• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
AAsat - специалист
Пуснал съм същата тема във форума на Опел Клуб, но повече глави - по бързо решение

Колата е AstraF 1997г. Проблема е в шофьорска врата. С две думи - не се отваря нито отвън, нито отвътре. От ключалката колата се отключва и заключва нормално.
Проблема се получи по следния начин - вратата се отключи и отвори нормално. Като я затварях не пожела да се затвори - сякаш нещо и пречеше - примерно провиснал колан. Разгледах езичето на бравата - като че си беше на мястото но се движеше някак си доста тежко. Дръпнах вратата малко по-силно - тя се затвори но вече по никакъв начин не се отваряше.
Като опитам да я отворя отвън, бравата се вдига много леко, не се усеща да сработва някакъв механизъм. Бравата не се връща - на другите врати като пусна бравата тя се връща от някакъв пружинен механизъм. Като опитам да я отворя отвътре се усеща как във вратата се задвижва някакъв механизъм, но вратата не се отваря - напъвам в рамките на разумното. Като пусна лостчето то се връща на мястото си. Развих горните винтове, с които се държат корите и успях да издърпам горния им край дотолкова, че да има някакъв поглед към механизмите. При опит да се отвори вратата отвътре се вижда как дългия лост във вратата придърпва някакво друго лостче, което пък ми се струва, че опитва да освободи нещо надолу към ключалката но нищо повече не се случва.Огледах работещата ключалка - една пружинна пластинка запъва езичето и то държи вратата в затворено положение. Като се натисне пластинката надолу езичето се освобождава и вратата се отваря. Пружинката на работещата врата се освобождава от бравата или от лостчето за отваряне отвътре. На неработещата врата пружинката явно не се освобождава по някакви причини. Нещо има счупено или откачено или кой знае какво.
Някой имал ли е подобен проблем и как го е решил? Някакъв чертеж или картинка на механизъма вероятно биха били полезни. Приемам всякакви съвети.
inspo - майстор
Свали кората и огледай за счупено. Ако не се вижда такова напръскай по движещите части с WD-40 защото може да е поръждясало и да задържа някъде.
Мойта зимата пускаше малко вода от някъде и замръзваше механизма. Докато не се стопли колата не се отваряше :-D
Смазах добре и проблема изчезна.
MamaMy - майстор
Иди на ключар да я отвори без щети. Като я отвори, си я разглоби сам и ще видиш проблема. Има едни пластмасови законтрящи механизми които се нанизват в края на лостовете и със завъртане се заключват около тях. Най-вероятно някой от тях е заминал и за това се получава така.
AAsat - специалист
Общо взето аз нямам особено желание да се ровя в непознати и вероятно повредени пружинни механизми. Първо ходих на ключар, при който съм виждал често отворени коли. Човека каза че щом не се отваря отникъде е за тенекеджия - да се свалят корите и да се види как да се освободи механизъма а после вече по нататъшен ремонт. Като гледам, за да се свали цялата кора май ще трябва да се сваля седалката - и тогава не е много ясно. Абе неприятна ситуация. Добре че не съм едър и още не ми е писнало да влизам през другата врата.
inspo - майстор
AAsat написа:
Като гледам, за да се свали цялата кора май ще трябва да се сваля седалката - и тогава не е много ясно.
Кората можеш да я свалиш само при отворена врата. Явно не съм разбрал, че вратата ти е останала в затворено положение.
А пък тоя ключар трябва да е някой баш майстор, щом не може да ти отвори вратата и те праща на тенекеджия. Вероятно за да изреже дупка с оксижена.... #-o
Илчо Илиев - майстор
Кората можеш да я свалиш само при отворена врата. Явно не съм разбрал, че вратата ти е останала в затворено положение.
А пък тоя ключар трябва да е някой баш майстор, щом не може да ти отвори вратата и те праща на тенекеджия. Вероятно за да изреже дупка с оксижена.... #-o[/quote]

Колега, би ли обяснил как може ключар да отвори врата, на която има откачена щанга, може да е окривена, може да е скъсана,каквото и да е станало, то няма нищо общо с ключалката...
Трябва наистина тенекиджия, ако колегата не е наясно с майсторките похвати за сваляне на корите..
Ако не можете да стигнете до щангите и не може да се стигне през отвора, като разкачите, до колкото може кората, по-добре я срежи,а сега на моргите, из сайтовете за авто части има изобилие от Астра F, кората не вярвам да е повече от 10-15 лв, макар,че има цяла врата за 20...
Отворете някоя друга лява врата, да видиш точно къде трябва да бръкнеш и режи там....ся няма цял живот да прескачаш седалките....и аз имам такава и знам какво е....е аз съм 130 кила де...
inspo - майстор
Илчо Илиев написа:
Колега, би ли обяснил как може ключар да отвори врата, на която има откачена щанга, може да е окривена, може да е скъсана,каквото и да е станало, то няма нищо общо с ключалката...
Ами с какво има общо- с ауспуха ли?
Каквото и да е повредено то е от заключващият механизъм ...:prost:
Илчо Илиев - майстор
inspo написа:
Илчо Илиев написа:
Колега, би ли обяснил как може ключар да отвори врата, на която има откачена щанга, може да е окривена, може да е скъсана,каквото и да е станало, то няма нищо общо с ключалката...
Ами с какво има общо- с ауспуха ли?
Каквото и да е повредено то е от заключващият механизъм ...:prost:
Еее, отиваме май към оня виц за един гинеколог дет станал автомонтьор и правел основен ремонт на мотора ....през ауспуха...
Ако има скапано нещо по механиката на отварящия механизъм, през ключалката няма какво да се направи, тя вратата не е заключена,а не може да сработи механизма и да освободи езика на бравата....
Дано колегата реши бързо и безболезнено проблема...
:partyman: :partyman: :partyman:
puh4 - специалист
Натисни отвън вратата с тяло, дупе повдигни дръжката на вратата за отваряне и тогава се отлепи от нея без да пускаш дръжката. При неуспех, опитай пак.
ditronix - специалист
Вероятно е счупен лостът,който задвижва езика на бравата. Това няма нищо общо с ключалката. Дори тя да е извадена,вратата пак няма да се отваря,затова ключарите тук са безпомощни. На предна врата кората да не може да се свали сякаш е малко вероятно,но в интерес на истината с АСТРА не съм се борил. РЕНО и БМВ са се предавали заради същите проблеми. Колегата е прав,дето казва първо да се види на друг автомобил как стават нещата. И после се действа.Трудна задачка,но не е неразрешима.
  • 1
  • 2

Тема "Проблем с врата на Astra F" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: