• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
Имам стар изпарител.Смених го понеже като купих колата беше със спукана мембрана според майстора.Пак според него не си заслужавало играта и цената да се смени,а по добре било да взема нов изпарител.Така и направих,трябваше спешно да пътувам.Та искам аз да си сменя мембраните.Как става номера.
на твое място- ако не знам как изобщо става- бих дал на майстора 10-15лв да ги змени, особено като имаш планове да пътуваш.
не е толкова просто.
Смяната на мембрани е елементарна работа . Купуваш си комплект мембрани от магазин за авто-газови уретби /най-добре си носи и изпарителя да го покажеш/. За да не объркаш нещо , сваляш капак , махаш старата мембрана , като запомняш в какво положение е била , почистваш грязите с четчица и спирт , поставяш новата мембрана и стягаш капака. И така и от двете страни. Има и гумички за преходните клапани вътре - и тях сменяш докато е отворено .
Въобще действаш на принципа - сваляш едно , сменяш гумичка или мембрана и пак монтираш , за да не се чудиш после кое от къде е .
Я напиши и модела , че да видя подробности.
Ако имаш технически познания, не е трудно. Стига наистина да е мембраната. Лошо е ако е много стар, алуминия във водната риза се разпада и може да ти изтърве някоя резба, тогава наистина отиваме на нов. Предните ми 3 коли бяха с Ланди-Ренцо и не съм имал никакви проблеми по 6-7 години. Опела го продадох на приятел и вече 12 години не е пипано газовото.
Е , то при разглобяването ще си проличи дали има язви и ако има , поне ще се знае , че няма да върши работа вече. Наистина не е лошо преди да се купи ремонтен комплект , да се отвори големия капак и да се види какво е положението вътре. За да не се дават излишни пари , ако не става.
Аз капаците съм ги отворил вече,обаче нз как са ахванати мембраните.Виждам ги а не се свалят.След малко ще се захвана с него,не ми е останало мн време.
В центъра на мембраните има шпилка с гайка и нещо като голяма шайба , нали ? Отдолу на тази шпилка има нещо като чатал /има си техническо наименование , но не се сещам/ който странично влиза в улей на една ос.Отлепяш хартиения уплътнител , който е по борда на старата мембрана , от корпуса на изпарителя и пробваш странично да я издърпаш. Пробвай в различни посоки - на някъде ще се освободи .Като я обърнеш , ще ти стане ясно как е захваната и как да поставиш новата.
Електрически или вакуумен е изпарителя?
Отворих го.УЖАС.Пълсно е с графит или някакъв нагар.Питах в един сервиз.Отговора е същия.Не си заслужава ремонта,нямаме мембрани за модела :)))
Баси извънземния модел :shock: много ли е стар?
Напиши ми модела и долу горе от коя година и ще питам един приятел, който има сервиз за газови уредби и работеше доста години предимно ланди ренцо.

Щракни и една-две снимки да видим що за двер имаш.
Е ти с какво искаш да е пълен - със злато ли ? :-D То и филтърчето на ел.магнитния клапан сигурно е за смяна вече... Не ходи да търсиш в сервиз , а в магазин за газови уретби . И наистина - напиши модела , че да проверим :wink:
  • 1
  • 2

Включи се в дискусията:

 Отговори   Нова тема Абонирай се

Сподели темата:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:

Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?

Върни се в “Автомобили”