• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
Всички имаме коли, нали ?

Може ли използването на днешните акумулатори да спестява гориво?

58%
Да
48
42%
Не
35

Общо гласове: 83

2v6 - майстор
Доста хора взеха да се чудят как да минат колата на ток, та да вземем да се преброим :wink:
Последна промяна от 2v6 на ср ное 02, 2011 1:11 pm, променено общо 1 път.
25th Hour - специалист
Гласувах се НЕ. Причината, е че инвестицията е прекалено голяма защото хората още не са узрели за такъв тип автомобили. Втората причина, е че съм убеден в момента, че ако има да кажем 5 000 000 автомобила на ток в Европа и те консумират определено количество енергия, то замърсяването и изразходваната енергия за добиването на единица ток правят за момента идеята глупава.

Отделно седи въпроса са депонирането на остарелите батерии на този тип автомобили. Лично имах възможността на говоря в Иън Алън, който представи новата Ампера, което за момента е най-близко до автономният електромобил / сравнение с Хонда Инсайд и Приус/ и той каза, че това е проблем.
torbalan - Дървен философ
за някои неща не си прав...

за една и съща мощност получена веднъж от ДВГ и веднъж от електроцентрала вредните вещества отделени в централата ще са доста по-малко...

да не говорим, че ток се произвежда и във ВЕЦ-ове, фотоволтаици, вятърни мелници и т.н., където пък хич няма отделяне на вредни вещества ;)

за другото обаче и аз мисля, че е така...
трябва да мине време, нафтата да стане безумно скъпа и тогава ще се наложат електричките :)
25th Hour - специалист
Ок, но тук има и друг генерален проблем. Никой няма или никой не иска да покаже технология на батерия, която да е толкова компактна и толкова яка, че да доставя тока до ел. мотора в продължение на еди колко си време. Не можеш да искаш да вдигнеш 200 км за 20 секунди с ел. кола като Теслата например и да минеш 1000 км с един заряд.

Тук изключвам хората, които вече са се примирили с шофирането, говоря за хората, които искат да изпитват удоволствие а не се придвижват от точка А до Б...
dj_marti79 - специалист
Горивата тепърва ще поскъпват. Само ще поскъпват. И без това запасите са за около 20-тина години а енергийните нужди на хората само растат. По-добре да започнем да се борим с този проблем по-отрано.
25th Hour - специалист
Преди 30 години пак казваха, че остават 20 години. Вариантите, които се обсъждат тук са лишени от всякакъв смисъл. Според мен автомобил имащ сходни динамични характеристики с нормален ДВГ ще бъде по- скъп при масово производство, ще иска енергия като количество на висока цена / защото иска много такава/ и това при една ненадеждна технология в момента.

Трябва принципно различна и нова технология. Както казваш един мой познат "Сигурен съм, че са измислили да сложиш люспа уран в една кутия и да караш с енергията и 20 години" . Ако някой е чел Азимов и микрореакторите и микросиловите полета.... там за мен е истинската алтернатива. Това с тока е загубена работа. Тока от догодина поскъпва с 10% познайте защо.... правилно защото е много екологичен и трябва да си купуваме парникови емисии....
bigshop - специалист
Следя този проблем почти 20 години. Тогава беше нормален песимизма който демонстрират някои сега. Но нещата се развиват, при това с много бързи темпове.
Не трябва да се мисли само за акумулаторни батерии - има супер кондензатори, рекуператори, горивни клетки, свръхпроводници и т.н. Всички те са кандидати да захранват автомобил с електрозадвижване.
В самолетите "електрификацията" се налага масово. Което показва, че технологиите са достигнали зрялата си възраст.
Напоследък не се говори много за горивни клетки. Но най-големите играчи в тази област са Дженерал мотърс и Боинг. Този посления как ви се струва - защо ли се вре там?
Spokoiniq - майстор
С това дори от точка А до Б не желая ДА МЕ ВИЖДАТ :lol:

Прикачен файл

IMG_6397.JPG

Прикачен файл

IMG_6398.JPG

Прикачен файл

IMG_6395.JPG
dj_marti79 - специалист
Един приятел има следното твърдение и е прав:
Акумулатора го съсипва студа. Ако не му се прави дълбок разряд и не се презарежда и докато се зареждат малко нагревателче поддържа нормална температура в акумулаторната кутия, нормален акумулатор може да изкара и 4-5 години. Те в колите изкарват по 3г.? :? при -20'C през зимата. Даже твърди че стартерен е по-добре защото може да даде големия ток при потегляне.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Тема "Вярвате ли в ползата от "електрифициране" на автомобил ?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: