• 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
kr1100 - майстор
Тани написа:
"Ако направим директно сравнение между един бензинов и един дизелов автомобил с еднаква мощност по каталог, то в ниските обороти, в които са икономични и двата вида автомобили дизеловите ще превъзхождат бензиновите по динамика. "
В 1 и също купе и модел с еднаква мощност /разлика + 1 к.с. за ТДИ то/ дизеловия има по-лошо ускорение от 0-80 и до 100 , както и по-ниска максимална скорост.

Chefo77 - при какви обороти ти е пика на въртящия момент ? / не ми се търси/

DundyTheCroc - теб те познавам от друг форум
Знaчи 30 Nm в повече и 400 об.мин по-ниски от бензиновия ми автобус.
Последна промяна от kr1100(стар) на чет сеп 24, 2015 5:49 pm, променено общо 1 път.
kozl - майстор
Сега пък спор за парното на дизелите. Ама на кои дизели, ч аз оплакване от атмосферните за парното нямам. Всъщност като придобих пежото 305Д и то изобщо нямаше парно. Но проблема не беше в дизеловия двигател, а в радиатора в купето. Платих си да го разпоят и прочистят механично и парното тръгна. Има още тънкости за да е добро парното, а те са свързани с хидравликата на охладителната система. Примерно подгревателя на нафта го вързах в паралел с парното и по този начин шунтирам парното. За да не страда парното в паралелната връзка следва да има стеснение, а при мен в топлообменника има термостат на 55 градуса. Така че като изходящия антифриз надмине 55 гр. и термостата притваря. Е верно понамяля ми парното, но по-добре по-слабо парно отколкото смяна на горивен филтър в полярни условия.
А на дизеловите комънрейли на къси градски разстояния парното не се усеща. Особено като им липсват и екстри като допълнителен подгрев на антифриза или на въздуха в купето.
Само че на антифриза е по-сполучливо, защото първо минава през радиатора в купето и след това към двигателя, същевременно генератора се натоварва и предава товара към двигателя та и това ускорява покачването на двигателната температура.
stoianov_n - специалист
toolegittoquit написа:
....Пък нагоре става ниско летящ самолет. Айде само да не се опитвам да пълня оборотомера на 5-та, става ли? :-D Че става страшно и жив дизел не може да ме стигне. :-D
:lol: :lol: :prayer: :prayer: :supz:
DundyTheCroc - майстор
На Чефо колата е с 210нм при 2000 оборота и макс. мощност при 4200. Аз с друг дизел не съм стигал 6000 оборота, а на този съм издевателствал, че и върви на високи.
Kirilpm - специалист
За тинки мисля че модераторите трябва да са по-щедри като раздават банани.На форе добре му се отрази,сега е по нисък от тревата и кротък като агънце.
А колкото за парното на дизелите много съвременни дизели имат ЕГР отоплител,топлообменник масло/антифриз,подгревни свещи за антифриза,нафтови печки и прочее,слабото парно е минало.И въпреки всичко една бензинова кола при равни условия винаги има по-добро парно,а днес си припомних и още един важен плюс,кола която се кара на газ е почти невъзможна за прегряване,поради пробив в радиатор или маркуч и изтичане на антифриза.Чудото е там че замръзва изпарителя и колата гасне преди да е станала белята.
Chefo77 - майстор
DundyTheCroc написа:
На Чефо колата е с 210нм при 2000 оборота и макс. мощност при 4200. Аз с друг дизел не съм стигал 6000 оборота, а на този съм издевателствал, че и върви на високи.
Точно.
Развърта се до 5000 без проблеми, но предполагам над 4200-4300 тягата е само илюзорна.
toolegittoquit написа:
Карам до 3500 оборота за икономия и защото повече не са ми нужни, когато не карам динамично. Когато карам динамично пълня оборотомера, ако се налага.
И ето мигът на истината - нядявам се Тинки да го прочете много добре и да вникне в него:

Тинки, съфорумецо (защото не ти знам името, а за приятелите вече казах) - за разлика от теб, на водача на турбодизела не му трябва да избира дали да кара динамично или да кара икономично. Той кара И динамично, И икономично. Защото въртящият момент върши И това, което вършат при теб ниските обороти, И това, което вършат високите. Това, че ти имаш високи обороти, ти помага да стоиш повече време на една предавка, което ти бърка в джоба. Аз не виждам особено предимство пред това да разполагам с цялата си тяга в оборотите, в които по принцип си карам. Не че не можеш да вдигнеш по-висока максимална скорост - за какво ти е тя?

Ясно е, че след като казваш ти (макар да нямаш никакъв опит с тях), то турбодизелите горят повече в левове, че пушат повече, че могат да хвърлят турбина/дюзи/помпа всяка година, че нямат парно, че зимата не палят (аз например зимата съм с градския :lol: :lol: ), че собствениците им са особен вид мазохисти и/или идиоти - все тая. На мен ми доставя удоволствие като натисна педала, да видя оборотомера да скача, натиснат от турбото, да чуя тази турбина да свири, мотора да издава звук, подобен по-скоро на рев, отколкото на настъпана котка. Малките неща, които ти няма как да знаеш и да разбереш, ако не си карал повече време турботрактор - защото просто не ти правят впечатление. На теб със сигурност пък други неща ти правят впечатление - нищо лошо няма в това.
Много пъти сме коментирали за фактора удоволствие - ЗА МЕН е удоволствие да усещам тези неща, които съм изброил по-горе. От една-единствена бензинка съм ги усещал - от едно пипано Браво с Ремус генерация от-до. То на място караше кожата ми да настръхва - звукът му беше убийствен...
nv952 - майстор
toolegittoquit написа:
Ако е крадена нафта, пу дано да му изгорят дюзите по 1000лв бройка и да се изтърбуши турбото. Не защото имам нещо против него просто така, а защото не е хубаво да се краде. Ако бяхме като в Германия, знаеш ли как щеше да се краде нафта от ТКЗС-то? Никак.
1 Ако зависеше от мен-от много време нямаше да си член на този форум :!:
2 Крадена нафта никога няма да влезе в моя резервоар!
3 Никога не съм крал :!:
(е,вярно-събирам си кабелите,които изрязвам докато слагам контакти/ключове в един чувал и после на вторични,обаче това не е точно кражба :-D )
4 В тоя сайт да виждаш ДЮЗА за по 1000лв БРОЯ-щот аз не виждам :lol:
http://www.autokelly.bg/Catalog.aspx
http://www.autopower.bg/%D0%B8%D0%BD%D0 ... 5c504.html
А тук са подозрително ниски цените :?
http://www.mister-auto.bg/bg/inzhektorn ... g3902.html

5 Ако може да не сереш излишно в темата ми!
Kirilpm - специалист
Не че нещо ама повечето сериозни бензинови мотори си тръгват от много ниски обороти дори в атмосферен вид.Не всичко се изчерпва с четирицилиндровите двигатели.А бензиновите турбо мотори също притежават тези приятни черти.Аз от четири цилиндров двигател не съм чувал някакъв особен звук.Виж когато мине някой осмак винаги се обръщам,за мен този звук не може да бъде заменен,е може би защото не съм чувал в12 на живо.Ако тръгнем да тръгнем кусури на едните и на другите винаги ще се намерят,единствено за тинки архаичното венто е връхта на технологията :-D :lol:
nv952 - майстор
Не е много по темата но това го мернах сега у фейса!Човека пита сериозно :shock:
здравейте групата!значи аз съм на 58 години със златен талон.карам кола от 40 години.днес едно младо момче си отвори страничното стъкло на лъскавото возило и ми каза"дядка караш по правилник от преди 100 години" та случката е следната:стоя на червен светофар в средната лента и ще карам направо.колоната пред мен и зад мен е подобаваща.в дясната лента се установява младото момче с лъскавото возило.светва зелено за направо и надясно.лъскавото возило дава напред и веднага иска да мине пред мен без мигач разбира се защото пред него има паркирани колона таксита.свирнах с моят 20 годишна свирка на 20 годишната ми кола.оня лъскавия ме изпревари от дясно мина в ляво и на следващия светофар спря.изчакаме да се изравня смъкна си стъклото и ми изнесе лекцията за стария правилник защато по новия трябвало да му отстъпя в ляво и да му дам път.та питам аз сериозно има ли нов правилник или няма.и ако има да го изчета защото така си рискувам живота.сериозно питам
Chefo77 - майстор
Kirilpm написа:
Не че нещо ама повечето сериозни бензинови мотори си тръгват от много ниски обороти дори в атмосферен вид.Не всичко се изчерпва с четирицилиндровите двигатели.А бензиновите турбо мотори също притежават тези приятни черти.Аз от четири цилиндров двигател не съм чувал някакъв особен звук.Виж когато мине някой осмак винаги се обръщам,за мен този звук не може да бъде заменен,е може би защото не съм чувал в12 на живо.Ако тръгнем да тръгнем кусури на едните и на другите винаги ще се намерят,единствено за тинки архаичното венто е връхта на технологията :-D :lol:
Кире, настръхвам и от осмак, и от дванайсетак. Особено от дванайсетак - имаш усещането, че не може да намести буталата :lol: Че всеки момент ще изгасне. Ама те имат въртящ момент почти от празния ход - много далеч от "малолитражките" (спрямо тях).
Не е темата за тях... поне аз с такова впечатление съм останал - че си говорим за нормални, масови, не много мощни автомобили.
Невенски, няма нов правилник в това отношение - който се движи в лентата, си я държи. Ако искаш да се престроиш вдясно, а в дясната лента има автомобил, който иска да дойде в твоята - той е с предимство (дясностоящ). Но да спираш защото някой си е решил да влезе в твоята лента - не.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: