• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Всички имаме коли, нали ?
ben84 - специалист
lov написа:
Е то оставаше и със звънчев проводник 10 метра да се опитваш да подаваш ток и да искаш да завърти. :? :lol:
Ок Щото стандартните кабели за тая работа са по 20 сантиметра?
Айде пиша по-бавно:
Радиото на колата забравено, пред колата стръмно, зад нея стена - не може да се бутне. Не ми се сменя акумулатор при работещ двигател, щото съм чувал разни работи, а колата не е мояааа... Прикарвам другата бричка, вадя кабелите, паля, форсирам, чакам, пробвам другата кола - половин оборот и нъц! И така докато не сложих акумулаторите един връз друг, кабелите отрязах колкото може по-къси и запали.

ПП. Опитах да споделя нещо което съм разбрал от опит, с възможно най-малко думички в предния пост.
Виж, технологиите напредват, звънчевия кабел не е на мода. Другия път ще пробвам с Блутуут :weedman:
MamaMy - майстор
Що прайте глупости?
Тия оригиналните кабели са направени за скутер. Аз като дизелджия си нося два кабела по 25 мм2. С дължина се компенсира когато не ти стига дебелина :-D . Който както иска да го разбира :wink:
Идете на някоя морга и си вземете кабела към акумулатора от някое БМВ. Гаранция, че ще имате 2 дължини и няма да има нужда да сваляте акумулатор. Ако ви загрее тоя кабел, спрете да давате ток на фадроми :)
joro123 - помощник
Хора вярно ще направите голяма глупост да откачите клема на акумолатор при работещ двигател.На един колега му се откачи клема на жигулата по време на движение и като резултат думнали -2 крушки за фарове (къса светлина) всички лампи по арматурата,касетофон и 4 габаритни крушки (2 отпред и 2 отзад )та извода си го правете вие,не ми се мисли кво може да стане с кола 90-95 година да не говорим за по нова.
За тез кабели за подаване на ток дето ги продават по сергиите и пишат едни 300-500А стават само да ги навиеш на шията на китаеца дето ги е произвел.При мен лично кабелите са самоделка 35 квадрата мед многожилни по 4метра с запоени обувки в краищата и вързани с 8мм болтове с яки бронзови щипки, и до сега няма не искам или не мога за коли и бусове (в това число 2.5ТДИ и 3литра ТДИ) и някоя друга гаска.За бензиновите двигатели е достатъчно и 16 квадрата но за дизела си трябва по сериозно сечение, все пак трябва да са 3-4 метра да са функционални (кола до кола).
Без значение е дали е бензин или дизел колата която се стартира е добре да се свърже посредством кабели с друга работеща на средни обороти(2000), та генератора на работещата да "събуди" заспалия акумолатор за 4-5 минути и после старт.Тъй се избягва претоварването на акумолатора които отдава тока за старта от там опадване на активна маса и т.н. и бързото му бракуване.И тъй вместо да разкачате разнасяте закачате палите после откачате закачате и накрая :megaeek: :wallbash: направете си едни кабелчета за палене и като ги закачате следете +да е с+ и минус при минус и гарантирам че нямате проблем :-D
joro123 - помощник
Тани написа:
Като го пробваш това на някой по-мощен 12V дизел , пак заповядяй в темата!
Какво разбираш под мощен, Фолксваген транспортер 99година 5цилиндров 2.5 ТДИ 101 или 110 коня синхро става ли.Ако искаш пиши на лично да ти дам адрес, идваш и си носиш един (изтощен умрял, сух-по твой избор) акумолатор.Та сваляме моя работещ акумолатор,слагаме твоя изтощения ,слагаме кабелите за подаване на ток(3,5-4 метра 35квадрата многожични медни кабели с яки бронзови щипки) връзваме едно басче и палим буса.И после изпиваме парите от баса :partyman: :supz: Та ако искаш да пробваме, да снимаме и да качим снимките тук та да се убеди народа за кво става въпрос. :-D
Тани - модератор
Вече съм давал пример с един бивш мой автомобил - Форд Сиера 2,3D . Ако акумулатора е под 700А стартов ток , дори да е нов не може да я запали както си е на него , а не с кабели. Сещаш ли се какъв пад на напрежение ще се получи с твоите 4 метрови кабели? Онзи ден подадох ток на една Мазда 121 , оставена на фарове за няколко часа. Акумулатора беше толкова изтощен , че лампите по таблото не можеха да светнат. 15 секунди след закачане на кабелите към другия автомобил стартера завъртя и Маздата запали. Кабелите бяха някакви китайчета максимум 10мм². Та от автомобил до автомобил има много разлика и недей да бързаш да се хващаш на бас! Буса ми е Мерцедес 409 и е 3000 кубика . Малко трудно се пали с кабели и то веднага особено ако е студен!
joro123 - помощник
Мисля че е ясно че акумолатора трябва да е як та да стане работата но понякога не е задължително-с мъник 44амперчаса +4м кабели палнахме вектра 2.0 дтх (турбодизел 99набор).Колкото за пада на напрежение за които говориш, я го обясни на инженерите на БМВ и ги накарай да не слагат акумолатора в багажника щото растоянието е голямо до мотора-3,5м и БМВ като кола няма начин да запали. :shock: :-D Всичко е до начин на направа и до СЕЧЕНИЕ на проводниците и на щипките.Такива китайски кабелчета стават за бензинови малолитражни мотори или скутери :-D и то само за кратко щото почват да греят от големия ток и ако се стопи изолацията дава на късо и става беля.А пиша кабелчета щото просто в тях дебелината на проводника е горе долу колкото е дебелината и на клечка за зъби останалото е пласмасова изолация,а за щипките май ползват тенекия като нашата за консерви или опаковки за сирене та колко ток ще мине през тях.В сравнение кабелите на колите акумолатор-стартер са дебели поне 8мм диаметър за бензиновите и още по дебели за дизелите, а кабелите за подаване на ток трябва да и по-дебели щото освен че подават ток на стартера едновременно зареждат изтощения акумолатор.Като вариант е при закачени щипки да се откачи едната клема от изтощения акумолатор, стартира се двигателя, закачва се клемата стяга се, И ЧАК ТОГАВА СЕ ОТКАЧВАТ ЩИПКИТЕ.Така постоянно ще е включен акумолатор в системата и няма как да се повиши напрежението(и да станат поразии) а всичкия ток ще отиде за старта.
prolux - напреднал
Тани написа:
Именно! И след втория опит по 15 мин. ти писва и просто сменяш акумулаторите :)
Лично аз практикувам друго с чужди автомобили - позареждам малко изтощения акумулатор с кабелите , пробвам да запаля и ако не стане сменям акумулаторите , паля , премествам автомобила на стръмно ( у наше село не е проблем :wink: ) , гася автомобила и слагам малко дозаредения акумулатор и пускам да паля по инерция. Понякога пали и на стартер - вече маслото се е постоплило и първоначалното развъртане не е толкова трудно!
По този повод, при палене натискайте съединителя. Облекчава се стартера.
prolux - напреднал
Рисковано си е! На село имам трабант с електронно запалване и имах съмнения, че алтернатора не ми зарежда. Един приятел му хрума при работещ двигател да откачи акумулатора, за да види да ли колата ще угасне, според него ако не зарежда трябвало да угасне. Резултата беше, че ми изгоря електр. блок регулираш запалването и ключа за чистачките. 70 лв за запалване и 10 лв от морга за ключ за чистачките, който не работи и до ден днешен както трябва, а пробвах поне 5 разл ключа.
Каквато и да е колата това си е рисковано, но си зависи и от автомобила. Този, въпросния приятел има опел кадет и най-редовно си му откачва акумулатора, за да си мери зареждането и нощо не се случва.
Общо взето не експериментирайте, с кабели е най-безопасно.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Тема "Смяна на акумулатор при работещ мотор , може ли ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: