Хайде малко да развенчаем мита със сухите акумулатори. Много често се бъркат основни понятия и то най вече от търговското описанието.
Ето малко от процеса на АБ. Хидразина спомена по горе основните съставки към оловото с тази малка подробност че антимона се добавя към цялата оловна сплав за да може да се получи по добра ливкост на сплавта а и в последстие по голяма твърдост и якост на отливките. Това позволява плочите или така наречените полюси или решетки да се изработват колкото се може по финни и от там икономия на материал а и съответно по малко тегло. Ще пропусна от какво се прави пастата която се запресова на плочите като ще спомена че тя е различна да анодната и катодната плоча но последващите операции водят до така объркващото описание за сух акумулатор.
След като плочите са готови те се потапят във вани със електролит и се прави първоначалното зареждане на клетките. След това плочите се изваждат и се изсушават в камери и чак тогава се подреждат в кутиите кат вече се подреждат както трябва и между тях се поставят мрежички нареченеи сепаратори които не позволяват при удари и вибрации плочите да се допират. Като същевремено тогава се извършва и спояването между отделните клети и елементи за да се получи истинска АБ. Така вече готовата АБ батериа се води суха и заредена а причината да се прави това освен от технологична необходимост има и практическа страна. В такъв вид АБ може да се съхранява в доста дълъг период без никакви последствия и минимално стареене. Нормално производителите дават, че може да се съхранява около 3 години но в моя практически опит имам случай в който батерията е била годна и след 5 година на склад. Другото предимство е че може по безопасно да се транспортира и няма опастност при механична повреда на корпуса и да изтече електролит който съвсем не е безопасен при реакция с други вещества може да предизвика дори пожар.
Та в този си вид така готовите АБ много лесно се привеждат в експлоатация само с наливането им с електролит и известно изчакване 10-12 часа /в повечето случаи производителя е предписал това време/ за да могат плочите да поемат равномерно електролита. В повечето случаи след по къс срок на съхранение такъв в който производителя е записал не е необходимо първоначално зареждане или каквото да е шаманство към АБ.
Преди можеше да си закупиш именно такъва АБ от магазините но сега в повечето случаи търговците предлагат вече налети с електролит АБ. Спестяват ни разправията и боравенето със електролита.
И от тук може би идва и голямата заблуда на много хора когато си купуват АБ на която гледат че е записано сухо заредена. Смятат че е необслужваема и карат без да я поглеждат. Относно така наречените необслужваеми също имам впечатление, че ако им се следи нивото на електролита могат да изкарат доста по дълго от предвидения срок.Причините са че лабиринта който уж трябва да може да върне изпарената вода не винаги може да се справя а и не всичката вода изчезва във вид на пара. При заряда много малка част от водата се разлага и на водород и кислород който няма как да се улови от тези устройства. Отделно под капака на автомобила условията за съхранение не са съвсем идеални. Загретия двигател съвсем не им помага. На някои с малко сръчност може да се отвори или долее вода. Но всичко е пак до късмет и натоварването на батерията на която е била подлагана. Но в повечето случаи след зареждане с електролит реалния живот на една АБ е около 6 години и то в що годе добри условия и нормално натоварване. Просто няма вечни неща на този свят и трябва да се примирим с това.
Всички имаме коли, нали ?
Junak
- майстор
457 мнения в "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор"
Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!