• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
cakev79 - специалист
Дойде време да се оглеждам за по нова кола.Марка няма да споменава.Загледах се и в дизелите.Та какво означават тези евра...,нещо за емисийте ли е?
peter_m - специалист
накратко - европейски стандарт за емисиите
надълго - http://en.wikipedia.org/wiki/European_e ... _standards
cakev79 - специалист
А от едното и от другото има ли разлика в обслужването на колата с масла и филтри,по важното е финансовата част.
peter_m - специалист
За да постигнат по-добри показатели по отношение на емисиите може да има монтирани специални филтри (по аспуха) - примерно ФАП (филтър за твърди частици) ... което естествено ще ти е по-скъпо ако се наложи смяна ... Това е само 1 пример. Но за всяка кола (производител) е различно. По-добре да споменеш марки и модели които сравняваш, иначе няма как да получиш точен отговор.

Иначе както си видял сам по-нова кола отговаря на по-висок стандарт за емисиите.
cakev79 - специалист
Дизела на рено сценик да речем за сега ме интересува.
torbalan - Дървен философ
евро 2 и евро 3 със сигурност нямат ФАП и каквито и да е други системи...

актуалните двигатели в момента са с евро 5 и те вече имат системи за улавяне на саждите (каквото е ФАП)


относно обслужването, като си харесаш марка, модел и двигател - виж какво казва производителя :)

моята кола е с евро 4, ангренажния ремък с необходимите ролки и незнамкаквоси струва около 180 - 200 лева (купен от фирмен сервиз на ситроен) и се сменя веднъж на 160 хил. км.

пълно щастие обаче няма - имам ФАП (филтър, който улавя саждите и ги доизгаря) и там се долива една течност - катализатор - около 300 лева на 100 хил. км.
отделно, самия филтър като се износи струва около хилядарка... кара между 100 и 200 хил. км.
25th Hour - специалист
След като в тая държава няма никакво значение екологията за мен е безмислено да се гледа евро 2 или 5 или 10 е колата. Виж технологично вече е важно коя кола какво предлага.

Ако търсиш Мегдан Сценик горещо ти препоръчвам да го покараш, защото изглежда наистина прилично за парите си, но не на всеки му харесва как се кара...
torbalan - Дървен философ
по принцип за екологията си прав...
но просто по-новите коли си идват с по-нови сертификати...

и примерно при мен - ща, не ща - грижа се за околната среда :)
ако нещо не е у ред - колата ограничава оборотите до 1500 и излиза голем надпис "посети сервиза" :)

лично аз съм доволен де, не обичам да цапам :)
25th Hour - специалист
Не казвам, че не сте прави, просто тук това все още няма значение. Според мен единственото, което колегата трябва да гледа в момента е инженерната мисъл вкарана в една кола. Поддръжката няма отношение към това дали е Евро 2-5... Специално Сценика не е кой знае колко страшен като поддръжка, но и не е кой знае каква кола... пак ще се прави компромис.. :mrgreen:


Едно предсказание- тая тема ще стане мазало..

cakev ако търсиш кола те съветвам да не пускаш тема във форума защото тя 100% ще се превърне в тема "Аз карам *** и за това *** е супер кола" а теб това не ти върши работа...
torbalan - Дървен философ
мдам
май за едно нещо ще се съгласим
колата трябва да те кефи... не те ли кефи, не е твоята кола :)

от там нататък - на всичко му сенамира лесното :)
  • 1
  • 2

Тема "EURO 2,EURO 3" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: