• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
colyo - специалист
От доста време ми се върти в главата идея да направя Пунтото на жена ми хибрид.Не искам да го оставям само на ток, защото от време на време се налага да пътува извън града с него а ресурса на акумулаторите е ограничен и не винаги може да има възможност за дозареждане.
Мога да намеря 4-5 кВт правотоков двигател и с 4 тягови акумулатора да минава 50 км. Все още не съм измислил къде да зацепя електродвигателя ,за да не върти постоянно. Мислех с допълнителен пиньон да го зацепя направо на короната на главното предаване. Наскоро ми подхвърлиха и идея с ремък направо към вътрешното каре на полуоската. Не знам дали няма да "дърпа" настрани по този начин.
Друг основен проблем ми е как с един цензура да управлявам и двата двигателя. Ще ми се когато е много горещо да върви на ток а остонвия да работи само заради климатика.
Ако някой от вас ,колеги по какъвто и повод се е сблъсквал с подобни проблеми, моля да сподели опит.
Преди 10-ина години с един приятел направихме трабант на ток и с 4,7 кВт двигател и 4 стари акумулатора вдигаше 60 км/ч и минаваше 80 км. Тъй като поръчката беше от не особено платежоспособен клиент, използвахме употребявани материали и реостат (човекът си го донесе). Свалихме бензиновия двигател и на негово място поставихме елдвигателя. Съединителя и скоростната кутия си останаха. Миналата година се разминахме по пътя и явно още си работи.
2v6 - майстор
colyo написа:
От доста време ми се върти в главата идея да направя Пунтото на жена ми хибрид...
Според мен най-добрата технология е "колело двигател":
Прикачен файл:
220px-Lohner_Porsche.jpg
220px-Lohner_Porsche.jpg (10.54 KиБ) Видяна 4131 пъти
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferdinand_Porsche

Последните години много други фирми също са го правили:
http://en.wikipedia.org/wiki/MIEV
http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_ReCharge
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_F150
...
velsi - Почетен майстор
И като се има предвид, че китайците вече ги продават... Същия двигател като на велосипедите, в главината, но монтиран във автомобилна джанта и със съответната мощност.
colyo - специалист
Проблема е че тук не ги продават.
velsi - Почетен майстор
Това не е никакъв проблем. А китайците продават всичко и навсякъде.
colyo - специалист
Цени не можах да намеря никъде
velsi - Почетен майстор
colyo написа:
Цени не можах да намеря никъде
Ето ти един пример:
http://www.alibaba.com/product-gs/37577 ... Motor.html
Напрежение 48-144v
Мощност 500-10000w
Цена US $ 80 - 1,500
минимално количество 20 броя...
Всичко е въпрос на предпочитания и пазарлък.
nabi - специалист
може ли да попитам двигател от какво се ползва че съм сигурен че не всеки ел двигател става за такива работи
colyo - специалист
Всякакъв двигател с подходящи : мощност, въртящ момент и обороти.
.......и възможно най-лек.
Последна промяна от colyo на пет ное 11, 2011 6:28 pm, променено общо 1 път.
valqk - специалист
По принцип, това с джантите е супер само че, контролера, който ще ги управлява е в пъти по-сложен отколкото контролер само за ел. двигател.
Той трябва да замести работата на диференциала в кутията, а това не е чак толкова проста работа.
Иначе, вземаш си 4 такива джанти, вързваш ги към хубавия умен контролен и си имаш 4х4 на ток :rock:

Мислил ли си да сложиш заден диф от кола със задно и да вържеш там мотора?
Така май ще е най-лесно. Е, ще трябва да насадиш окачването от въпросната кола със задно и незнам как ще се отрази на стабилността (обикновенно като е независимо отзад е още по-стабилно).
Цъкаш на свободна предното и газ :)

Друго което се сещам е центробежен съединител ама не знам как ще го вържеш точно.
Разгледай как го правят при хибридите с ръчна кутия (до колкото разбирам си с ръчка).

Ще следя темата с интерес :)
  • 1
  • 2

Тема "Допълнително електроззадвижване на малолитражен автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: