Имам соларен модул на кемпер и искам когато дълго не се ползва колата, да се подзарежда акумулатора на двигателя от соларната система. Проблемът ми е как да свържа двата акумулатора? Имам примерна схема за която ми казаха, че "работи"!!

1. От къде се взима токът от соларният акумулатор от клемите, или е по-добре от изхода за консуматор на контролера? Ако стане евентуално "късо" то ще се предпази соларният акумулатор?
2.Не ми е ясно какви диоди трябва да се свържат - параметри, кодове....Какви вие ползвате? ампераж/волтаж!! Контролерът има съответните защити.
2. Каква крушка трябва практически да се постави - 100 вата??? - Това означава крушка от фар а те са около 50-60 вата макс! Каква вие ползвате? Трябва да е една, защото ако са няколко последователно свързани при изгаряне на едната - системата ще се скапе.
3. Колко дебели кабели участват в схемата - 2 - 4 - 6 квадрата. Мисля, че колкото са по-дебели, толкова по-малко ще бъдат загубите/пада в напрежението при растояние 5-6м. обща дължина на кабелите.
4. Връзките между кабелите и диодите, лампата - със запояване ли се правят или с клeйми.
5. При тази схема разбирам, че когато двигателя заработи не може да се върне ток към соларният акумулатор. Какво ще стане ако пробие някой от диодите - ще се прекъсне ли схемата без други последици?
6. Има ли смисъл в цялата тази схема да се направи така, че свъзването да става и през едно 40A/12v реле което при неработещ двигател да е включено и да става подзарядката, а при работещ двигател да се изключва - или обратно (за по-сигурно)??
7. Има ли други схеми на свързване?
8. С какво напрежение ток ще отиде към двигателният акумулатор - предполагам, че ще има пад на напрежението около 0.3 волта или ще е повече?

1. От къде се взима токът от соларният акумулатор от клемите, или е по-добре от изхода за консуматор на контролера? Ако стане евентуално "късо" то ще се предпази соларният акумулатор?
2.Не ми е ясно какви диоди трябва да се свържат - параметри, кодове....Какви вие ползвате? ампераж/волтаж!! Контролерът има съответните защити.
2. Каква крушка трябва практически да се постави - 100 вата??? - Това означава крушка от фар а те са около 50-60 вата макс! Каква вие ползвате? Трябва да е една, защото ако са няколко последователно свързани при изгаряне на едната - системата ще се скапе.
3. Колко дебели кабели участват в схемата - 2 - 4 - 6 квадрата. Мисля, че колкото са по-дебели, толкова по-малко ще бъдат загубите/пада в напрежението при растояние 5-6м. обща дължина на кабелите.
4. Връзките между кабелите и диодите, лампата - със запояване ли се правят или с клeйми.
5. При тази схема разбирам, че когато двигателя заработи не може да се върне ток към соларният акумулатор. Какво ще стане ако пробие някой от диодите - ще се прекъсне ли схемата без други последици?
6. Има ли смисъл в цялата тази схема да се направи така, че свъзването да става и през едно 40A/12v реле което при неработещ двигател да е включено и да става подзарядката, а при работещ двигател да се изключва - или обратно (за по-сигурно)??
7. Има ли други схеми на свързване?
8. С какво напрежение ток ще отиде към двигателният акумулатор - предполагам, че ще има пад на напрежението около 0.3 волта или ще е повече?