• 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
Всички имаме коли, нали ?
p.v.x - майстор
Между другото , вече съм майстор. Майстор по автомобилите , и то селски. :-D И най вече по Мерцедесите. :roll: :lol:

Така че умната. :rock:
infomar
ivanovbg написа:
infomar написа:
Говорих с човек от сервиз и ми каза, че няма принципно проблем да се подзарежда акумулатора, но трябва първо да се свържат кабелите и тогава да се включи зарядното. При спиране - по обратният път - спиране захранването и после сваляне на кабелите. Дефектиране на електрониката ставало евентуално в момента на свързване на кабелите ако по тях има напрежение.
А като подаваш ток от друга кола? Даже запалена как се "спира" тока по кабелите?
Пълни глупости, освен ако не зареждаш с електрожен де.
В същност имаме една чистачка и един чистач, и те са хора от сервиз :wink: И да ти кажа, в кой да е сервиз са малко хората които разбират от жици, а от компютри са единици или никой.
:partyman:
Аз когато не разбирам питам и чета.
Това което намирам в книжката на колата кореспондира с това което ми е казала "чистачката" от сервиза.
1. Напрежение се подава след свързване на жиците.
В книжката "Указание за експлоатация на кола Форд С-Мах":
.....кабелите от втората кола се свързват : първо кабел (+) на двете коли и второ - не свързвайте кабел (-) с клемата на разреденият акумулатор а с обозначеният болт "маса". Кабелите на авариралата кола не се свалят от акумулатора му. След това се запуска втората кола и подава напрежение.

Запуска се колата от собственият акумулатор и се оставят двете коли да работят заедно няколко (поне 3) минути.

2. Спиране на захранването:
За да намалите скока на напрежението при разединяване на кабелите, включете вентилатора на отоплението и нагревателя на задното стъкло на автомобила с разреденият акумулатор. Не включвайте фаровете вместо нагревателите преди да сте разединили допълнителните кабели, тъй като лампите им могат да изгорят от скока на напрежението. Разединете първо кабел (-), после (+)

Сега не мога да разбера твоята теза, тя еднаква ли е с тази на производителя на колите ФОРД или се различава, ако се различава, какво е конкретното ти мнение?


п.с.
Много разбирали тези "чистачки" :?
(това е шегичка... не се обиждай :partyman: )
ivanovbg - майстор
Та къде тук пише за зарядно??? Това е за кола-кола уж. И как ще запалиш колата от собствения акумулатор като той няма ток? :?

Всеки ден препрограмираме поне по 2-3 коли, Някои блокове не могат да се програмират при напрежение под 13 волта, да не говорим, че новите коли харчат ток като луди и 20тина минути на контакт направо топят акумулаторите. Ако прекъсне процеса на запис по средата става голям проблем. Възможно е съответния комп да се повреди тотално, а един такъв е няколко хилядарки. Затова си имаме едно зарядно на 13,5 волта и 200А с допълнителен акумулатор което го включваме при програмиране. Нищо от това дето си написал не го спазвам и колите са си ок.

Та да ти кажа, тези и не само тези книжки са писани от малоумни западняци за още по малоумни западняци с цел да не може да ги съдят ако стане нещо.

Не се сърдя, а ми става смешно за детските описания дето ги четете. Като се замислиш, когато закачаш акумулатор, даваш на контакт или се включва реле, тока се подава рязко и до край в съответния кръг, а кат закачаш кабела трябва да е постепенно :lol: Тъпотия.

Знаеш ли каква е логиката да се закача последен минуса-масата? Като се замислиш може някой идиот и в къщи да вземе да закачи последно нулата когато е под напрежение :lol:

Но ти си прави както те учи акъла.
:partyman:
kozl - майстор
Infomar в описанието има нещо нелогично, точно за сигурността на компа.
Компа страда от кратки високоволтови импулси за разлика от неелектронните консуматори. Акумулатора работи като демпфер за такива импулси. За това основното правило е да не се откача акумулатора па дори и с палене чрез бутане. Всички индуктивни товари създават такива импулси. На първо място генератора. Бобината за искра при бензинов двигател. Електромоторите. И така не съм съгласен да се ползва парното като гасящ товар. Двигателя е четков и създава пикове в напрежението па даже и искри. С активните товари, като подгрев на прозореца се съгласявам.
Свързване на кабелите :? Мое мнение е, че за компа по опасно е да се подава напрежение на болта означен с маса, защото ако връзката към собствения акумулатор е влошена, инсталацията на колата ще остане без собствения си демпфер.
Други съждения:
Лично аз мисля, че акумулатора като химичен елемент има някакво бързодействие, което може да бъде изпреварено от високочестотни импулси с голямо напрежение. Ето за това импулсните зарядни са опасни зарядни. По същата логика ксеноновите светлини са опасен товар в колата, защото са инвертори работещи с висока честота.
Опасно напрежение за компа може да премине и през захранването му, но може и да влезе през някой датчик.
Рядко се случва, но има и прекъснали акумулатори. Тогава акумулатора все едно е картинка, няма демфер.
Генератора с повреден регулатор на напрежение също е опасност за компа и не само за него.
DundyTheCroc - майстор
Точно на Форд се подава на болта, понеже минуса на акумулатора е забит навътре в кутията и няма достъп до него. Иванов ви дава инфо от първа ръка, подкрепено с практика, добре е да се вслушате ;)
kozl - майстор
Дали не е по подходящо минуса да е на стартера?
То и при мен минуса на АБ е сврян нейде без директен достъп, а стартера още не го знам де е :?
nikolovvd - майстор
И аз се притеснявах какво ще стане като сменям акумулатора, но пораженията бяха нищожни.
Изразяваха се в загуба на станциите на радиото и сдвоените телефони. Всичко останало си заработи и не ми се е налагало да обучавам компютър или стъкла. На старите кола може да се наложи обучение на компютъра, но на новите всичко се записва в енергонезависима памет, затова и грешките не се трият с откачане на акумулатора.
ivanovbg - майстор
И да не съм голословен ето една снимка с малкото 100амперово захранване в действие.
Изображение
Изображение
nikolovvd - майстор
Чак пък 100А!
На теб ти трябва по-малко от 1А. Да компенсира текущите консуматори като алармата и да има да пълни акумулатора.
Ако намериш в Лидъл зарядно за акумулатор си вземи и ползвай него. Последните които продаваха, преминаваха автоматично в режим поддръжка след като усетят, че акумулатора се е заредил.
DundyTheCroc - майстор
nikolovvd написа:
Чак пък 100А!
На теб ти трябва по-малко от 1А. Да компенсира текущите консуматори като алармата и да има да пълни акумулатора.
Не си прав, на контакт новите коли си харчат доста, а колегата пише по ECU и други модули, ако му падне напрежението ще ги прецака. Е, предполагам 100А е много, но по-добре повече, отколкото да не стигне ;)
  • 1
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60

Тема "Избор на "пенсионерска" кола." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: