• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14
Всички имаме коли, нали ?
ben84 - специалист
zmiori написа:
Ам оня дъвка за повишения разход.
Ади някои дет умее да смята го направи че аз не можах, знам само че 1 кW= 1,37 к.с. 100 вата/долу-горе токова е "разхода" на дневните 100 вата=137 м.с./магарешки/. колко е това в разхода примерно при разход 10/100.
Тия сметки са бая грешни. Щото мойта е 150 коня, ама при 6500 оборота за минута. Тогава бах ли маа му какъв е разхода. На празен ход и 650 оборота и едно магаре стига да преодолява търкането между железата под капака.
Не че ми пука много за светлините, ама цифрите с които сметате да сметате не отговарят на реалността.
Lisko - майстор
simplex написа:
Chefo77 написа:
По същата причина и не са ми потъмняли рефлекторите - минавало ли ти е през умната главица, че евтинджосите не работят както нормалните крушки (не говоря за скъпите такива) и май май по-скоро греят, отколкото светят?
Крушките греят и независимо какви са, продължават да си греят. Това са ватове консумация, по-голямата част от които се отделят под вид на топлина, не светлина. Халогенните крушки са вид крушки с нажежаема жичка. Самият факт, че крушка работила 30 минути не можеш да я свалиш без жестоко да се изгориш мисля, че ясно говори какво се случва с рефлектора, който в по-голямата част от случаите е пластмасов. А това са часове светене всеки ден, през деня, лятото на 30-45 градуса температура.
Халогенните крушки са частен случай на нажежаема жичка, но с по-висока температура. Колкото по-висока е температурата на жичката, толкова по-голямо е капеде-то. Защо - защото за същата потребена ел мощност ще отдаде повече светлина. Защо - който помни физиката знае защо. Подсказка - закона на Вин.
DundyTheCroc - майстор
Сметката за ватовете е леко грешна. Първо, заедно с фаровете светят габарити, осветяване на номера, вътре из колата, стават към 200 вата общо. Бензина има енергия 29MJ/l, което прави 8KW/h на литър. Двигателя има КПД към 30 процента, т.е. за нашите 200 вата ще изгорим бензин за 200/0,3=666,67W или 0,083 литра. С една дума ако колата стои на място един час с пуснат двигател това ще доведе до преразход с 0.083 литра при пуснати фарове, а ако караме със скорост 100 километра в час ще имаме пак толкова повишение в разхода на 100 километра. В града обаче е друго, в София средната ми скорост е грубо към 25 километра в час, т.е. разхода при пуснати фарове ще е 0.33 литра на 100 километра повече. Не е много, но не е и малко, освен това движението в София е повече висене, т.е. тези 0.33 литра ще бъдат изгорени в най не екологичния за двигателя режим.
zmiori - специалист
Писах 100 защото при мен светят само късите, без табло и габарити.
Ако го и завъртим през газ.
DundyTheCroc - майстор
zmiori написа:
Писах 100 защото при мен светят само късите, без табло и габарити.
Ако го и завъртим през газ.
На повечето по стари коли без фабрични дневни си свети всичко.
hidrazin - майстор
simplex написа:
... като халогенните са с пренебрежително по-висока ефективност от обикновените лампи...
Да бе, да, ако смяташ едни около 30% за пренебрежими...
Да не говоря че халогенните с кварцов балон стигат и до 50% спрямо обикновените с нажежаема жичка.
Тук говорим за автомобилни ламби. Ако си мислиш за LED - за сега стават само за габарит, мигачи, стоп и други такива.
За основни фарове - дълги и къси, за сега са малко далеч от истината.
Гледам предлагат за новите Астри LED фарове (оригинални, заводски) ама цената е някъде към 2 бона.
Така че за в момента най-добрия избор за основни светлини е ксенона.
Пък и като ефективност са горе-долу като като и LED.
:partyman:
hidrazin - майстор
simplex написа:
Та, халогенните си греят. Фарът е затворен. Топлината е сериозна. Лятото още повече. Рефлекторите се загряват. Фасунгите се загряват. С времето се получава лоша връзка. Топят се мигачи и стопове, а на фаровете им пада рефлектора.
Това ще да е само и единствено при твоите коли.
Фаровете, фасунгите, рефлекторите ... са си сметнати за за халогенни лампи и съответната температура.
Разбира се винаги има "тарикати" дето вместо 55W ламба (за колкото е сметнат фара) ще се пробва да натика 100W.
:partyman:
hidrazin - майстор
simplex написа:
Ама не са сметнати за денонощна работа, понеже такова изискване навремето е нямало.
Смях в залата. Никой не смята фарове , рефлектори ... на автомобили за работа само от време на време.
Идва момент когато един фар придобива температурно равновесие и колкото и да свети след това, не се загрява допълнително.
Но определено се смятат по отделена топлина на монтираната ламба.
Покритието опада от рефлектора само ако е некачествено или има влязла вода.
:partyman:
fill - специалист
Кви ватове,кви пет лева бе...Целта е пълнене на кацата...
hidrazin - майстор
simplex написа:
А температурното равновесие на фара е една доста висока температура.
Да но пресметната температура. Я се поразгледай на колко много от кочините на по 20+ години рефлекторите са им О.К.
Така че това твоето разсъждение е едно недомислие.
А реално погледнато никоя кола не е смятана за живот над 10 години. Поне при масовите.
Така че и твоята и моята кола отдавна би трябвало да са претопени...
:partyman:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 14

Тема "За Задължителното целогодишно шофиране с къси светлини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: