Всички имаме коли, нали ?
infomar
Имам соларен модул на кемпер и искам когато дълго не се ползва колата, да се подзарежда акумулатора на двигателя от соларната система. Проблемът ми е как да свържа двата акумулатора? Имам примерна схема за която ми казаха, че "работи"!!

Изображение

1. От къде се взима токът от соларният акумулатор от клемите, или е по-добре от изхода за консуматор на контролера? Ако стане евентуално "късо" то ще се предпази соларният акумулатор?

2.Не ми е ясно какви диоди трябва да се свържат - параметри, кодове....Какви вие ползвате? ампераж/волтаж!! Контролерът има съответните защити.

2. Каква крушка трябва практически да се постави - 100 вата??? - Това означава крушка от фар а те са около 50-60 вата макс! Каква вие ползвате? Трябва да е една, защото ако са няколко последователно свързани при изгаряне на едната - системата ще се скапе.

3. Колко дебели кабели участват в схемата - 2 - 4 - 6 квадрата. Мисля, че колкото са по-дебели, толкова по-малко ще бъдат загубите/пада в напрежението при растояние 5-6м. обща дължина на кабелите.

4. Връзките между кабелите и диодите, лампата - със запояване ли се правят или с клeйми.

5. При тази схема разбирам, че когато двигателя заработи не може да се върне ток към соларният акумулатор. Какво ще стане ако пробие някой от диодите - ще се прекъсне ли схемата без други последици?

6. Има ли смисъл в цялата тази схема да се направи така, че свъзването да става и през едно 40A/12v реле което при неработещ двигател да е включено и да става подзарядката, а при работещ двигател да се изключва - или обратно (за по-сигурно)??

7. Има ли други схеми на свързване?

8. С какво напрежение ток ще отиде към двигателният акумулатор - предполагам, че ще има пад на напрежението около 0.3 волта или ще е повече?
2v6 - майстор
infomar написа:
Имам соларен модул на кемпер и искам когато дълго не се ползва колата, да се подзарежда акумулатора на двигателя от соларната система. Проблемът ми е как да свържа двата акумулатора? Имам примерна схема за която ми казаха, че "работи"!!

Изображение

1. От къде се взима токът от соларният акумулатор от клемите, или е по-добре от изхода за консуматор на контролера? Ако стане евентуално "късо" то ще се предпази соларният акумулатор?

2.Не ми е ясно какви диоди трябва да се свържат - параметри, кодове....Какви вие ползвате? ампераж/волтаж!! Контролерът има съответните защити.

2. Каква крушка трябва практически да се постави - 100 вата??? - Това означава крушка от фар а те са около 50-60 вата макс! Каква вие ползвате? Трябва да е една, защото ако са няколко последователно свързани при изгаряне на едната - системата ще се скапе.

3. Колко дебели кабели участват в схемата - 2 - 4 - 6 квадрата. Мисля, че колкото са по-дебели, толкова по-малко ще бъдат загубите/пада в напрежението при растояние 5-6м. обща дължина на кабелите.

4. Връзките между кабелите и диодите, лампата - със запояване ли се правят или с клeйми.

5. При тази схема разбирам, че когато двигателя заработи не може да се върне ток към соларният акумулатор. Какво ще стане ако пробие някой от диодите - ще се прекъсне ли схемата без други последици?

6. Има ли смисъл в цялата тази схема да се направи така, че свъзването да става и през едно 40A/12v реле което при неработещ двигател да е включено и да става подзарядката, а при работещ двигател да се изключва - или обратно (за по-сигурно)??

7. Има ли други схеми на свързване?

8. С какво напрежение ток ще отиде към двигателният акумулатор - предполагам, че ще има пад на напрежението около 0.3 волта или ще е повече?
Защо трябва да свързваш и "соларния" акумулатор?
Може директно на изводите на контролера да свържеш акумулатора на колата - без диоди и крушка :idea:
Какъв максимален ток може да даде панела ти?
infomar
ПАНЕЛЪТ е 130 вата 12 волта а контролерът е
Изображение

Основно панелът е свързан със соларният акумулатор 2 х 90 а/h, от където се захранват всички консуматори - осветление, хладилник, бойлер и т.н.т. Акумулаторът на колата е отделен и се захранва в момента само от алтернатора когато двигателят работи.

Доколкото разбрах, достатъчен е само един диод и една лампа от 50 вата 12 волта. Все още незмнам кое е оптималното място за взимане на тока - от сол. акум. или от контролера.
Несъм и сигурен дали тази схема върши работа!!
2v6 - майстор
infomar написа:
ПАНЕЛЪТ е 130 вата 12 волта а контролерът е
Изображение

Основно панелът е свързан със соларният акумулатор 2 х 90 а/h, от където се захранват всички консуматори - осветление, хладилник, бойлер и т.н.т. Акумулаторът на колата е отделен и се захранва в момента само от алтернатора когато двигателят работи.

Доколкото разбрах, достатъчен е само един диод и една лампа от 50 вата 12 волта. Все още незмнам кое е оптималното място за взимане на тока - от сол. акум. или от контролера.
Несъм и сигурен дали тази схема върши работа!!
Ако не искаш да се връща ток от акумулатора на колата е достатъчен един диод, примерно такъв:
http://home.comet.bg/shop/datasheet1.html?ID=28833
Панела ти може да даде максимум около 8 А.

Почти е без значение къде ще го свържеш - където ти е по-удобно.
Контролера поддържа акумулаторите на около 14 волта, затова след диода напрежението ще е около 13.5 - ще е достатъчно за да се поддържа акумулатора на колата.

Лампа чак не е необходимо да се слага. Голям ток може да протече само, ако соларните акумулатори са напълно заредени (13.2 V), а този на колата е напълно разреден (10 V).
За да се ограничи първоначалния ток при тези условия е достатъчен един резистор 0.33 Om:
http://home.comet.bg/shop/datasheet1.html?ID=26703

Тема "Свързване на два акумулатора." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: