Доколкото разбирам тук има хора, които рискуват собствения си живот и този на другите участници в движението като карат с гуми за сняг и през лятото. И изобщо не четат какво е написано преди тях във форума. Мисля, че от предишното ми мнение стана пределно ясно, че "зимни гуми" няма! Има "гуми за сняг". И за нищо друго. Тоест предназначени са да се карат единствено и само на сняг. Не притежават необходимите качества да се карат при други условия.
Ще допълня и още информация: "The increasingly alternating weather conditions resulting from climate change is turning the habitual half-year tyre change in vast parts of Europe more and more into a lottery." Превеждам по смисъл: "Все по-често срещащите се периоди на студено време през лятото и на топло врреме през зимата, в резултат на климатичните промени в последните години, превръщат все повече и повече в ИСТИНСКА ЛОТАРИЯ обичайната смяна на летни със зимни гуми в голяма част от Европа."
Мога да добавя от мен само следното: Ясно е, че малцина в България ще хвърлят гумите за сняг с 4 мм грайфер, защото толкова е минималното изискване за гуми за сняг, след като могат да ги карат през лятото, което не е забранено, макар че е доста опасно, а и ограничението за летни туми е 1,6 мм. Освен това живеем в 21 век и ако през януари в България има сняг, то нищо не пречи да се разходим до Солун, където няма. При което да се сменят гуми за два-три дни не е много разумно. Затова моето лично мнение е, че оптималното решение е да се кара с най-добрите всесезонки. Които са по-добри от повечето не супер скъпи зимни и летни гуми, предлагани на пазара. И така ще бъдем максимално безопасни шофьори при всякакви климатични условия.
Ще допълня и още информация: "The increasingly alternating weather conditions resulting from climate change is turning the habitual half-year tyre change in vast parts of Europe more and more into a lottery." Превеждам по смисъл: "Все по-често срещащите се периоди на студено време през лятото и на топло врреме през зимата, в резултат на климатичните промени в последните години, превръщат все повече и повече в ИСТИНСКА ЛОТАРИЯ обичайната смяна на летни със зимни гуми в голяма част от Европа."
Мога да добавя от мен само следното: Ясно е, че малцина в България ще хвърлят гумите за сняг с 4 мм грайфер, защото толкова е минималното изискване за гуми за сняг, след като могат да ги карат през лятото, което не е забранено, макар че е доста опасно, а и ограничението за летни туми е 1,6 мм. Освен това живеем в 21 век и ако през януари в България има сняг, то нищо не пречи да се разходим до Солун, където няма. При което да се сменят гуми за два-три дни не е много разумно. Затова моето лично мнение е, че оптималното решение е да се кара с най-добрите всесезонки. Които са по-добри от повечето не супер скъпи зимни и летни гуми, предлагани на пазара. И така ще бъдем максимално безопасни шофьори при всякакви климатични условия.