан и добре че има приятели в Берковица та успя да намери две 17-ки, за да се добере до Видин. Резултата бе 1000 лв. назад за изправяне на джантите и две нови гуми, но беше щастлив, защото намерил само две гуми. Обикновено големите цолажи се продават комплект 4 гуми, а да намериш една 18-ка си е като да удариш 6-ца от тотото.
infomar
Дупнишката банда: Автоджамбазите купували кола от оказион в Италия за 500 евро, у нас я търгували за 15 бона. http://www.blitz.bg/news/article/407303

Подправяни са оригиналните документи на колите от чужбина, като е завишаван многократно посочената в тях цена. Така кола, за която по оказионните в Италия е платено 500 евро, до крайния купувач в Дупница стигала дори до 15 хил. лева. Данъчната измама се свеждала до това, че колите са купувани от фирма, която ги е вкарвала в дадена автокъща срещу „наем за паркоместа"...................


Как да се довериш на българска автокъща.... А дали останалите не правят подобни "дяволий" :?
Ей... няма да се оправи тази държава..... :?
infomar
Въпрос за акумулатор;
Мога ли така както е на колата не разкачен с отворен преден капак, да го свържа със зарядно устройство и да започне дозаряда. Не виждам причина да не стане, но не знам сега тези съвременни коли натъпкани с електроника дали няма да сгафя нещо.

От друга страна, чета, че има случай след сваляне на акумулатор и връщането му обратно имобилайзерът да прави проблем и да не разпознава ключа, настройки на стъкла.... Или се изписвало някаква грешка, която трябвало да се нулира. Това ставало рядко... ама знае ли човек колко му е късмета ::)

Какво ще ме посъветвате?
Съвета да си купя нов акумулатор докато е време го знам и това ще стане след няколко месеца, но ако изпадна в неловко положение трябва да знам какво да правя до тогава.
nikolovvd - майстор
Основно правило при смяна на акумулатор на съвремените автомобили е преди да се предприеме каквото и да е
- ключа да не е на таблото, а в джоба.
- шофьорската вратата да е отворена и/или стъклото да е спусната до долу.
Трябва да се знае, че при закачането на новият акумулатор при затворени врати, колата ще се заключи.
При Форд има т.нар. двойно заключване. Когато се задейства тази функчия, колата не може да се отвори дори и отвътре.
Зареждането на акумулатора без да се сваля не е проблем стига да се ползва читаво зарязно. Ако някой е ходил в шоурума на Мазерани, може би е забелязал, че към всеки автомобил има пуснат кабел, с който акумулатора се поддържа.
ivanovbg - майстор
След смяна на акумулатора ще се наложи обучение на прозорците и шибидаха ако са електрически - да запаметят крайните положения и да заработят автоматиките. Сваляш и вдигаш до края прозореца като във всяко крайно положение трябва да задържиш бутона задействан за повече от 1 сек. В зависимост от модула понякога трябва да повториш същото 3 пъти.
Други проблеми няма, освен ако не обърнеш поляритета де :wink:
:partyman:
  • 1
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: