• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

moon4o - напреднал
Колеги , искам само да попитам .
Ако колата е пак електрическа, без батерии а има в коша от пред дизелов генератор на ток или в багажника , които да има сравнително ниска консумация на гориво за 1 час примерно един литър.
Би била също много задоволителна консумацията от един литър дизел за пробег на 1 час градско примерно.
Не говоря за чист хибрид , няма да има двигател които с вътрешно горене да задвижва колата..
:? :?
colyo - специалист
Има и такива схеми. Шевролет Волт и Опел Ампера. Виждал съм и лада на ток с 8 кВт агрегат в багажника.
2v6 - майстор
moon4o написа:
Колеги , искам само да попитам .
Ако колата е пак електрическа, без батерии а има в коша от пред дизелов генератор на ток или в багажника , които да има сравнително ниска консумация на гориво за 1 час примерно един литър.
Би била също много задоволителна консумацията от един литър дизел за пробег на 1 час градско примерно.
Не говоря за чист хибрид , няма да има двигател които с вътрешно горене да задвижва колата..
:? :?
Днешния резултат - 34 "ДА", 27 "НЕ".

moon4o, това има следните недостатъци:
1. Увеличава се теглото заради допълнителния генератор и двигател. Съответно за ускоряване на колата (което е много често при градски условия) ще е необходима повече енергия.
2. Има загуби при преобразуването на механичната енергия в електрическа и те процентно са по-големи при по-малките мощности.
3. Мощността, която ще задвижва колата ще бъде ограничена от мощността на генератора.
Каква е мощността на дизелов генератор с консумация 1 литър за час?
25th Hour - специалист
В последната серия на Топ Гиър Джеймс Мей показва кола, която се движи на ток, има и двигател, който обаче не предава на силовото предаване а само зарежда или дозарежда батериите. Аз те разбирам дали може да няма батерии, но не съм виждал сериозна концепция от тоя вид...

[vbox]http://www.vbox7.com/play:b6009530ba[/vbox]
2v6 - майстор
Гласовете до днес са 68 - 54% "ДА".

Откакто въведоха задължителното каране на фарове се задействах за тестове.
Взех акумулатор 100Ah. Засега той захранва само външните светлини (къси и габарити).
Зареждам го на всеки 3-4 часа пробег (около 200 км).
Отчитам около 200-300 гр за час по-малък разход :)
colyo - специалист
2 фара по 55-60 W + 2 габарита по 15 W = 150W. Градско надали ползваш повече от 10kW от двигателя. Би трябвало да ти дава 2-3 % икономия.
2v6 - майстор
colyo написа:
2 фара по 55-60 W + 2 габарита по 15 W = 150W. Градско надали ползваш повече от 10kW от двигателя. Би трябвало да ти дава 2-3 % икономия.
Всъщност икономията ми е около 1 лев при каране на пропан-бутан за 200 км (повечето извънградско).
Само за градско не съм засичал, но в София през деня повече от половината време двигателя работи на празен ход.
Каква мощност се ползва от двигателя при празен ход?
25th Hour - специалист
colyo написа:
Има и такива схеми. Шевролет Волт и Опел Ампера. Виждал съм и лада на ток с 8 кВт агрегат в багажника.
Тва не е вярно. Платформата на Ампера и Волт използва батерии и кондензатори при това с охлаждане..
colyo - специалист
25th Hour написа:
colyo написа:
Има и такива схеми. Шевролет Волт и Опел Ампера. Виждал съм и лада на ток с 8 кВт агрегат в багажника.
Тва не е вярно. Платформата на Ампера и Волт използва батерии и кондензатори при това с охлаждане..
Имах впредвид ДВГ да върти само генератор а не директно колелата.
dj_marti79 - специалист
...габаритите са 4х5W+5W за таблото = 125W
но въпреки това при КПД на алтернатора 50% това прави 125W/0.5=250W (входяща механична мощност)
КПД на ремъчна предавка 80% 250W/0.8=312.5W (механична мощнос черпана от ДВГ)
Която се добива (с едни други сметки) от около 250g дизел през цикъл на Дизел = 333ml дизел
при среден разход на превозното средство около 6.6l/100km
това прави 0.333l/6.6l=0.05,- 0.05*100=5% от цената на горивото
за 100km което е 6.6l*2.6лв/l=17.16лв
от тях 5% са 17.16лв*0.05=0.85лв
което е много реалистично до 1 лев икономия - потвърдено от 2v6
т.е. ако караме с пуснати фарове, придвижването ни е с 5% по-скъпо, а замърсяването е с 5% повече. Ако някой знае колко гориво продават бензиностанциите в София за 24 часа, можем да пресметнем колко тона CO2 допълнително изхвърляме заради запалените фарове. Представете си какво е количеството за година!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: