• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
vvventsi - специалист
ами то за тази работа ако ти е паднал акумулатора си има кабели за даване на ток вържи кабелите палиш и ги махаш!
Тани - модератор
Като го пробваш това на някой по-мощен 12V дизел , пак заповядяй в темата!
vvventsi - специалист
Тани ,какво значение има колко е мощен , голям ток дебели кабели слагаш 16mm2 няма ли да запали !
vvventsi - специалист
има една причина да не пали и тя е:изравнителния ток между двете акумулаторни батерии,този ток + стартерния ток прави голям спад в кабелите и в здравата батерия ,общо спада става още по голям,затова според мен не пали!
lov - майстор
Тани а кой казва че след като вържеш кабелите веднага трябва да почваш да палиш. Независимо какъв е двигателя неговия акумулатор се оставя известно време да се позареди защото в първоначалния момент той дърпа много ток защото се опитва да изравни напреженията.
Така че процедурата винаги е следната. Колата от която ще се подава ток се остава с работещ двигател поне 5-10 мин. така че другия акумулатор да поеме малко енергия. Иначе другото си е игра на тото.
Тани - модератор
Именно! И след втория опит по 15 мин. ти писва и просто сменяш акумулаторите :)
Лично аз практикувам друго с чужди автомобили - позареждам малко изтощения акумулатор с кабелите , пробвам да запаля и ако не стане сменям акумулаторите , паля , премествам автомобила на стръмно ( у наше село не е проблем :wink: ) , гася автомобила и слагам малко дозаредения акумулатор и пускам да паля по инерция. Понякога пали и на стартер - вече маслото се е постоплило и първоначалното развъртане не е толкова трудно!
lov - майстор
На един акъл сме ама как да обясниш на човек който не иска да разбере. Че едни 5-10 минути изчакване ще ти спестят още няколко неуспешни опита. За съвсем заминали акумулатори няма да говорим но както викаш у наше село по-често ми се е случвало да помагам я на някой забравил плафони или радио включено или забравени фарове и т.н. А като спомена за масло преди години ми се наложи да подгрявам картера на една жигулка с пърлачката
щото беше към -30 и горката съвсем нямаше намерение да завърти камо ли да запали. А нямаше и други шантави че да минат от там и да ми подадат ток че да запаля. Баир на долу колкото щеш ама сняг дълбок и не мога да я помръдна от това място че да се включа в пътя. Но номера стана и си запали от раз като се отопли.
ben84 - специалист
Голям проблем е пада на напрежение при дългите кабели. За това слагам "добрия" акумулатор до "падналя" който е монтиран на автомобила и с едни парчета кабел от по 20-тина сантиметра ги свързвам, викам на шофьора ПАЛИИИИ! И така... Правено е на дизелов автомобил на който едва щракаше шалтера на стартера, помощня акумулатор беше 47Аh
Не ми се вярваше много, ама запали :-D
lov - майстор
Е то оставаше и със звънчев проводник 10 метра да се опитваш да подаваш ток и да искаш да завърти. :? :lol:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: