Всички имаме коли, нали ?
Johny - майстор
Имам приятел, който си купува кола. Намери си един Citroen Xsara. Цена добра, дори по-ниска от други обяви за този модел, външен вид също много приличен, но ... духа от пръчката за маслото.
Та въпроса ми е - какво означава това и какви са последствията за двигателя /в смисъл по-малка мощност, по-висок разход или какво/?.
torbalan - Дървен философ
що не питаш във форума на ситроен...

за да духа от там би трябвало да има прегоряла гарнитура...

последствията са - ремонт ;)
Johny - майстор
Когато духа в охладителната система /раздува я/, тогава р гарнитура. А в случая това е от пръчката за маслото. Някъде по дебелите книги съм чел, че това не е нормално и така се съдело за износване на диз. двигател. Но диагностиката на ДВГ не е силната ми страна.
bisplus - специалист
Осави го това духането от пръчката за маслото....ти гледай да не духа масло във въздушния филтър.
inspo - майстор
Получава се при поизносени сегменти . Дизела е хубаво животно ,но да е нов .А при стария няма гаранция на какъв ще попаднеш . Навънка ги скъсват от каране , тъй че може да е на няколко стотин хиляди км. Здължително се мери компресията ,въпреки ,че може да има добавка в маслото и при смяната му ,компресията да падне. Един колега имаше пасат дизел ,палеше при -20 от четвърт оборот ,а беше на 300хил.км :-D
Обаче повечето дизели на евтина цена са съмнителни . Наскоро се сблъсках с два такива случая ,на приятел и колега .И двата мотора дизел ,Рено Сценик и Опел Вектра .Много хубави и ЕВТИНИ . Реното на втория ден взе да хвърля масло в казанчето на антифриза . А вектрата след седмица умря бездиханно ,оказа се ,че са закърпили електронния блок на ГНП-то временно ,колкото да я продадат .
evdoki - специалист
И аз казвам сегменти. Получава се от износени сегменти, подналягане в картера и оттам струята увлича маслените пари
vanko68 - специалист
Корекция-не е подналягане,а високо налягане. Ако беше подналягане,щеше да смуче от отвора на щеката,а не да духа.
При износени сегменти налягането при запалване на горивната смес частично преминава от горивната камера покрай износените сегменти надолу в картера. Затова и духа през отвора на щеката.
Стефан - майстор
Корекция - преминаването покрай сегментите и минимално, тъй като сегментите са се сработили с ризата. Пружинния ефект на сегментите/освен ако не са омекнали/ ги притискат към ризата. Преминаването става през увеличения ключ на сегментите.
25th Hour - специалист
Корекция- много коли духат през пръчката и изобщо не е задължително да има проблем с мотора.

При покупка на дизел има само един сигурен начин да се види как е мотора и това е пълна диагностика в сервиз. Вярно е че струва някой лев, но за мен е много по удачен вариант преди да дадеш 1 шапка пари.

Иначе гадаенето няма да помогне много.

Ако сегментите са толкова сдухали, че да не държат компресия, няма да може да пали. При бензина може да запали и при 5 компресия, но при дизела не е така...

Тема "Какво му е на дизеловия двигател?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: