Всички имаме коли, нали ?
2v6 - майстор
От време на време фаровете "замижават" та премерих какво напрежение поддържа регулатора на празен ход.
Оказа се около 14.6V без консуматори.
Като се включат фаровете става 14.7-14.8V .
Допреди мислех, че нормалните граници са 13.8-14.2V ...
ditronix - специалист
Ами множко е,въпреки че е допустимо за режим на циклично зареждане,какъвто е този в автомобилите!Идеалният вариант е 14,2V,но рядко се случва. Ако имаш проблеми с електрическата част ще бъде добре да провериш регулатора и алтернатора.За всеки случай...И каква е колата? За по-старите коли много са полезни едни "жолтметърчета" със светодиоди-винаги е пред погледа ти и можеш да забележиш евентуални аномалии.А има и цифрови такива,цените са от порядъка на 5-10 лева...
ieiei - специалист
да провериш регулатора
Виж ,колко пише на него?
Трябва да има "тънко" кабелче от таблото(лампата),провери дали е стабилно вързано към алтернатора?
prolux - напреднал
Найстина е множко, при мен е 14,2 и нещо и като пусна фарове пада до 14,00-14,10. Не знам обаче при теб защо при пускане на фаровете напрежението се покачва?! Все пак релето на алтернатора доколкото знам ограничава на 14,5V. Още един глас и от мен за релето на динамото. Колкото до тънкото кабелче от таблото до алтернатора, то при подаване на контакт светва лампата на таблото, пуска +12v към релето и при завъртане на стартера динамото започва да зарежда и релето прекъсва този +12v ток и така лампата на таблото гасне. Но без този първоначален импулс алтернатора няма изобщо да започне да зарежда. Потърси от някъде реле да го смениш да пробваш с друго ако те притиснява това,че зарежда повечко
рашкета - специалист
Направо трябва да се притеснява, ако не му се дават 160лв за акумолатор.
ХУЛИГАНЮ2 - специалист
Ако колата е "Лада",тези стойности са напълно в норма.Ако не е тази марка значи,че най-вероятно става въпрос или за повредено реле-регулатор,или за пробила клетка на акумулатора.Това с възбуждането през контролната лампа на таблото е стара система и почти не се ползва от 1986 г.насам.
ХУЛИГАНЮ2 - специалист
А,забравих да спомена,че ако ползваш китайски мултицет с паднала батерия,може не 14,8 ами и 18,8 Волта да ти покаже.
ditronix - специалист
Бе оставете ги китайските мултицети,то други и без това вече няма.Не е нелогично при натоварване да се вдигне малко напрежението и при електронен регулатор.Всичко зависи от схемотехниката и от елементите в схемата.При натоварване обратната връзка се стреми да запази изходното напрежение и може да мръдне леко.Според мен може да се преовери напрежението на заряд с друг акумулатор и ако тогава стойностите пак са същите-да захваща релето.Весели празници на всички!
MamaMy - майстор
2v6 написа:
От време на време фаровете "замижават" та премерих какво напрежение поддържа регулатора на празен ход.
Оказа се около 14.6V без консуматори.
Като се включат фаровете става 14.7-14.8V .
Допреди мислех, че нормалните граници са 13.8-14.2V ...
Напрежението не е чак толкова далеко от нормите и ако го нямаше примижаването бих го пренебрегнал леко, но това е признак за проблем. Не е лошо да се провери натегнатостта на ремъка и ако е наред, да се свали генератора за профилактика от специалист. Ще погледнат каквото трябва и може да се разминеш с много по-малко пари отколкото ако чакаш да се окоти. Може да става дума за износени четки или дори окислени връзки само. Подобен ефект се получава когато прекъсне един от контролните диоди които служат и за захранване на релето. Струва стотинки.
ХУЛИГАНЮ2 написа:
Ако колата е "Лада",тези стойности са напълно в норма.Ако не е тази марка значи,че най-вероятно става въпрос или за повредено реле-регулатор,или за пробила клетка на акумулатора.Това с възбуждането през контролната лампа на таблото е стара система и почти не се ползва от 1986 г.насам.
Не, че искам да споря, но до сега съм виждал много малко реле регулатори при които първоначалното възбуждане да е друго. И обикновено става въпрос за супер скъпи коли и джипове с управление на заряда от компютъра на колата. Всичко останали дори и при употреба на светодиоди в таблото имат успоредно на тях и резистор имитиращ наличие на лампа за да възбуди релето. (Тока през светодиода не е достатъчен да свърши тая работа)
ieiei - специалист
Всичко останали дори и при употреба на светодиоди в таблото имат успоредно на тях и резистор имитиращ наличие на лампа за да възбуди релето. (Тока през светодиода не е достатъчен да свърши тая работа)
Това имах в предвид.При хлабава(непостоянна връзка) напрежението се повишава.
Другия момент е да е "думнало"релето.

Тема "Нормално ли е напрежение на акумулатора 14.6-14.8V ?!?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: