Всички имаме коли, нали ?
Здравейте,
Търся някой, който е работил с такова зарядно устройство за акумулатори и може да ми каже за възможностите му.
Каква е разликата при заряд на 12V и на 12Vcs ?
Благодаря предварително :)

Прикачен файл

PB200120.JPG
preslav - майстор
Явно ще трябва да установиш опитно разликите между едното и другото - вариантите не са много:
- автомобилното динамо (алтернатор) зарежда по постоянно напрежение (14.2 V +/- 0.4 V) - токът при разреден акумулатор е голям, а при зареден - почти нула.
- болшинството (домакински) зарядни зареждат на принципа, че трафа "кляка" при голям товар и практически се получава, че токът за почти през целия процес на заряд е еднакъв (препоръчва се да не е по-голям от 1/10 от капацитета на акумулатора) - критерий за пълна зареденост е напрежението измерено на клемите на акумулатора да не се повишава през последните 2 часа (да не те притеснява ако видиш показания на волтметъра от порядъка на 16-17-18 волта)
- виждал съм обаче зарядни, които зарежат по постоянен ток т.е. автоматиката се стреми да поддържа винаги зададения ток на зрядка, респективно постоянно се увеличава напрежението на зарядното (удачно е за бърз заряд, но не и за поддръжка на изправен акумулатор)
С две думи - опитно установи кога разреденият ти акумулатор ще се зарежда с не повече от 1/10 от капацитета си (примерно 60 A/h , с ток около 6 А - видях, че имаш амперметър на зарядното), зареденият акумулатор ще черпи ток близък до нулата и напрежението измерено на клемите му ще е около 17-18 V
Надявам се да съм бил разбираем и полезен!
vvventsi - специалист
16V добре но 17-18V не е ли малко множко за акумулатора?. Аз поне съм учил че 12V акумулаторна батерия не трябва да се зарежда на повече от 15V или 2.5V на клетка!.
А за разликата между 12V и на 12Vcs ,мисля че едното е че автоматично изключва когато е зареден а другото ръчно изключване трябва да има,човека който зарежда сам трябва да изключи акумулатора като се зареди,е поне така си мисля.
preslav - майстор
vvventsi написа:
16V добре но 17-18V не е ли малко множко за акумулатора?. Аз поне съм учил че 12V акумулаторна батерия не трябва да се зарежда на повече от 15V или 2.5V на клетка!.
А за разликата между 12V и на 12Vcs ,мисля че едното е че автоматично изключва когато е зареден а другото ръчно изключване трябва да има,човека който зарежда сам трябва да изключи акумулатора като се зареди,е поне така си мисля.
Няма от какво да се притесняваш, премери напрежението на зарядното без закачен акумулатор (не се шашкай ако видиш 18-19 волта) - вътрешното съпротивление на зареден акумулатор спада в пъти и това дава възможност на трафа да достигне напрежения близки до тези на "свободния му ход" - обърни внимание на това, което съм ти писал да не надвишаваш тока с 1/10 от капацитета на акумулатора (това е след първия половин час), а също така и на това, че критериий за напълно зареден акумулатор е напрежението да не се повишава в продължение на 2 часа. Аз лично използвах две паралелно свързани крушки 12V/45W свързани последователно на линията на заряда - изгаснат ли напълно крушките, заряда е приключил (говоря за акумулатор около 60 A/h).
vvventsi - специалист
Цитат:критериий за напълно зареден акумулатор е напрежението да не се повишава в продължение на 2 часа. Това не е вярно! когато акумулатора се зареди напрежението на клемите му почва рязко да се покачва и трябва да се прекрати зареждането когато то достигне 15V!
preslav - майстор
vvventsi написа:
Цитат:критериий за напълно зареден акумулатор е напрежението да не се повишава в продължение на 2 часа. Това не е вярно! когато акумулатора се зареди напрежението на клемите му почва рязко да се покачва и трябва да се прекрати зареждането когато то достигне 15V!
Нямам намерение да споря - някой тук беше задал въпрос и аз му отговорих така както българският съд отсъжда "по съвест и убеждение" - стоя зад думите си и мога да купя нов акумулатор на всеки, който ми докаже, че е изпортил своя в следствие на моите съвети!
С 14.2 V +0.4 V зарежда автомобилното динамо това е сметнато за да не се получава кипене на акумулатора, но това е заряд до не повече от 80- 90%, а идеята на дозареждането е да се достигне 100% зарядка, кето по моите скромни наблюдения довежда до почти двоен живот на правилно експлоатиран акумулатор.
Успех на всички знаещи!
vvventsi - специалист
Е аз не говоря за зареждане във кола там си има реле което регулира зарядния ток и крайното зарядно напрежение което е не повече от 14.4V ,а на зарядно как се зарежда!
preslav - майстор
vvventsi написа:
Е аз не говоря за зареждане във кола там си има реле което регулира зарядния ток и крайното зарядно напрежение което е не повече от 14.4V ,а на зарядно как се зарежда!
Вече писах за 14.2 +/-0.4 V това е от 13.8 до 14.6 V - последната ми лична кола зареждаше с 14.6 и никога не съм виждал характерните за кипял акумулатор признаци. БОШ се отказаха от интегралните си регулатори зареждащи с 14.0 волта и ги смениха с 14.2 волта какво повече да коментирам? Може би трябва само да спомена, че преди около 6 години съм се занимавал точно със зареждане и поддръжка на акумулатори за около 3 години - направил съм стотици експерименти и сега споделям наученото - който иска да вярва!
друмчо - специалист
Мериш и гъстотата на електролита. За зареден се смята когато не се променя в последните два часа от заряда- 1,28 +,- 0,2. Бързия заряд скъсява живота на акумулатора.

Тема "Въпрос за зарядно" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: