• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
Junak - майстор
От 1860 година слагат сярна киселина. За преди това не знам :)
lov - майстор
Хайде малко да развенчаем мита със сухите акумулатори. Много често се бъркат основни понятия и то най вече от търговското описанието.
Ето малко от процеса на АБ. Хидразина спомена по горе основните съставки към оловото с тази малка подробност че антимона се добавя към цялата оловна сплав за да може да се получи по добра ливкост на сплавта а и в последстие по голяма твърдост и якост на отливките. Това позволява плочите или така наречените полюси или решетки да се изработват колкото се може по финни и от там икономия на материал а и съответно по малко тегло. Ще пропусна от какво се прави пастата която се запресова на плочите като ще спомена че тя е различна да анодната и катодната плоча но последващите операции водят до така объркващото описание за сух акумулатор.
След като плочите са готови те се потапят във вани със електролит и се прави първоначалното зареждане на клетките. След това плочите се изваждат и се изсушават в камери и чак тогава се подреждат в кутиите кат вече се подреждат както трябва и между тях се поставят мрежички нареченеи сепаратори които не позволяват при удари и вибрации плочите да се допират. Като същевремено тогава се извършва и спояването между отделните клети и елементи за да се получи истинска АБ. Така вече готовата АБ батериа се води суха и заредена а причината да се прави това освен от технологична необходимост има и практическа страна. В такъв вид АБ може да се съхранява в доста дълъг период без никакви последствия и минимално стареене. Нормално производителите дават, че може да се съхранява около 3 години но в моя практически опит имам случай в който батерията е била годна и след 5 година на склад. Другото предимство е че може по безопасно да се транспортира и няма опастност при механична повреда на корпуса и да изтече електролит който съвсем не е безопасен при реакция с други вещества може да предизвика дори пожар.
Та в този си вид така готовите АБ много лесно се привеждат в експлоатация само с наливането им с електролит и известно изчакване 10-12 часа /в повечето случаи производителя е предписал това време/ за да могат плочите да поемат равномерно електролита. В повечето случаи след по къс срок на съхранение такъв в който производителя е записал не е необходимо първоначално зареждане или каквото да е шаманство към АБ.
Преди можеше да си закупиш именно такъва АБ от магазините но сега в повечето случаи търговците предлагат вече налети с електролит АБ. Спестяват ни разправията и боравенето със електролита.
И от тук може би идва и голямата заблуда на много хора когато си купуват АБ на която гледат че е записано сухо заредена. Смятат че е необслужваема и карат без да я поглеждат. Относно така наречените необслужваеми също имам впечатление, че ако им се следи нивото на електролита могат да изкарат доста по дълго от предвидения срок.Причините са че лабиринта който уж трябва да може да върне изпарената вода не винаги може да се справя а и не всичката вода изчезва във вид на пара. При заряда много малка част от водата се разлага и на водород и кислород който няма как да се улови от тези устройства. Отделно под капака на автомобила условията за съхранение не са съвсем идеални. Загретия двигател съвсем не им помага. На някои с малко сръчност може да се отвори или долее вода. Но всичко е пак до късмет и натоварването на батерията на която е била подлагана. Но в повечето случаи след зареждане с електролит реалния живот на една АБ е около 6 години и то в що годе добри условия и нормално натоварване. Просто няма вечни неща на този свят и трябва да се примирим с това.
todortv - майстор
Някой ще каже ли как да проверя нивото на този:
Изображение
swissmad - специалист
Пробвал съм на S4 ама не става да го отвориш освен ако не го счупиш-или поне аз не можах да разбера как се отваря.
velsi - Почетен майстор
Би трявбало като разлепиш лепенката отдолу под нея да има капачки.
zmiori - специалист
Така ето и обещаните снимки с кривите канали.
Бялото което се вижда по краищата са разлепените "заварки".

Прикачен файл

IMG_20140413_103954.jpg

Прикачен файл

IMG_20140413_104037.jpg
todortv - майстор
velsi написа:
Би трявбало като разлепиш лепенката отдолу под нея да има капачки.
Не случайно зададох въпроса.
Колегата zmiori го е показал нагледно. :supz:
lov - майстор
Една лека идея за показания по горе Бош. Нивото лесно може да се види с помощта на мощно фенерче. Пластмасата е достатъчно прозрачна. А доливането с вода като се пробие с малка бургийка или нагорещена тел тази капачка и после със сприцовка през дупчицата.
fox_vt - майстор
Това ултразвуково заваряване доста трудно се разлепя.А отвориш ли го веднъж после няма затваряне, идеята на lov е добра.
todortv - майстор
Пробивал съм 6-те оформени като капачета и от там имах идея да долея.
Оказа се, че нивото си е точно, просто акумулатора малко след гаранцията си
беше за изхвърляне. :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: