• 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14
Всички имаме коли, нали ?
andy_forresite - майстор
От три години ползвам DRL модул с 25% дълги на двусекционни фарове. От тези с плавното светване и изгасване за настроени брой секунди от лостчето/копчето за габарит/къси/дълги и със звуково предупреждение при проблем със системата за зареждане на колата. Някой да знае дали и консумацията намалява или пак си е 50-55 вата на крушка :)
Преди 7.август 2012 г. само мотоциклетите бяха задължени да се движат на къси светлини. Тогава се забелязваха много по-лесно. Друго. Когато видехме автомобил на къси светлини през деня в 99% от случаите зад него има аварирал автомобил, който бива теглен на буксир. Сега всеки свети с целия наличен арсенал. Някои добавят още диодни фарове и включват всичко. На полицаите вече не им дреме - важното е нещо да светука там, пък отговаря ли на изискванията няма как да разберат.
Чувствам се тъпо в 35 градуса жега с 0% облачност в 14:00 часа да карам на фарове из града със средна скорост 15 км/ч, но няма как да се правят изключения и да се конкретизира при каква дневна светлина, от толкова до толкова часа може да не се включват фарове, защото така ще започне едно забравяне и оправдаване, спорене ... няма смисъл.
Много хора обичат да светят от автомобилите си. Може да е паркирал в Х6-цата на паркинг, но седи вътре на климатроник и ксеноните плюс задните светлини и всичко в купето свети. Ако имаше и фарове на покрива, сигурно щеше и те да светят.
Неспоменат фактор за броя ПТП е ежегодно нарастващия брой на МПС. Също така не може да си на 100% през цялото време, не може да предвидиш всичко ... някои събития стават изневиделица, например минаване на червено, неспиране на стоп ... за което също може да има причина (като ранен човек със силно кръвотечение, инсулт, обаждане за побой над детето ти в училище и др.). Не може да се разчита че ако си внимателен и спазваш абсолютно всички правила за движение никога няма да ти се случи ПТП. Нали ги гледам всеки ден как бързат и се завират едни в други. С това движение как да няма произшествия.
nikolovvd - майстор
В Неделя се прибирам от София и някъде между Монтана и с.Ружинци, където е пълно с изкачвания и спускания, един забързал се едва не направи челен удар. На прав участък и спускане тръгна да изпреварва. Видимост, настилка, всичко перфектно, но го виждам как рязко се прибра пред другата кола и за малко да я удари. Добре, че човека пред мен наби спирачки и в този момент се разминахме с друг бързащ, но без включени светлини. Едва ли не е видял колата отсреща, но може би е помислил, че е спряла.
Срещал съм и други "икономисти", които в сумрака карат без никакви светлини, а то си е направо за фарове. Нищо не се вижда.
Та както писа колегата преди мен, все има нещо, за да се случи случка. И на мен ми се е случвало веднъж да мина на червено и се усетих в средата на кръстовището. Буквално се изпотих за част от секундата. Добре че нямаше други коли!
Не може да си на 100% съсредоточен и адекватен, но трябва ако не искаш да лежиш по болници и/или да изправяш ламарини.
Бил съм и от другата страна. Свети зелено, караш си спокойно и току някой профучи на червено пред теб. И кола, и скутер, и кемпер са ми правили този номер, но за сега отцелявам (сработва ми късмета).
Имах един случай докато чаках на знак "Стоп" да ме връхлети едно BMW 5-та серия. Тогава благодарения на реакцията си се разминах с размазване на колата и хвърлянето във витрината на един фризьорски салон. След като се изнесох максимално бързо и спрях да видя кой е тоя идиот, който се опитва с 80 да вземе завоя, видях бавареца на моето място пред стопа, а отвътре излизат две мадами - кинта и половина на не повече от 17-18 години. Кой има дава такива коли на тия деца незнам, но е без акъл и той!
kozl - майстор
Фаровете, фасунгите, рефлекторите ... са си сметнати
Да обаче за дъртите коли не е сметнато зареждането на генератора при градско наситено движение (може би чакане е по-правилната дума) и включени къси светлини. Поне от опита с бившата моя 33 г. лъвска французойка :lol:
Но тва вече го преживях. Сега с новия партнер французин имам LED дневни светлини.
zmiori - специалист
89г. като получавах книшкатаси ни прожектораха филмче за катастроци и пострадали та като вчера си спомням че загиналите за предходната 88г. Наближаваха 1200 загинали. Да ги сравним автомобилите тогава и сега бройки де.
fill - специалист
zmiori написа:
89г. като получавах книшкатаси ни прожектораха филмче за катастроци и пострадали та като вчера си спомням че загиналите за предходната 88г. Наближаваха 1200 загинали. Да ги сравним автомобилите тогава и сега бройки де.
Бах ти форума,щом със тоя правоприс...те титуловат "спИцИЯлис.." :lol:

ПП.АФтомобилите в покой не отнасят никой със себе си,така че проблемАТА не е в автомобилите а в техните зад кормилни устройства...Просто се разминават в качеството... :wink:
Нещото наречено КАТ е всичко друго,освен Контрол на Автомобилния Транспорт...,но за това пък бълват "талибани" в промишлени количества...След няколко часа теория и няколко дни практика,вече си "правоспособен убиец с кинетично оръжие"...Темата е просто нескончаема...
Ще си позволя един съвет на база "оцелял в 33 годишната война".ШАФИОР съм от 33 години категория "С".Километрите няма да ги споменавам,че нЕкой може да ми завиди за многото нули... :?

Дами и Господа ШАФИОРИ,никога не се възползУвайте от ПРЕДИМСТВОТО СИ,преди да сте убедени че "талибаните"знаят за вашето предимство...Просто разбирането за предимство на "талибаните" се пресича с вашето... :?
zmiori - специалист
Присмял се хърбел на щърбел.
kr1100 - майстор
като изключим правописа е много прав. На зелен светофар преди да тръгнеш се огледай.Преди да натиснеш спирачка погледни назад и чукни няколко пъти педала предупредително за да не тин се заврат в багажника. и т.н.
MamaMy - майстор
Какво да обясняваш на "шофьори" които не знаят бялата светлина отзад кога свети и за какво?
Освен да слеза и да му вкарам няколко шамара не виждам как да реагирам! :?
MamaMy - майстор
Като те опухам и ще ти светне за какво е. Даже ще ти позволя да провериш дали светят сам. На някои коли са по две на някои по една. Няма значение. Важното е да светят само когато е нужно.
Chefo77 - майстор
Тинки, що се правиш на по-глупав, отколкото си? Светлините за заден ход светят адски силно и се виждат много добре и денем. Да, не ти дават предимство, но достатъчно ясно показват какво имаш намерение да правиш. Аварийните и аз ги използвам в комплект със задната скорост.
Апропо, и задните светлини за мъгла са със същата мощност, но я вземи да покараш малко зад някое Пежо 206, да видиш дали не се вижда..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14

Тема "За Задължителното целогодишно шофиране с къси светлини" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: