• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
шоп - майстор
ivanovbg, много показателен експеримент и според мен с отлични показатели.

с колело и 100 литра въздух=2 км

сега си представи 15 литрова водолазна бутилка с 220-230 бара, или пък има карбонови леки пожарникарски бутилки на Дрегер и Ауер които са с работно налягане 300 бара. Ел велосипедите можеш да си ги сложиш в задният джоб. И като пробег и като ускорение.

Проблема според мен идва не толкова в създаването на превозното средство, ами в многостъпалният компресор за 200-300 бара.
ivanovbg - майстор
Да бе, 200-300. Ами като замръзнат клапаните ще им духаш ли? Мисли малко. Над 30 бара е безпредметно.
шоп - майстор
Обясни ми как ще замръзнат клапаните? От какво?

Дихателните апарати на ппожарникари и водолази с 300 бара как не замръзват? Чистил съм въздушен филтър с 300 барова бутилка с въздух и не е имало заскрежаване на бутилката. Все пак това не е СО2
ivanovbg - майстор
Сметни 1см3 въздух с 200 бара колко топлина ще поеме като се разшири до 30см3. Сметни как можеш да му я доставиш за 1 сек примерно и дали ще е възможно да я вземе от околната среда пък тогаз пак ще говорим. То простите наглед неща са най сложни за изпълнение. Да не ти казвам един клапан за 200 бара и с бързодействие около 10 милисекунди какъв ток ще харчи и колко трябва да е голям :?:
шоп - майстор
Простите неща винаги са за предпочитане. 200 или 300 те бара са само в бутилката ( резервоара на нашето хипотетично превозно средство) Нужно е да използваме редуцил вентил за намалаяване на тази складирана енергия до порядъка на 10-20-до 50 бара. Флуида с това налягане влиза директно в цилиндровият блок чрез елементарен газоразпределителен механизъм. За справка парен двигател. Самото бутало отваря и затваря шибъра.

Някой в този форум преди време бе описал как в двореца на пионерите навремето са правили картинг 50 куб. см3
като на отвора на свеща са монтирали клапан с повдигач и при движението към ГМТ буталото е натискало и отваряло клапана. ЕЛЕМЕНТАРНО!!! Парният двигател е измислен отдавна. Никой не говори за клапани от инжекционна система,които ххарчат ток.
ivanovbg - майстор
В двореца на пионерите преправяхме така двигателчета за модели- от няколко кубика и ги захранвахме с патрони СО2, не си прочел правилно. Аз поне нямам такъв спомен.

Нещо май не можеш да смяташ. В 1см3 на 200бара има 200см3, като станат 30см3 остатъчното налягане колко ще е? При 30см3 амортисьор и площ от 1см2 ще имаш сила 200кг която ще упражниш на педала. Ще е 2 пъти повече отколкото аз мога да упражня като се изправя на педалите. Нали искаш да е бегачка колелото :-D

Електрониката и клапаните се налага да се ползва за точно дозиране на мощността. Но ти ако искаш да се връщаш по времето на парните локомотиви...Аз като дете съм се возил :wink:

Всичко е въпрос на точни сметки.

Та при 10литра бутилка ще имаш запас за ...абе много сложно стана защото налягането ще намалява, но да речем за 3000 двойни цикъла. Сещаш се че колело се кара с 2 крака. Ако на цикъл минаваш по 3метра въздуха ще ти стигне за 9километра на пълна мощност. Значи на теория по равно ще можеш да минеш поне 30 без много спирки.

Та така. Дерзай, събирай части :partyman:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Алтернативни горива, двигатели, енергийни източници и начини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: