• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?
maxuel82 - специалист
Шлайфах и напаснах клапаните ! Но повечето протекоха след пробата с газта за осветление :-D и пак с паста докато станат така че или въобще да не капва или съмвсем лекичко да навлажнява ! Монтирах клапаните и сложих гумичките и т.н. !Нова гарнитура и стегнах главата по начина описан в аутодатата ! След това монтирах и разпределителния вал и случайно се сетих да проверя с луфтомерните пластини хлабината на клапаните ! Оказа се че или има хлабина от 0.10мм което е 0.15 по-малко .или въобще няма :? Явно доста съм се престарал с пастата :? и клапаните са изкочили ! Какво да направя оттук нататък :?
stan_slav - специалист
Не трябваше да бързаш да я монтираш. По-лесно е като е свалена да се регулират, но и така става. Вземаш един лист измерваш реалните хлабини на клапаните и ги записваш на листа един до друг. Демонтираш вала и вадиш последователно хапчетата - в повечето случаи на обратната страна има записана дебелината им в мм. най-добре е да ги измериш с микрометър защото има и износване. Записваш стойностите под съответните измерени хлабини. Изчисляваш колко е необходимата дебелина на хапчето за да постигнеш хлабина в нормата. Проверяваш дали можеш с разместване да изпозлваш някои от старите хапчета, а от които размери нямаш си купуваш нови /Евро 07 ги предлагат - необходимо е само да знаеш диаметъра на хапчето, че има два модела за Фиат/. Поставяш ги по местата, слагаш вала и правиш пак измерване, ако нещо не е наред повтаряш процедурата за които клапани се налага. Ако не можеш да измериш хлабина, при първото сваляне на вала сложи хапчета с 0.5 мм по-тънки и повтори измерването. Има и специални приспособления за натискане на клапана и за подмяна на хапчетата без сваляне на вала. Не забравяй като въртиш разпределителния вал за да мериш хлабините коляновия вал да не е в положение горна мъртва точка на някой от цилиндрите 1-4 или 2-3. Хлабината трябва да е между 0.3 и 0.4 мм на всички клапани.
maxuel82 - специалист
Ами прав си че не трябваше ,но добре че се сетих и да премера луфта все пак като я монтирах , че можеше и така да се мъча да паля :? Благодаря за съвета !В неделя ще направя това "упражнение" за да "докарам" на необходимата хлабина ! Няма проблем със свалянето на вала, става за 0.30сек - с гайковерта :-D после монтажа е малко по-бавен защото си ги стягам внимателно с тресчотката :wink: Пак благодаря за съвета ! :prayer:
maxuel82 - специалист
Днес замерих хлабината на клапаните при монтиран вал и се получи следното - 1-ви пул (от към страната на ремъка) 1. = 0.20мм. 2.= 0.20мм: 3. = 0.20мм; 4.= 0.20мм; 5.= 0.15мм;6.= 0.00мм (пътно) 7.= 0.15мм ;8.= 0.00мм !!! Само на два от пуловете от вътрешната стана пишеше размерите !Другите ги замерих с микрометъра ! Сметнал съм новите пулове така че хлабината да стане около 0.40мм !По аутодата е 0.35 +- 0.05мм ! предполагам няма да е проблем че някъде ще е примерно 0.35мм другаде 0.38 или 0.40мм. :? Само да не е под 0.35 и над 0.40мм ! А там кдето са плътни мисля да купя пулове с 0.40мм или 0.45мм. по-тънки от пулувете които са в момента :?
stan_slav - специалист
По-добре е да са с по-голяма хлабина. Изпускателните и 0.5 да ги направиш не е проблем.
maxuel82 - специалист
Мерси !Утре ще ида до Евро 07 да видя имат ли пулове :-D
сола 180 - специалист
maxuel82 написа:
Мерси !Утре ще ида до Евро 07 да видя имат ли пулове :-D
Евала започнахте да наричате нещата с истинските им имена.Това с "хапчетата" хич не ми харесваше.
Ееееее ама де е дъртия миндил сега да се изкаже????
maxuel82 - специалист
Днес сглобих и запалих колата ! Запали много бързо - от четвъртия път :-D Отначало заработи много тихичко чак се очудих но след 2 мин работа двигателя започна да щтрака както си щтракаше преди ремонта почна да прекъсва и да пуши бяло !В разширителния съд почнаха да излизат балончета и да се вдига нивото на водата ! Вече ми беше ясно какво е станало но все пак затегнах капачката на РС и направих едно "кръгче" !Видях че маркучите се бяха напомпали здраво и от капачката тече ! И така започвам упражнението отначало ! :-D "Новата " глава не и правих водна проба а само я шлайфах !Не 3-ти цилиндър алуминия беше като стопен все едно е "горял" но не се виждаше пукнатина и реших че няма проблем но явно е имало !Мамка му ! :cry:
stan_slav - специалист
Неприятна история. Точно това което прилича на изгоряло се получава от водата,която е попадала в цилиндъра. Сега загледах първата снимка, която си направил на главата и на нея си личи, че в този цилиндър е влизала вода - мястото между клапаните на другите 3 цилиндъра е черно от нагар само на 3 ти цилиндър е чисто. Водата като попада в цилиндър изчиства нагара от челото на буталото и от главата. Май е по-добре да дадеш за ремонт някоя от главите да е сигурна работата.
maxuel82 - специалист
stan_slav написа:
Май е по-добре да дадеш за ремонт някоя от главите да е сигурна работата.
Да това като че ли ще е най-разумното решение иначе рискувам да се запася с още спукани глави :cry: А гарнитурата която сложих и е нова може ли да я използвам пак за да не купувам нова ! Тя е само на 5 минути работа на двигателя а и е метална ! Дали ще има проблем или ще трябва да купя пак нова !
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Шлайф база в Пловдив - къде ???" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: