• 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
stoianov_n - специалист
Chefo77 написа:
... пък ако зависи от тях - едва ли не ще се забрани нафтата като гориво.
Ааа не така, ако се забрани нафтата.......оставам без работа. :-D :lol:
Kirilpm - специалист
Да обясниш на тинки реалността е все едно да препълниш каца без дъно.Много хора тук са на принципа,моето хубаво е най-хубаво и всички които не са съгласни са балъци.Истината е там,че ако няма смисъл от дизеловите коли,няма да се продава дизел по бензиностанциите,няма да ги карат по улиците и няма да ги произвеждат в заводите,като гледам нито едно от трите условия не е изпълнено.
ivanovbg - майстор
От една страна Тинки е прав ако се кара спортно. Нали след дребни ремонти пробвам колите. На ръчка едно кръгче около сервиза и разход 14-15/100 си е нещо нормално за дизела. При бензина е по малко.

А наскоро покарах два дни едно Пежо 307 1,6ХДИ. Брезник -София два дни. Астрата 1.6 на газ ми дава около 8-9 средно, а Пежото като го взех на борда му пишеше 4,8/100. а го върнах на 7,8 :-D Карам си еднакво като маниер, маршрута ми е познат до болка и тръгвам в последния момент за работа. Като вървене Пежото беше малко по пъргаво, но за сметка на това ми се струваше по нестабилно в завоите и някак си бяха по твърди и неудобни седалките.
При дизела след пика на мощността по обороти, разхода се увеличава значително и превишава доста от този на бензиновия агрегат. В смисъл ако караме с еднакви обороти - примерно 4000, бензина е доста по икономичен, да не говорим, че само натискаш педала и изпреварваш, докато дизела - натискаш и ... и не изпреварваш. И скорост не може да върнеш :wink:

:partyman:
toolegittoquit - майстор
ivanovbg написа:
да не говорим, че само натискаш педала и изпреварваш, докато дизела - натискаш и ... и не изпреварваш. И скорост не може да върнеш
Това е така. Няма какво да върнеш, защото в по-ниските е мощността, та и да върнеш, ще вкараш двигателя във високи, но файда няма. Не съм тествал разхода на нов дизел, но това което казваш за предавките има абсолютна логика. Просто концепцията е различна и дизелът е по-скоро работен кон, отколкото бегачка.
hidrazin - майстор
ivanovbg написа:
Реално за 100км/час се потдържат с 45 коня на тон при среден коефициент на обтекаемост на съвременните автомобили. Сегашните дизели имат среден часови разход около 100-120 грама на конска сила за час и реалния разход ще е от 4,5 до 5,5 литра/100км, докато бензина с неговите 140-160грама ще бъде около 6-7литра/100 за тон тежка кола...
Я пак. Не мисля че литър бензин или нафта тежат един килограм. Сметките ти са валидни ако това е така.
Ама не е. Даже стават доста повече в полза на дизела.
Освен това дизела има доста по-ниска консумация в режим на празен ход - работа на място. Често е под литър.
За бензинките ако не е нормирано по заводски спецификации се приема 25% от средния разход за 100 км.
Демек бензикнка дето гори 6/100 си лапа на място не по-малко от 1,5 литра - наполовина от подобен дизел.
Разбира се има и доста условности - за сметките трябва да се подбират близки мотори, щото например един КАМАЗ гори 8 литра на час. :-D
И пак си мисля че си спорим за глупости. По-назад казах че няма еднозначен отговор.
За едни бензинката е за предпочитане, за други - дизела. Въпрос на стил на каране, употреба, възможности....
Тези с пърлачките за прасета ги вадя от класацията. Те са друга бира.
До преди няколко години в "тъпата" Гърция нямаше къде да заредиш газ.
Много ми бяха интересни като има обясняваш как зареждаш с газ. :lol:
:partyman:
P.S. Я, пак се е появил оня
stivemaster написа:
... че се набирам вече и както напоследък обикалям цяла България, да не ми щукне да те посетя, да ми кажеш в лицето че съм ти смешен !...
дето не знае как бият керемидите в чуждо село. :prayer: Ще му пренаредят покрива на обратно като едното нищо!
Стивчо, я по-спокойно и без да заплашваш. То който си е тъп и незнаещ, се на бой налита. :lol: :lol: :lol:
Chefo77 - майстор
Иванов, виж сега, и аз познавам хора, които карат "еднакво" бензин и дизел и успяват да докарат доста висок разход на трактора. Ти го режи до 4500, пък чакай нисък разход. Знаеш добре, че двата типа двигател се карат коренно различно. Няма никакъв смисъл да държиш дизела на 4000 оборота, излизаш от оптимума и съвсем нормално е да вдигне сериозно разхода.
Тинки, опитай се да направиш това на която и да е скорост и ще разбереш какво имам предвид.

http://vbox7.com/play:57602407

Не ми трябва да сменям по-често в движение. Трябва ми за бързо ускорение от място.
Много далеч съм от мисълта, че "мога да ускорявам вечно". Още по-далеч съм, че има смисъл да го правя. Не насрещния вятър ми пречи да доускорявам, а спецификата на мотора и предавките. С една шеста скорост, свръхдиректна, има хал за по-висока максимална скорост. Усещам си автомобила.
Последна промяна от Chefo77 на нед сеп 20, 2015 1:53 am, променено общо 1 път.
toolegittoquit - майстор
hidrazin написа:
Демек бензикнка дето гори 6/100 си лапа на място не по-малко от 1,5 литра - наполовина от подобен дизел.
Закачам се с лаптопа на компютъра на колата и гледам, че той изчислява консумация 0.8l/h Не знам къде ги видя тия 1.5l/h Гърция недей я гледа, тя за това фалира. Много се ширеха.
Chefo77 - майстор
Тинки, все си мисля, че се опитвам да обясня на девственик какво представлява секса, пък той твърди обратното, защото в книжките пишело друго. :wink:
toolegittoquit - майстор
Chefo77 написа:
Тинки, все си мисля, че се опитвам да обясня на девственик какво представлява секса, пък той твърди обратното, защото в книжките пишело друго.
Ако не вярвам на ECU-то на колата, което командва всичко, на кого да вярвам?
Chefo77 написа:
Тинки, опитай се да направиш това на която и да е скорост и ще разбереш какво имам предвид.
Не ми трябва да сменям по-често в движение. Трябва ми за бързо ускорение от място.
Нямам никакъв проблем да направя това, което ти си направил. Като гледам километража ти накрая, изглежда си до 4500 оборота и до там, приятелю. Бързото ускорение от място не е само зависещо от въртящият момент. Защото ти не го имаш на гумите. Имаш предавки. И като ще ускоряваш, ще ускоряваш първите милисекунди по-добре, а после като стигнеш 4500 оборота умираш, сменяш предавка и се бавиш. Аз мога да натискам до прекъсвач и до тоя момент колата ще ускорява. Не съм състезател обаче. И съжалявам, че ще ти разбия мечтите, но шеста предавка нямаш. Както и аз имам само 7000 оборота. Ако ти имаш въртящ момент, то той ти е много ниско и ти се налага да сменяш предавки. Ето ти го недостатъка. Тоя недостатък бави. И за това не се предпочитат много дизелови бегачки за драг. Именно за това не мога да разбера какво се бутате при бензинките, като вашето е за дърпане от старт, но толкова.
hidrazin - майстор
toolegittoquit написа:
...Закачам се с лаптопа на компютъра на колата и гледам, че той изчислява консумация 0.8l/h Не знам къде ги видя тия 1.5l/h Гърция недей я гледа, тя за това фалира. Много се ширеха.
Ми вземи да хвърлиш тъпия ThinkPad в най-близкия контейнер. Изчислявал бил... ама ти не знаеш как, и той не знае как... :lol:
И кво за Гърция? Фалирал си ти, фалирала е цяла България, те пак са си добре и ще бъдат добре.
Пък ние заедно с теб ще го дуxаме. :-D
Биле се ширели... ами шири се и ти бре. Ама няма кой да ти плати за толкова...
:partyman:
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: