Всички имаме коли, нали ?
Здравейте,

купих си едни диодни крушки за фаровете за мъгла на колата, обаче след много мерене и шерене се оказа, че в самата дупка на фара влизат без проблем, но в самия рефлетор не влизат. Дупката на рефлектора е нещо като елипса, а диодната крушка е кръгла и по - широка с около 4-5 мм (по два три милимитра от всяка страна).
В момента практически почти нямам фарове за мъгла и затова искам със сигурност да ги сложа та си мисля с нещо да разпробия отвора за крушката и да го разширя.
Това добре, но нямам никаква идея от какъв материал са обикновенно направени рефлекторите? Пластмаса ли е или ли е метал нещо.
Някой има ли опит в подобни операции и какво може да ми предложи като интрумент за извършване на упражнението?

За повече яснота съм качил снимка, с червено е областта, която трябва да разширя.
Прикачен файл:
IMG_20161122_082519_small.jpg
DundyTheCroc - майстор
Мислиш ли, че с диодни крушки ще светнат по-добре и най-вече правилно?
Цокъла на крушката не е ли пластмаса, не може ли да се изпили до размера на рефлектора?
Би трябвало да светнат по - добре, купил съм си диодни крушки, които са специално за мъгла на Филипс. Пише, че не заслепяват и че не стават за късите.
Нямам никаква идея от какво е направен рефлектора затова питам, преди да тръгна да купувам необходимите инструменти.
zdravcho - специалист
todorakiggg написа:
В момента практически почти нямам фарове за мъгла...
това какво точно трябва да означава?
От снимката виждам май някакъв комбиниран фар в бронята - рефлектора е малко странен и с две лампи. Може би за мъгла + допълнително осветяване при завиване. Иначе изглежда много добре. Започнеш ли да го пилиш и разпробиваш ще е за изхвърляне. Щом не влиза там лампата значи не и е там мястото. Не се занимавай с глупости. Освен това за мъгла по-подходяща е леко жълтеещата светлина. С тия диоди особено ако светят студено бяло става по-зле.
Означава, че с 18 ватова лампа почти няма разлика дали са светнати или не.
Първата лампа е за дневните светлини.
Проблема ми е, че дадох доста пари за лампи и накрая греда, заради стеснението в рефлектора, което не предвидих... Дори не ми мина през акъла, че може да има разлика между захващането на самата лампа (там всичко е точно според ръководството) и самата дупка в рефлектора, който излезе по тесен...
zdravcho - специалист
todorakiggg написа:
Означава, че с 18 ватова лампа почти няма разлика дали са светнати или не.
Да не бъркаш нещо - по-скоро 18W би трябвало да е за дневни, а за мъгла да са повече ватовете. Колко е мощна лампата за дневните? А рефлектора не вярвам да е метален. Най-вероятно е пластмасов - лесно ще се обработва. Но трябва много внимателно да се пипа защото огледалното покритие на рефлектора много лесно пада или се наранява. А него прецакаш ли каквато и ламБа да сложиш няма да свети фара добре.

П.П. Пък знам ли може и лампи с по-малка мощност да са сложили, то една 55W халогенка вътре бая бързо ще го опече
Не били 18 W, a 12V-19W H16.
Точно този тип лампи са ниско ватови. Дневните са 13W.
Иначе съм абсолютно наясно, че ако се прецака покритието лампата няма значение затова се чудя все още какво да го правя...
Като инструмент някакъв дремел предполагам трябва да се ползва. Там има ли размери на нещото дето реално шкури?
Освен това в подобни операции каква е точно процедурата, почва се с по груба шкурка или там от каквата материя е после се минава на по не груба за да се заглади или груба не се ползва изобщо?
nikolovvd - майстор
Защо не вземеш с едно ножче да минеш по ръба на рефлектора, където мислиш да правиш разширение.
Ако свали някоя струшка я огледай дали е метал или пластмаса, защото аз залагам на пластмасата. Май вече никой не прави метални рефлектори, дори и руснаците.
Май ти трябва нещо подобно:
http://www.megahome.bg/burgiq-konusovid ... mer-422-mm
По скоро си мислех с дремел да отнема по малко от двете страни, като идеята е да се запази колкото е възможно огледалното покритие.
zdravcho - специалист
todorakiggg написа:
По скоро си мислех с дремел да отнема по малко от двете страни, като идеята е да се запази колкото е възможно огледалното покритие.
Не, не ще сбъркаш - с дремела оборотите на инструмента са високи и понеже най-вероятно рефлектора е пластмасов, от триенето пластмасата се топи. Не е добра идея. С една по-фина полуобла пиличка отнемаш материал само там където трябва, за да оформиш отвора така че да мине въпросната лампа. Пилиш само от вътре навън, за да не вкарваш прах вътре, че ще стане мазало. Ако можеш даже смучеш с една прахосмукачка. Рефлектора даже не си помисляй да го забърсваш после с някакъв препарат за стъкла примерно и кърпа. Дано начинанието да си заслужава.

Тема "Разпробиване на рефлектор на фар" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: