• 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Две години се лашках като куфар в нафтова ламя с апетит 300/100 и още. Подгизнах в нафта, в кръвта ми се просмука. Мулец не ме докосваше. Но след уволнението "леките печки" бяха дефицит, а нафта се лееше отвсякъде и като с дизел се не сдобих на Лада се качих. Години по-късно ми изпадна пежо 305Д. След Демокрацията нафтата започна да вдига рейтинга. Повиши се вносът на дизелови печки нови и следващи ръце. Приватизацията пренесе държавните дизели в частния сектор и държавния резервоар с нафта олекна и се изпразни. И въпреки че целия бе надупчен от течовете на еФтина нафта, съответно намаляха и даже за мнозина спряха :cry:
Е ползвах служебна Тойота Корола 105 коня 1,6 нЕкаква инжекция. Извън града я гонех за 7/100, в града съм стигал и над 12/100.
Така сега се сетих за пежото 305Д как спираше в най-големия студ. А аз в тоя студ си правя фитнес - смяна на горивен филтър. Е що нямах фотоапарат тогаз. Филтъра приличаше на огромна лоена свещ, щото нямаше подгряване на нафтата. И така докато от една морга не измъкнах подгревател.
Да нафтата в студа се смръзва.
Сега в новия Партнер дали има подгревател на нафтата. Антифриза е без, поне така ми обясниха. Било екстра. Аве то за комън рейла си е наложително. Тия дизелаци много бавно сгряват при ниски температури и докато тръгне парното вече не моем да се движим.
Ама Дизел та Дизел.
Chefo77 - майстор
Нафтата зимата се лекува с газ за горене. Не е болка за умиране откъм цена. Пък и тук-там пускат "зимна" нафта, понякога уцелват съставките :)
Помня бащата навремето (1984-1984) като палеше вестници под МАЗ-а между Варна и Добрич, че замръзваше да го таковам (как беше думата).
Но виж за парното - много вярно - рядко има (но има) дизел с добро парно. Много време мислех да си сложа на маркучите на антифриза един преходник от Рено с 3 подгревни свещи, но така и не съм се наканил. То и голяма хамалогия - релета, бушони ... пак някой приятел трябва да пипа :)
А закачката за крадената газ беше към Тинки, нали все коментира колко по-скъпо е на другите ... абе нещо като руснака и "що си бесите негрите" :wink:
И то не е хубаво да се краде, ама ако има чалъм, и ти ще се възползваш, бас хващам :wink:
DundyTheCroc - майстор
Преди нафта се крадеше масово, сега не е толкова лесно, особено след като останахме без армия. Още си спомням как в Плевен ни караха да спираме машините из храстите да точат, а в Сливен на полигона в Камен направо слизаха до селото с МТЛБ-то да продават нафтата. Една сутрин се върнаха насинени, първо продали нафтата на селските бекове, после ония ги набили и си взели парите :-D
Иначе зимната танкова нафта беше уникална, чисто бяла, даваха я да замръзва под -40 и наистина зимата нямаше проблем с нея.
kozl - майстор
Вече писах що тая "зимна" нафта старшините не я сакаха.
nikolovvd - майстор
stoianov_n написа:
toolegittoquit написа:
stoianov_n написа:
Моята кола пък гори 5 на 100 бензин.На газ 6 най-много.Оня ден със 10 лева газ минах 150 километра и остана.....
Да, да! Да не е 600 кубиково Деу случайно? Карано с 40км/ч?
Не.1400 кубиково опелчи, карано с 90-120! :finga:
Ето ви от преди 3 седмици.
Прикачен файл:
IMG_20150905_103428.jpg
Двигател 1.8i бензин 105 kW и купе 1350 кг., но както писа Чефо - няма нерви за такова каране.
Обикновено разхода ми е 7.2-7.8 на дълъг път.
Тани - модератор
Gadnyara написа:
Тани написа:
Ако направим директно сравнение между един бензинов и един дизелов автомобил с еднаква мощност по каталог, то в ниските обороти, в които са икономични и двата вида автомобили дизеловите ще превъзхождат бензиновите по динамика.
:? Това се нуждае от доказване. Моля, дайте динамичните графики на два идентични автомобила, с вариант на бензинов и дизелов мотор. Може да са турбинирани, може да са с механичен компресор или атмосферни. Само да са съпоставими.

Съмнявам се, защото всичко, което изтъквате като предимство на дизелов агрегат, всъщност е достойнство на принудителното пълнене, без значение на какъв принцип работи мотора.
Турбото не е запазено само за дизелите, макар и създадено първоначално за тях...поради незадоволителни резултати.
Моля да прочетеш отново параметрите на задачата.
Два еднакви автомобила(купета), единия с бензинов другия с дизелов двигател и двата двигателя да са да речем 100 конски сили. Превключване на предавките и на двата да става най-късно, когато стигнат 3500 оборота - параметър зададен от Тинки. Кой от автомобилите според тебе ще ускорява по бързо?

Относно съпоставимостта, нека съпоставяме реални масови автомобили. Ако ще си говорим за екзотики то спорът дизел или бензин се печели от ... електромобила ;-)
Ако не бъркам то повече от 90 процента от произведените дизелови двигатели последните десетина и повече години са с турбо. А какъв е процента на произведените турбо бензинки?
DundyTheCroc - майстор
Тани, поставянето на ограничение от 3500 оборота е само в полза на дизела, той нагоре е мъртвец, а бензина не е почнал още да върви. Всъщност такова сравнение ще е коректно ако бензина е турбиниран, атмосферния налага друг начин на каране.
ivanovbg - майстор
Тани написа:
Ако не бъркам то повече от 90 процента от произведените дизелови двигатели последните десетина и повече години са с турбо. А какъв е процента на произведените турбо бензинки?
Еми и при тях е доста голям.Особено малка кубатура с турбо. Ето и друго инфо http://www.motopfohe.bg/read_news.php?nid=267
toolegittoquit - майстор
Kirilpm написа:
Е това е главното,което не ми харесва в колите на газ в България,че повечето ги карат дребни сметкаджии като теб и всичко се вързва с тел,увива с тефлонова лента,прегледа се минава по тарикатски
Дребни сметкаджии? В грешка си. Да караш на дизел значи си голям баровец ли? :shock: Значи да караш нов дизел с крадена нафта е много баровско, отколкото да караш стар бензин на газ? Няма какво да си говорим с теб, ако мислиш, че кражбата, ама новоту автомобил е хубаво. :|
Chefo77 написа:
Но виж за парното - много вярно - рядко има (но има) дизел с добро парно.
Парното ми пече, не се трае. В колата става 30 градуса и можеш да стоиш зимата по тениска вътре. Или да се правят други неща. :-D
DundyTheCroc - майстор
Дизели с добро парно има, стига да са сложили електрическо подгряване или печка :wink:
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: