• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 46
Всички имаме коли, нали ?
onkelabg - специалист
И накрая, може ли такьв акумолатор с/д 5/6м -да се зарежда с зарядно Вьпреки че окото свети/зелено/. Просто да се дозареди и ако може за колко часа да бьде... :?
hidrazin - майстор
onkelabg написа:
И накрая, може ли такьв акумолатор с/д 5/6м ...
Това нещо акумолатор не знам какво е и дали въобще подлежи на зареждане. Иначе акумулаторите за това са предвидени - да се презареждат. И какво е това с/д 5/6м ?
:partyman:
onkelabg - специалист
hidrazin написа:
onkelabg написа:
И накрая, може ли такьв акумолатор с/д 5/6м ...
Това нещо акумолатор не знам какво е и дали въобще подлежи на зареждане. Иначе акумулаторите за това са предвидени - да се презареждат. И какво е това с/д 5/6м ?
:partyman:
:x Мисьлта ми бе, в период на 5/6м при нередовно ползване/каране/ -може ли да се зареди този Нов- акомулатор.
Не сьм имал проблем досега с него, но все пак ако недай си боже стане нещо ще мога да го заредя/поне това разбрах/ нищо,че се води необслужваем-НАЛИ 8) :-P
jorkataG - специалист
И още малко разяснение по темата за така наречените НЕОБСЛУЖВАЕМИ акумулатори. По принцип всички акумулатори се обслужват НО на определени модели акумулатори към оловото на плочите се добавя калций който, намалява изпарението на водата в електролита и предпазва плочите от кристализация. Кристализацията на плочите се изразява в образуването на кристален слой по плочите. Също така Калцият предпазва от разпадане на оловните плочи. Поради ди добавянето на калций /основно/ производителите са преценили че подобен род акумулатори са способни да изкарат определено време без да бъдат обслужвани. Какво налага един акумулатор да бъде отварян и доливан с дестилирана вода. Описанието на експлоатацията ще го пропусна. Акумулатор който се използва ефективно има нужда от обслужване. Когато акумулатор се зарежда на зарядно се зарежда с до 10 % от капазитета си до достигане на определена плътност на електролита тоест 72-74 Ач акумулатор се зарежда със 7 А /може и с 4 А но за повече време/ до достигане на гъстота на електролита 1,275. Тогава се счита за напълно зареден. Загубата на електролит се дължи на презареждане на акумулатора затова е хубаво на всеки 5-6 чесеца да се прегледа акумулатона и да се долее вода/само/ ако е необходимо. От какво се получава презареждането? Презареждането се получава от вкарването на ток по голям от 14,5В. или вкарването на променлив ток.
Прекаленото загряване на акумулатора е знак че нещо не е наред с алтернатора, завирането също.
Един съвет от мен не си купувайте НЕОБСЛУЖВАЕМИ акумулатори. Винаги гледайте дали могат да се отварят. Набутването за необслужваем акумулатор е неоправдан разход и това което се продава в България не е това което пише на етикета /истински са само българските акумулатори/ останалото са боклуци.
Аз карам с турски акумулатор но знам че е турски. Бош не се внася от Германия, Вартата също не е истинска Варта. Всичките приказки за тая или оная марка вече са митове, всичко е въпрос на късмет. Колата не върви с 10 км по бързо или не харчи с литър по марко от това че си с Бош, а на мен не ми се качва разхода от това че съм с Искра или Инчи Аку щото не са модел на Бош.
За да ви карат акумулаторите по дълго като на новите коли поддържайте алтернатора чист и в изправност.
ge6aaaa3 - специалист
jorkataG написа:
...От какво се получава презареждането? Презареждането се получава от вкарването на ток по голям от 14,5В. или вкарването на променлив ток...
.../истински са само българските акумулатори/...
Тока се мери в Ампери, а за да завира един акумулатор, не е задължително напрежението да е над 14,5V.
Кои Български акумулатори? :-D Щото Монбат стават само за вторичните...
jorkataG - специалист
ge6aaaa3 написа:
jorkataG написа:
...От какво се получава презареждането? Презареждането се получава от вкарването на ток по голям от 14,5В. или вкарването на променлив ток...
.../истински са само българските акумулатори/...
Тока се мери в Ампери, а за да завира един акумулатор, не е задължително напрежението да е над 14,5V.
Кои Български акумулатори? :-D Щото Монбат стават само за вторичните...
Но и не само в ампери. Има сила и големина.
По принцип/а и без принцип :) / щом напрежението е в рамките на 13,5-14,5В /това е нормално зареждане/ се счита че алтернатора е изправенно, може и при 14 В да ти дкарва променлив ток.
А за кои български акумулатори ами Искра например, Монбат от време оно нищо нее става от тях. Едно време Старт бяха хубави но и те вече май за нищо не стават. Абе в общи линии от новия по хубав нема :-D
Кики - специалист
jorkataG написа:
ge6aaaa3 написа:
jorkataG написа:
Но и не само в ампери. Има сила и големина.
Тук започва да става интересно!
jorkataG - специалист
Щом ще е интересно да е.
И понеже знам че някой ще се хване за големината на тока да уточня че имам предвид напрежението.
ge6aaaa3 - специалист
jorkataG написа:
Но и не само в ампери. Има сила и големина.
По принцип/а и без принцип :) / щом напрежението е в рамките на 13,5-14,5В /това е нормално зареждане/ се счита че алтернатора е изправенно, може и при 14 В да ти дкарва променлив ток.
А за кои български акумулатори ами Искра например, Монбат от време оно нищо нее става от тях. Едно време Старт бяха хубави но и те вече май за нищо не стават. Абе в общи линии от новия по хубав нема :-D
По Si се измерва само в Ампери, а силата и големината са едно и също нещо. :wink:
Трудно може да стане алтернатора да ти изкарва променлив ток, а ако това стане, акумулатора ще е последният ти проблем... :-D
С Искра съм нямал досег и не знам, но Старт са на една идея по-високо ниво от Монбат и пак са слаба работа.
:partyman:
jorkataG - специалист
Трудно може да стане алтернатора да ти изкарва променлив ток, а ако това стане, акумулатора ще е последният ти проблем... :-D
С Искра съм нямал досег и не знам, но Старт са на една идея по-високо ниво от Монбат и пак са слаба работа.
:partyman:
Никак даже не е трудно особено ако заминат изправителните диоди. Но да не се отвличаме от темата.
Искрата са добри акумулатори но какъвто и да е акумулатора не се ли поддържа се прецаква бързо.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 46

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: