• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
ozimen - специалист
Как в домашни условия мога да установя има ли мъртва клетка?Сутринта акумулатора беше на нула ,даже не отключи централното.Колата не беше палена два дни.Сложих зарядното и след шест часа реших да замеря напрежението на батерията ,като я откачих от зарядното.С уреда първо показа 12,8в ,но след задържане на сондите за около 15сек. напрежението спадна на около 12,65в.Това може ли да е показател за мъртва клетка?Въпроса е ако няма утечка как да съм сигурен дали има мъртва клетка.Колата -опел,батерията БОШ С5.
aiako - специалист
Не съм особено запознат, но миналата година имах акумулатор - умрял ~5v. Сложих го на зарядното за 12 часа и след това пак си беше на 5-6V. Мисля че при това положение е умряла клетка :?:
big_death - специалист
Като отвориш капачките , която клетка не ври - тя е мъртва (когато се зарежда акумулатора )! Ако не се отварят капачките даваш на късо акумулатора и която е мъртва трябва да започне да бълбука(или завърташ на стартер да палиш , дори и да не върти задържаш ключа ) !
Последна промяна от big_death на пет ное 02, 2012 6:48 pm, променено общо 2 пъти.
ieiei - специалист
Ако го отвори,трябва да се лепи с поялник.
След зареждането(12+ч) ,замери до,колко пада при завъртане на стартера.
Стефко - специалист
Няма достатъчна информация, но щом започва да дава сигнали, трябва да се купи нов. Няма нужда от опити за съживяване. Идва зима, и колата трябва да е в ред. Иначе съвети може да има всякакви. И аз съм правил опити в миналото, затова мнението ми е за нов.
big_death - специалист
Другия начин да тестваш акумулатора - отиваш при някой магазин за акумулатори и за 5лв. ще ти го замерят (натоварят с вилка) и ще ти кажат дали струва.
Стефко - специалист
:lol: С товарна вила не става. Тя замерва отделните клетки. Вече няма такива акумулатори.
fox_vt - майстор
Ти ще кажеш че не става точно вилки за проверка само на една клетка вече няма всички други вилки дето ги има на пазара са за проверка на всички клетки заедно 12 волтови или 24 волтови.До колегата предложил да се даде акуто накъсо- :prayer: :prayer: не давай такива съвети ако не знаеш какво ще стане ако случайно се окаже че акуто е наред :idea: И по темата щом ти показва 12,65в значи нямаш окъсила клетка вероятно си имал утечка или забравен консуматор,но в повечето случай след такова тотално разреждане си отдели пари за нов отсега.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
ozimen написа:
Как в домашни условия мога да установя има ли мъртва клетка?Сутринта акумулатора беше на нула ,даже не отключи централното.Колата не беше палена два дни.Сложих зарядното и след шест часа реших да замеря напрежението на батерията ,като я откачих от зарядното.С уреда първо показа 12,8в ,но след задържане на сондите за около 15сек. напрежението спадна на около 12,65в.Това може ли да е показател за мъртва клетка?Въпроса е ако няма утечка как да съм сигурен дали има мъртва клетка.Колата -опел,батерията БОШ С5.
Зареждай повече от 10 часа при такъв разряд. Не казваш колко Ah е акумулатора (за кратко АБ), с какъв ток го зареждаш?
Като го заредиш хубаво, откачи едната клема от колата (измери колко волта е - над 13В трябва да е и да пада), изчакай един час (да се успокои) и тогава мери пак колко волта е (ако е над 12,60В няма умряла клетка).
Закачаш клемата и ако върти добре значи не е от АБ проблема.
На няколко пъти ми се случва - забравен консуматор (плафон). Копчето му е включено, но той не свети и не се вижда съответно. Като се промени температурата вземе че захапе и светне и АБ се изтощава. Прещракай всички плафони и ги остави в положение изключено. То е хубаво да се измери за утечка ама трябва да се внимава.
Накъсо НЕ ГО пробвай, че ако не е толкова зле ГЪРМИ - личен опит.
big_death - специалист
Какво стана с акумулатора ?
  • 1
  • 2

Тема "Мъртва клетка на акумулатор?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: